Zijn hier veel 25 kwers met een lening voor je fiets

hetkotje

Die hard MF'er
8 mrt 2007
726
0
De titel zegt het al.
Ik vraag me af of hier veel 25 kw rijders zijn die een lening hebben afgesloten voor hun fiets.

Ik zie hier tog veel mensen die een behoorlijke nieuwe fiets hebben van 5000+ euries.

Ik snap niet hoe je dat kan betalen eigenlijk als student.
Ik ga na school, kan alleen werken in de weekenden. Die 70 euro studiefinacering is ook niet alles.
En jullie gaan neem ik aan ook gewoon uit met je maten, telefoon rekening en anderen dingen die we kopen als jongere.

Ik zelf zit nu ook aan een lening te denken.
Ik ben van het weekend gevallen en ik zit te denken aan een nieuwe motor te kopen.
 
Laatst bewerkt:
lol sorry hoor
maar ben je krankjorem ofzo
als student een lening gaan afsluiten voor een motor...

maar om op je vraag te antwoorden,
ik iig niet,
en ik denk dat de meeste "studenten" hier ook niet zo een dure fiets hebben hoor
 
lol sorry hoor
maar ben je krankjorem ofzo
als student een lening gaan afsluiten voor een motor...

maar om op je vraag te antwoorden,
ik iig niet,
en ik denk dat de meeste "studenten" hier ook niet zo een dure fiets hebben hoor

Uhh nee. Maar ik wil gewoon motor blijven rijden.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een lening afsluiten voor hun motor of auto.
 
ja dat zeker,
maar dat vind ik persoonlijk nogal dom,
je sluit een lening af voor bv een motor,
en dan lig je vervolgens nog een hele tijd krom en elke maand te rekenen omdat je die lening+rente alsnog moet afbetalen

sluit dan een lening af als je weet dat je daarnaast nog ruimte hebt om goed te leven en niet laatste week van de maand te piekeren,

maar misschien ben ik wel dom :P
 
ja dat zeker,
maar dat vind ik persoonlijk nogal dom,
je sluit een lening af voor bv een motor,
en dan lig je vervolgens nog een hele tijd krom en elke maand te rekenen omdat je die lening+rente alsnog moet afbetalen

sluit dan een lening af als je weet dat je daarnaast nog ruimte hebt om goed te leven en niet laatste week van de maand te piekeren,

maar misschien ben ik wel dom :P

Nee hoor je heb wel gelijk wat je zegt.
Maar je heb leningen dat je per maand 75 euro betaald.
Dat is opzig wel betalen met een bijbaan er bij.
 
Ik ben een 'oude' (25) 2de jaars student, kocht in mei een R1 waarvan ik 1500 zelf betaalde en 4000 door mijn vader. Hele zomervakantie overuren gemaakt en nu is hij van mij. :)
Ik heb wel ook nog een huurwoning dus het waren wel héél veel overuren. -O-
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook rijden op een motor die wat ouder is. Bijvoorbeeld een wat oudere CBR, ze schijnen oerbetrouwbaar te zijn (behalve nokkenaskettingspanners en spanningsregelaars) en zijn niet apart duur. Als je nu een lening afsluit voor zoveel geld (5000+) moet je de rest van je studentenleven krom liggen en menig avondje stappen aan je voorbij laten gaan. Daar komt nog bij dat als je je schade rijd je na de tijd nog aan het betalen bent voor een motor die nu net zo groot is als een pakketje.
 
Ik zou niet gaan lenen, als je dan weer valt of wordt aangereden dan zit je weer.
En met een oudere, goedkopere motor kun je net zoveel plezier mee hebben.

Ik zie op je motorstek van dat je na je 25kw periode waarschijnlijk een oldschool gixxer wilt kopen, die zijn ook niet beestachtig duur! voor 3000 heb je er volgens mij al1.
En wat je tekort hebt kun je misschien lenen van je ouders?!.
 
Kerel zo'n ding tik je toch zo neer.... _O-

IMG_4783.jpg


Owja, ik heb er ook nog een auto bij, een diesel :z
 
lol Superboer, maar ben je ook een student?

75 euro per maand is niet veel,
maar dan ben je voor 5000 euro 66 maandjes aan het aflossen
 
ik snap ook niet hoe sommigen zulke dure motoren kunnen kopen

ikzelf zit na 1.5 jaar sparen op 3500, waarvan 3000 naar de fiets gaat en 500 voor 25kw, verzekering en belasting.


Lening zou ikzelf persoonlijk nooit aan beginnen, maar zo ben ik :P
 
Ik vind het ook belachelijk dat er mannetjes met mijn leeftijd (18-19) al op een gloednieuwe GSX-R600 rijden... bij ons in het dorp tuft er een rond, betaald door papa... mazzel? ik vind het zonde, dat soort figuren gaan er niet met zorg mee om, ze hebben er toch niet voor betaald.

Ik heb zelf met mijn spaargeld een opknapper gekocht (vfr 400) en die ben ik nu (maandje bij maandje / salaris bij salaris) aan het opknappen... dan is het te doen en als ik klaar ben, weet ik dat ik er tijd en werk in heb zitten én dan is het écht mijn motor.
 
Jah ik snap dat dus ook niet dat je een motor van zoveel 1000 euro kan betalen.

Ik heb me dood gespaard in die tijd voor mijn cb500. Dan komen er nog kosten bij als kleding/verzekering/benzine.

Dan kan je mij echt niet wijs maken dat je 19 ben een splinter nieuwe gixxer kan kopen.
Of je moet uitgaan en op een ander zijn zak zuipen, geen kleren kopen geen telefoon enz enz. Maar dan kom je ook no way aan 10K aan euries.

Maar goed ik ben afhankelijk van me motor dus er moet wel een vervanger komen of ik ga hem opknappen maar das niet betaalbaar.
 
Ik vind het ook belachelijk dat er mannetjes met mijn leeftijd (18-19) al op een gloednieuwe GSX-R600 rijden... bij ons in het dorp tuft er een rond, betaald door papa... mazzel? ik vind het zonde, dat soort figuren gaan er niet met zorg mee om, ze hebben er toch niet voor betaald.

Ik heb zelf met mijn spaargeld een opknapper gekocht (vfr 400) en die ben ik nu (maandje bij maandje / salaris bij salaris) aan het opknappen... dan is het te doen en als ik klaar ben, weet ik dat ik er tijd en werk in heb zitten én dan is het écht mijn motor.

Mooie gedachte :}
 
Ik zou niet gaan lenen, als je dan weer valt of wordt aangereden dan zit je weer.
En met een oudere, goedkopere motor kun je net zoveel plezier mee hebben.

Ik zie op je motorstek van dat je na je 25kw periode waarschijnlijk een oldschool gixxer wilt kopen, die zijn ook niet beestachtig duur! voor 3000 heb je er volgens mij al1.
En wat je tekort hebt kun je misschien lenen van je ouders?!.

Jah oldschool gixxer is niet duur nee. Maar ik wil er dan een fighter van bouwen, dat is dan wel weer duur *O*
 
Iedereen zegt dat het niet te betalen is, maar stel dat je een krantenwijkje hebt, wat 15 pleuro per week oplevert, dan heb je vanaf je 13e tot je 18e al 3900 euro verdiend. In de zomermaanden je hele vakantie lang werken levert toch, als je een redelijk salaris hebt, 1000-1200 euro op (fulltime) Dan heb je toch gauw een 6000 euro bij elkaar gespaard :)
Brikjes zijn veel leuker, kost niet veel, je leert er goed door sleutelen, je komt nog eens ergens.... *O* Als die er halverwege mee stopt! -O-
Dingen die je echt niet mee gaat maken met een gloed nieuwe mooie fiets (+ de reactie's van de mensen op leeftijd: ooh die heb ik vroeger ook gehad --> mooi verhaal enz enz enz!)
 
lol Superboer, maar ben je ook een student?

75 euro per maand is niet veel,
maar dan ben je voor 5000 euro 66 maandjes aan het aflossen
Yep student, 20 jaar :') gewoon een goed betaalde bijbaan zoeken :Y Owja dit is trouwens met 2e 6 al, me vorige heb ik plat gereden, was een 2001 model :W En niet gaan lenen en doen, gewoon 1x keer aftikken die handel :z
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een lening van 2500 afgesloten voor mijn fiets, samen met 1000 in het rood staan de 1000 euro in het rood staan ben ik nu al weer vanaf en heb mijn fiets net een maand :P. Ik gok ongeveer 10 maanden a 1 jaar bezig te zijn met mijn lening. Dus voor mij helemaal geen groot probleem en ik word er niet slechter van.

Een lening afsluiten bij bijv lenen.nl of bij de dealer zie ik niet zitten daarom ook bij men eigen bank.

En die 66 maanden een lening afbetalen dat lijkt me wel erg dom, dan betaal je je echt helemaal scheel aan rente. Stel je leent 5000 euro, met 9,8 procent rente ( laten we zeggen 10 procent ) dan betaal je 500 euro per jaar alleen al aan rente. Dat dan keer 5jaar ofzo reken maar uit hoeveel rente je betaald haha
 
Laatst bewerkt:
Dan hoop ik toch dat het over lenen bij ouders/familie gaat. Aan een 18 jarige kent geen enkele bank een lening toe(of je moet al een vaste job hebben of het moet om heel weinig geld gaan). Ik ben volgens mijn bankdirecteur de eerste 19 jarige die van zijn bank een visa kaart krijgt :) Lenen is sowieso te gek. zeker voor een motor. Dan rij je die in de prak en kan je daar 3 jaar later nog elke maand voor betalen. Als ik een nieuwe motor koop is het op het moment dat dat voor mij geen enkel financiële hindernis vormt.
 
Laatst bewerkt:
Dan hoop ik toch dat het over lenen bij ouders/familie gaat. Aan een 18 jarige kent geen enkele bank een lening toe(of je moet al een vaste job hebben of het moet om heel weinig geld gaan). Ik ben volgens mijn bankdirecteur de eerste 19 jarige die van zijn bank een visa kaart krijgt :) Lenen is sowieso te gek. zeker voor een motor. Dan rij je die in de prak en kan je daar 3 jaar later nog elke maand voor betalen. Als ik een nieuwe motor koop is het op het moment dat dat voor mij geen enkel financiële hindernis vormt.

Onjuist, Postbank keert aan elke student een lening uit, je moet als enigste voorwaarde studiefinanciering krijgen op je postbank rekening.

Ik heb een bijbaan, ben inderdaad ook bij andere banken geweest en die keerden mij geen lening uit omdat ik teweinig inkomen had. Ik kon dan wel via mijn ouders alleen dat doe ik ze liever niet aan.
 
Onjuist, Postbank keert aan elke student een lening uit, je moet als enigste voorwaarde studiefinanciering krijgen op je postbank rekening.

Ik heb een bijbaan, ben inderdaad ook bij andere banken geweest en die keerden mij geen lening uit omdat ik teweinig inkomen had. Ik kon dan wel via mijn ouders alleen dat doe ik ze liever niet aan.

Maw als er iets misloopt pakt postbank jou je studiebeurs af :) Wat kost een 25kW motor maximaal? 9000 euro? Dat moet je toch bij elke beetje gezond begaafde baby-boomer ouder kunnen lenen? En dan nog ik ben van mening dat je niet boven je stand moet leven. Ik heb mijn eerste motor ook maar 700 euro betaald.
 
Onzinnig gelul ik heb ook wel eens geleend via de winkel.
binnen 2 maanden was ik klaar en betaalde dus amper aan rente. (60 euro rente totaal)
Als je de fiets binnen 2 a 3 maanden in 1 x kan neerleggen waarom dan niet ff lenen?
Als je echt het geld er niet voor kan verdienen moet je het niet doen lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Maw als er iets misloopt pakt postbank jou je studiebeurs af :) Wat kost een 25kW motor maximaal? 9000 euro? Dat moet je toch bij elke beetje gezond begaafde baby-boomer ouder kunnen lenen? En dan nog ik ben van mening dat je niet boven je stand moet leven. Ik heb mijn eerste motor ook maar 700 euro betaald.

Maar dat moet ik zelf weten, sommige mensen hebben namelijk een goeie overzicht van hun inkomen en overhouden. Ik wou liever een r6 kopen dan bijvoorbeeld een echte beginners motor. En als ik het kan betalen, en weet dat ik binnen 1 jaar van me lening af kan zijn, waarom dan niet ?. Bovendien hoef je nog niks terug te betalen van je lening zolang je nog studeert. Er komt echter wel de rente over heen. Maar zoals ik al eerder aangaf, heb ik MAAR 2500 euro geleend. Ik wou ook niet meer als dat lenen.
 
Maar dat moet ik zelf weten, sommige mensen hebben namelijk een goeie overzicht van hun inkomen en overhouden. Ik wou liever een r6 kopen dan bijvoorbeeld een echte beginners motor. En als ik het kan betalen, en weet dat ik binnen 1 jaar van me lening af kan zijn, waarom dan niet ?. Bovendien hoef je nog niks terug te betalen van je lening zolang je nog studeert. Er komt echter wel de rente over heen. Maar zoals ik al eerder aangaf, heb ik MAAR 2500 euro geleend. Ik wou ook niet meer als dat lenen.

Maar 2500 had ik nooit op rente gedaan :) Maar goed ieder zijn ding en idd als je daar geen risico's voor moet pakken is dat geen probleem. Maar voor 2500 euro had ik ook van mijn ouders geleend of 2 maand langer gespaard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan