Zijn er oudere motorrijders op dit forum actief?

N.delange

Die hard MF'er
29 sep 2005
691
0
Harlingen
Vroeg ik mij gewoon eens af, zo ja wat voor motor rijd je/u, een nieuwe race mashien of een oudere BSA, Norton of iets dergelijks.
Ik kwam laatst een 75 jarige man op een honda cbr 1000rr tegen.
Zijn zoon had een R6 en dit was de enige manier om hem bij te houden.
Ik baalde dat ik mijn camera niet meehad, het was een mooi gezicht.
Bewijst wel weer dat een motorrijder zich persee dood rijdt!!!
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor. Het bewijst alleen dat ze dat niet altijd op jeugdige leeftijd doen :+
 
Wanneer ben je een oudere, als je s'morgens, hoestend en proestend opstaat en je pas mens voelt als je 2 bakken koffie en 3 sigaretjes op hebt en je bent net de 40 gepasseerd.
Of je bent 75 rijd een cbr1000 en je kleinzoon op zijn R6 moet alle zeilen bijzetten om je bij te houden. })
Dit geeft mij nog hoop :]
 
goeie morgen.
het is te koud om te rijden en er licht te veel zout op deweg anders had ik geen tijd om te reageren.ik vind uw vraag wel leuk dus ik ga proberen mijn zienswijze te verkondigen.in 1959 heb ik mijn rijbewijs gehaald en daarvoor al een stuk of 3 zundapp
brommers van nieuw naar totaal ver sleten gereden over wegen en geen wegen lees zandpaden e.d. daarna met een paar motoren rondgereden BSA TRIUMP HONDA dream en toen nog een HEINKEL.toen met een gezin jaren geen moter gehad.ongeveer15jaar terug weer een motor aangeschaft een BMW r100rs omdat ik vind dat deze motorent.o.v demoderne types te kort komen in rijgedrag en de bewering een BMW moet je lerenrijden vind ik pet.ik hebtoen een kawa zzr1100 gekocht een lekkere motor.omdat mijn vrouw nu ook wel mee wil om de nederlanden en zo te bekijken maar zij de kawa wat te razie vond heb ik nu een PAN EUROPEAN.ja wat oudere motor rijders betreft ikvind dat ook bij motorrijders hopelijk het verstand met de jaren komt,waarmee ik niiet wil beweren dat ik zo rijk gezegend ben met veel ver stand maar als ik veel jonge gasten tekeer zie gaan op de open bare weg tussen soms druk verkeer als een dolle door een blinde binnenbocht raggen dan hebben ze m.i elke keer gewoon geluk dat ze zonder schade en gezond weer thuis komen. en misschien als je wat ouder bend en zobekijk je de dingen wat anders.wat niet wegneemd dat ikveel lol heb in motor rijden en ook wel eens bericht uit leeuwarden krijg dat het wat te hard was gegaan maar ja dat is passie he ,en dat hebben we allemaal voor onze fiets.vr gr h
 
Inderdaad. Leeftijd is slechts een biologische optelling van levensjaren. Jong zijn is een state of mind.

NB: Je gaat wel steeds vaker dit soort dingen zeggen als je ouder wordt. ;)
 
goeie morgen.
het is te koud om te rijden en er licht te veel zout op deweg anders had ik geen tijd om te reageren.......

..............eens bericht uit leeuwarden krijg dat het wat te hard was gegaan maar ja dat is passie he ,en dat hebben we allemaal voor onze fiets.vr gr h

Zie je wel, ze bestaan nog wel!
 
Van de week sta ik bij de opticien, komt er een vrouwtje binnen en vraagt of ze zaterdags haar papieren was vergeten.
Waarbij de verkoopster zegt, ik had u geholpen en uw papieren hebt u in uw tasje gedaan, zegt ze dan zal ik maar even in mijn andere tasje kijken in ieder geval bedankt en ze loopt de winkel uit stapt in haar autootje en rijdt weg.
Zegt die verkoopster, afgelopen zaterdag kwam ze hier voor een leesbrilletje omdat ze slechter begon te lezen, neem ik haar gegevens op blijkt ze 96 jaar te zijn. :Y
Daar doe je het toch voor of niet dan geen bril geen stok en nog autorijden ook.

*O* *O*
 
Oud zijn is het gevoel wat je hebt en niet de leeftijd.

De oma van mijn ex was 96 jaar en ik had vaak getwijfeld of het wel verantwoord was om iemand op die leeftijd nog in een auto te laten stappen?
Ze woond in Utrecht en scheurt overal dagelijks naar toe.
Op een dag zaten we bij een tante van mijn ex, toen ze zei; ik heb een mooi pannenset gewonnen bij de bingo, als jullie dadelijk achter me aanrijden dan mag je hem meenemen.

Ze stapt met veel omhaal in haar subarutje en we zette de achtervolging in.
Het werd een echte achtervolging en ik moest afentoe flink aanhalen om dat gekke mens in dat gekke ding bij te benen B|
Tot we een kruising naderde (park waarin tig wegen bij elkaar komen, ben naam ff kwijt).
Daar komt van links een dikke BWW aangescheurt en we zaten met tweeën met het hart in de keel. De BMW was beslist niet van plan om te stoppen maar dat gekke omaatje knalde hem er voor :o
De BMW in de ankers, nog wat vermanende handgebaren vanuit dat Subarutje en hoppa..... het gas er weer op !!

Bij haar huis aangekomen zei ik; Dat was maar net goed gegaan niet ? Je had hem niet gezien he :o

Heel laconiek antwoorde ze; O jawel hoor maar als je niet brutaal bent dan denken die jonge apen in veel te grote auto`s dat je de hele dag de tijd hebt :?

Heb mijn menig die dag aardig bijgesteld _O-
 
Laatst bewerkt:
Frmblllrfrr, :(
sorry ff me kunstgebit ingedaan
Ja wat is oud?Je bent toch net zo jong als jeje voelt?
Isseh 48 oud?
O-)
 
Was ooit eens bij een motorzaak in Friesland, beetje bandenschoppen enzo.
Buiten toen ik aankwam stonden een 'cruiser' en een ZX-9R. Binnen behalve personeel geen mensen, op een wat oude mannetje (zekers minimaal 60) keuring in 't leer. Maar 't was geen echt racepak oid.

In ieder geval ging die brave man ongeveer gelijk met mij weg. Buiten liep hij naar die ZX-9, en ik denk dat hij mijn blik voelde. Hij zei op z'n plat Fries 'D'a hast du nie gedakt è jonkie?' oid. Om vervolgens met het voorwiel enkele centimers boven het wegdek weg te raggen.
 
Ja hoor, hier iemand die in 1944 is geboren en straks weer op z'n motor stapt :Y

Zolang de geest helder is en je fysiek geen problemen hebt kun je motorrijden! Leeftijd maakt in dat geval dus niet uit. *O*
 
Laatst bewerkt:
mijn pa is van 1953, reed motor vanaf zijn 16e en vanaf zijn 18e legaal.

in 2003 reed hij zijn laatste rondje op zijn CB-1 door MS (muliples Sclerose) -O- kon hij daarna niet meer ;(

Nu geniet hij van het geluid, en als er iemand een wheelie maakt mompelt hij iets over voorvork keerringen en kettingen die naar de kl#te gaan.
Wel ieder jaar naar de motorbeurs ! in de rolstoel.

strekking rij zolang je kan, en zoveel je kan want voor je het weet kan het niet meer.

je bent zo oud als je je voelt dus rij door })
 
;) 51 jaar :P
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan