Zijn hier veel 25 kwers met een lening voor je fiets

Haha in your dreams.

Me ouders komen net rond, kunnen niet op vakantie omdat alles zo fucking duur is.
De arme krijge alles van de overheid en de mensen in het middeklasse betalen alles voor voor de arme mensen.

En daar komt bij kijken dat ik ook alles zelf moet betalen behalve me studie, dus niet zo snel met je opmerkingen komen ;)

als je ouders net rodn kunnen komen krijg je gewoon aanvullende beurs hoor.
 
Laatst bewerkt:
Ziekekoste verzekering
Kleren
Uitgaan
Onderhoud+benzine
Mobiele telefoon

Blijft maar weining over he per maand.

En ik heb het zo goed.
De enigste die het goed hebben in dit land zijn die zwevers die alles van der overheid krijgen.

Nou van mij mag heel rechts nederland aan de macht komen :}

Uitgaan, is een luxe artikel, daar kies je zelf voor
Motorijden is ook een luxe artikel kies je zelf voor
 
als je ouders arm zijn krijg je gewoon aanvullende beurs hoor.

Me ouders zijn niet arm.
Maar als je 2 studeren kinderen heb. En zoveel % van je loon gaat na de overheid. Blijft er weining meer over.

Maarja dit gaat erg offtopic.
Je kan alleen maar blij zijn dat je een mooie bike onder je ass heb he, mijn complimenten ;)

Nou weer veder ontopic
 
Me ouders zijn niet arm.
Maar als je 2 studeren kinderen heb. En zoveel % van je loon gaat na de overheid. Blijft er weining meer over.

Maarja dit gaat erg offtopic.
Je kan alleen maar blij zijn dat je een mooie bike onder je ass heb he, mijn complimenten ;)

Nou weer veder ontopic

Ik had hem al aangepast naar net rond kunnen komen.


Maar blijft een feit dat jij die 70 euro waarschijnlijk niet aan je ouders hoeft te geven voor onderdak. Ik moet mijn eigen onderdak regelen, en dat red ik niet met die stufie ;)
 
Uitgaan, is een luxe artikel, daar kies je zelf voor
Motorijden is ook een luxe artikel kies je zelf voor

Ja je kan er ook voor kieze om niet uit te gaan. DUs je vrienden verwaarloze. Je zelf de pleuris vervelen. Je sociale contacte verneuke.
Terwijl iedereen het na zijn zin heb op zaterdagavond.

En je zelf later afvragen in het bejaarde tehuis.... Tja |(
 
Ik had hem al aangepast naar net rond kunnen komen.


Maar blijft een feit dat jij die 70 euro waarschijnlijk niet aan je ouders hoeft te geven voor onderdak. Ik moet mijn eigen onderdak regelen, en dat red ik niet met die stufie ;)
toen jij voor je gixxer spaarde en hem kocht woonde je wss nog gewoon thuis :+ veel van die vaste lasten had je toen nog niet ;) dan kan je idd sparen
 
toen jij voor je gixxer spaarde en hem kocht woonde je wss nog gewoon thuis :+ veel van die vaste lasten had je toen nog niet ;) dan kan je idd sparen
Heb 16 juni 2006 mijn motorrbw gehaalt, ook een motor gekocht (rs 125), en ben begin aug 2006 op kamers gegaan. 12 juni 2007 gixxer gekocht en die heb ik nu nog steeds ;)

En ik moest gewoon kostgeld aan mijn ouders betalen :X
 
Laatst bewerkt:
Zo moet je niet eens denken dat je hem in de prak rijd jij heb je stuur in bereik.
Als je al zo denkt kan je beter niks rijden vind ik.
Kan aan mij liggen, maar ik snap niet helemaal wat hier staat?!!
Zal wel iets te maken hebben met er van uit gaan dat je hem los rijd.


Ik ga hier ook niet van uit, maar de KANS bestaat wel. en het All-Risk verzekeren van zo'n (1150 gsa) fiets is geen optie voor mij, omdat daar een jaarlijkse premie van 1300 euro aan hangt.

Maar omdat de kans bestaat dat je hem 100% afschrijft vind ik dat je een motor moet kopen met geld dat je 'over' hebt (net als met beleggen), daarom wil ik er niet al mijn spaargeld er in stoppen.
 
Laatst bewerkt:
Als je zó graag een motor wilt, persee nieuw, en je moet daar een lening voor afsluiten op je 18e, vind ik dat héél erg macho gedoe. Je zit je zelf alleen maar in de nesten te werken op een dikke lening, al je vriendjes gaan uit en jij zit thuis; 'ik kan niet uit, moet een lening van een x bedrag afbetalen, leuk hoor zo'n nieuwe motor.'. Verdien je €2000,- in de maand dan zou ik sparen tot je €8000,- hebt, die €4000,- kan je wel lenen. Maar ik denk niet dat je zoiets verdient als je student bent, bij lange na niet..

Ik deed ICT, en werkte elke avond doordeweeks.. Verdiende ik misschien 200euro mee, veel te weinig vond ik.. Ik rook, hou van een biertje en ben redelijk modieus. Dus met 200euro kom ik niet rond. Van school afgegaan en gaan werken, want ik wil heel graag een redelijk nieuwe motor zonder lening. Dom om van school af te gaan? Maar net hoe je het doet, ik werk nu bij een baas met interne opleiding op HBO.. Wat er voor zorgt dat ik niet én hoeft te werken én nog is naar school moet. Waardoor ik kan kijken naar een motor van tussen de €5000,- en €6000,- omdat ik nu 36urige weken heb. Daardoor mag ik dromen van deze beauty *O* :]

146_0502_15zoom+2004_kawasaki_zx6r+front_right_lean_view.jpg


En ja ik heb ook abbo's en kostgeld. Sportschool €38,-, Telefoon €40,-, verzekering €20,-, kostgeld €150,-. Eigenlijk gaat er elke dag zowiezo zo'n €4,- doorheen door mijn nicotine verslaving :X

Groetjesss :W

(Zit nu ook op me werk 8-))
 
Laatst bewerkt:
Als je zó graag een motor wilt, persee nieuw, en je moet daar een lening voor afsluiten op je 18e, vind ik dat héél erg macho gedoe. Je zit je zelf alleen maar in de nesten te werken op een dikke lening, al je vriendjes gaan uit en jij zit thuis; 'ik kan niet uit, moet een lening van een x bedrag afbetalen, leuk hoor zo'n nieuwe motor.'. Verdien je €2000,- in de maand dan zou ik sparen tot je €8000,- hebt, die €4000,- kan je wel lenen. Maar ik denk niet dat je zoiets verdient als je student bent, bij lange na niet..

Ik deed ICT, en werkte elke avond doordeweeks.. Verdiende ik misschien 200euro mee, veel te weinig vond ik.. Ik rook, hou van een biertje en ben redelijk modieus. Dus met 200euro kom ik niet rond. Van school afgegaan en gaan werken, want ik wil heel graag een redelijk nieuwe motor zonder lening. Dom om van school af te gaan? Maar net hoe je het doet, ik werk nu bij een baas met interne opleiding op HBO.. Wat er voor zorgt dat ik niet én hoeft te werken én nog is naar school moet. Waardoor ik kan kijken naar een motor van tussen de €5000,- en €6000,- omdat ik nu 36urige weken heb. Daardoor mag ik dromen van deze beauty *O* :]

[http://images.sportrider.com/features/146_0502_15zoom+2004_kawasaki_zx6r+front_right_lean_view.jpg (afbeelding)]

En ja ik heb ook abbo's en kostgeld. Sportschool €38,-, Telefoon €40,-, verzekering €20,-, kostgeld €150,-. Eigenlijk gaat er elke dag zowiezo zo'n €4,- doorheen door mijn nicotine verslaving :X

Groetjesss :W

(Zit nu ook op me werk 8-))

Lekker voor elkaar kerel. *D

Zo kan het dus ook
 
Tja sommige mensen maken de keuze niet door te studeren, ik ben in de metaal gaan werken ( mijn opleiding was ook metaaltechniek ) en werk in 3 ploegen en dat betekent hele dikke paycheck elke maand ( ik ben 20 ) 1 week vroeg, 1 week laat, 1 week nacht ( nacht verdient 148%, nacht overwerken = 182%, late verdient 138% en vroege verdient 115% )

En vooral voor mensen met een 25kw rijbewijs is het makkelijk te betalen, 90% van de mensen onder de 21 woont nog in bij zijn ouders + werken full time ( studenten niet meegetelt ) en dan heb je dus bijna geen onkosten ( alleen ziekefonds, verzekering en maandelijkse bijdragen aan ouders ) dus dan houd je veel centjes over in de maand :P
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of het nou handig is om te stoppen met je studie puur om een mooie motor te kopen. Ook al verdien je nu redelijk voor je leeftijd, als je ouder wordt zullen degene met een afgeronde HBO of universiteit toch wat meer verdienen denk ik zo :P

Natuurlijk wel mooi als je bij je werk cursussen van het HBO of dergelijke kan doen :)
 
Tja sommige mensen maken de keuze niet door te studeren, ik ben in de metaal gaan werken ( mijn opleiding was ook metaaltechniek ) en werk in 3 ploegen en dat betekent hele dikke paycheck elke maand ( ik ben 20 ) 1 week vroeg, 1 week laat, 1 week nacht ( nacht verdient 148%, nacht overwerken = 182%, late verdient 138% en vroege verdient 115% )

En vooral voor mensen met een 25kw rijbewijs is het makkelijk te betalen, 90% van de mensen onder de 21 woont nog in bij zijn ouders + werken full time ( studenten niet meegetelt ) en dan heb je dus bijna geen onkosten ( alleen ziekefonds, verzekering en maandelijkse bijdragen aan ouders ) dus dan houd je veel centjes over in de maand :P
Dat heb ik ook ongeveer, weet niet wat ik extra verdien in de nacht enzo, maar krijg ook vergoedingen voor buiten kantoor uren werken, vroeg/laat/nacht en in het weekend werken. Dan tikt het aardig aan *O*
 
Ik heb een hekel aan leningen en probeer het koste wat kost te vermijden.
Ik rij gewoon lekker op cheape motoren rond (Dax uitgezonderd want die kost me wel zowat al me geld haha). Voordeel is dat ze bijna niks afschrijven en je makkelijk ff een andere motor kan gaan kopen in hetzelfde segment wat ook altijd wle weer leuk is... iets nieuws :)

Heb inmiddels ook leuk kunnen sparen voor een wat duurdere volvermogen fiets.
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik voor een oude of nieuwe TDM ga. Scheelt een hoop geld als ik een oud type neem en kan dan nog ff doorsparen voor misschien wel een 900 die dan waarschijnlijk ook nog goedkoper zijn geworden.
 
Lenen voor een motor, ookwel luxe, :N zeker niet!

en tuurlijk kan iemand van 19 die gaat studeren zoiets betalen. Ik ben afgelopen jaar halverwege gestopt met school. En de zomervakantie ervoor had ik ook tijd. Gewoon weken maken van 60 uur :Z Heb je zo wat bij elkaar... En dan beginnen er mensen te zeuren met 40 uur per week :Z 'Wie mooi wil zijn moet pijn lijden'...
 
Ja je kan er ook voor kieze om niet uit te gaan. DUs je vrienden verwaarloze. Je zelf de pleuris vervelen. Je sociale contacte verneuke.
Terwijl iedereen het na zijn zin heb op zaterdagavond.

En je zelf later afvragen in het bejaarde tehuis.... Tja |(

Raar leven heb jij als je alleen je sociale contacten kan bijhouden op een zaterdag avond. Triest is dat wel :Y
 
Een lening nemen is wel het laatste wat ik zou willen/doen voor een fiets...evenals een auto.

Het is gewoon luxe, en dat heb je er voor over of niet. Ik ben ook student, ga uit, doe veel leuke dingen, andere dure hobby's, heb een leuke auto en binnenkort een (leuke) motor. MAARjah...daar werk ik dan ook (hard) voor! :)

Het is maar net wat je wilt...
 
Raar leven heb jij als je alleen je sociale contacten kan bijhouden op een zaterdag avond. Triest is dat wel :Y

Haha wtf lul jij dom.

PLeur lekker op met je bijdehandje opmerkinge gozer.

Je bent vast een nerdje met een puiste muil die motortijd en denkt dat die daarmee chicks kan versiere.

Nou jonge haha :W Dat zegge ze tege jouw.

Lataa patyboy
 
Haha wtf lul jij dom.

PLeur lekker op met je bijdehandje opmerkinge gozer.

Je bent vast een nerdje met een puiste muil die motortijd en denkt dat die daarmee chicks kan versiere.

Nou jonge haha :W Dat zegge ze tege jouw.

Lataa patyboy
:')
 
Haha wtf lul jij dom.

PLeur lekker op met je bijdehandje opmerkinge gozer.

Je bent vast een nerdje met een puiste muil die motortijd en denkt dat die daarmee chicks kan versiere.

Nou jonge haha :W Dat zegge ze tege jouw.

Lataa patyboy

Allereerst een inkoppertje: Je moeder heb ik anders aardig plat gekregen met mijn 'motorTijd en puiste muil' :')


*Kuch* toetsenbordheld *kuch* Ik kan ook sociale contacten behouden als we met een paar man gewoon gezellig bij iemand thuis een pilsje pakken of gewoon iets simpels gaan doen :Z

Wat is een patyboy? Ik heet geen Patrick hoor :N

Wat een held ben je toch! Mijn grote idool! Mag ik je handtekening?

@Sebas: Máár wel hebben wel lekker gecyberd he! :$
 
Laatst bewerkt:
Wat ik gedaan heb om een leuke motor te vinden is heel veel zoeken, motorzaken langs connecties leggen, duidelijk aangeven waar je nu op zoek naar bent. Toen een ligt beschadigde motor voor een habbekrats gekocht (maar technisch ok), wat onderdelen vervangen en toen lekker verder gegaan. Denk dat ik in totaal 2000 kwijt was ofzo...., maar goed dat is ook een kwestie van netwerken en MAZZEL hebben, duidelijk weten wat je wil, een visie hebben hoe het wil, TIJD.

(owhja... misschien zijn er mensen met een betaalde stage :/)

Maar goed, ik heb een voltijds studie, 5 bijbaantjes (en fucking jaren sparen......) Maja dat ben ik |(


OWhja.... ik leen dus nooit :+

Per maand kwijt:
btg 20
brandstof vergoeding ouders +- 100
Eten 50
Donald duck pockets 5
Uitgaan 80
SPAREN 40 vast
Sparen voor leuke dingen vakanties enz.. 50
Overige 55
ongeveer 400 euro per maand dus
(verzekering doet mijn vader, omdat hij er stiekem ook wel eens op rijden wil en dus een reden heeft "Ik betaal verzekering" :+ )

Inkomsten:
Zakgeld 40
Werk 1 +- 250
Werk 2 +- 45
Werk 3 +- 50
Studie financiering 90
ongeveer 475 euro per maand dus
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan