Zijn importfietsen uit Italië goed?

Rijkers-Honda

Die hard MF'er
3 mei 2010
549
4
Goede morgen,,

even een vraagje,..

Er zijn veel bedrijven die hun motoren uit italie halen.. en da verkopen met een NL's kenteken.
Opzich niks mis mee als alles op de juiste wijze is gegaan, en daar is ook wel vanuit te gaan bij de meeste bedrijven.. maar mijn vraag ik nu,, is het erg of niet erg dat die motoren uit italie komen.

Ik weet dan veel mensen blij zijn met een fiets uit duitsland, omdat duitsers hun motoren goed ondehouden, is dit ook het geval met italiaanse ????

groetjes
 
Het enige waar je goed op moet letten is dat de historie van de fiets zo goed en duidelijk mogelijk aanwezig is. Dat lijkt mij in ieder geval het belangrijkste.
 
Het enige waar je goed op moet letten is dat de historie van de fiets zo goed en duidelijk mogelijk aanwezig is. Dat lijkt mij in ieder geval het belangrijkste.

:^

Een collega van mij, een Italiaan uit Castelleone, rijdt ook motor en vertroetelt deze meer dan zijn vrouw maar zo ken ik er ook genoeg die hun fiets net zo temperamentvol behandelen als de doorsnee Italiaan zelf is.
Maar goed, dat heb je in elk land en is persoonlijk.
In het generaal vind ik de Italianen net als Fransozen net iets gemakkelijker met hun spul.
 
Laatst bewerkt:
M'n vorige Duc 748 heb ik blind op een veiling gekocht, import uit Italie. Waarbij ik hem zelf op kenteken heb gezet. Voor de prijs durfde ik wel een risico'tje te nemen.
Ik had het getroffen maar heb later bij m'n dealer ook andere verhalen gehoord.

Na die verhalen krab ik me toch wel twee keer op m'n hoofd voordat ik het weer doe :P
 
Laatst bewerkt:
'Import Italie...' > 'Zijn importfietsen uit Italië goed?'
 
Die van mij is ook een import uit Italië (heb ik vernomen bij aankoop, verder geen documenten waar het op vermeld zou zijn).

Ik kocht deze motor in 2008, ding was 4 jaar oud, 14000km.. maar er zat geen spatje op! Niks... Zo goed als nieuw.

Omdat ik een jaar garantie kreeg van de dealer/handelaar durfde ik de 'gok' te nemen dat er motorisch ook niks aan de hand zou zijn.

Destijds toch een nette prijs betaald incl de garantie en wat opties.

edit:

Maar als ik zie hoe ze bijv. in Rome rijden :X _O- dan hoef ik geen italiaanse fiets meer :+
 
Laatst bewerkt:
Mijne komt ook uit Italië. En nu rijdt hij weer met een Engels kenteken op de achterkant.

Ik weet niet of je in zijn algemeenheid iets kan zeggen over een fiets die uit Italië komt. Met de mijne is in ieder geval nooit iets aan de hand geweest.

(ben er vorig jaar wel op naar Italië geweest, wel leuk voor de fiets nu ik er aan denk ;) )
 
Mijne komt ook uit Italië. En nu rijdt hij weer met een Engels kenteken op de achterkant.

Ik weet niet of je in zijn algemeenheid iets kan zeggen over een fiets die uit Italië komt. Met de mijne is in ieder geval nooit iets aan de hand geweest.

(ben er vorig jaar wel op naar Italië geweest, wel leuk voor de fiets nu ik er aan denk ;) )


_O-
 
Mijn fiets komt volgens de dealer ook uit Italie, schijnen vrachtwagens tegelijk te worden geimporteerd en heel veel dealers in Nederland kopen die fietsen op :)

Zoals mijn dealer zei "Italianen rijden niet zo veel, hebben geen last van pekel en zijn zuinig op hun motor".
Kan goed verkoop praatje zijn :9 maar mijn fiets uit 2001 ziet er als nieuw uit en had nog geen 15K erop staan. Voor mijn fiets klopte het dus aardig!
 
Mijn Hornet uit 2003 met toen der tijd 18.000 op de teller komt ook uit italie

Ik heb er nooit wat mee

ff afkloppen _O-
 
Laatst bewerkt:
Sportmotoren kunnen ex-circuit zijn. Mijn buurjongen had een hele mooie motor, wat een Italiaanse circuitfiets is geweest. Dat werd er in zijn geval wel bij gezegd overigens.
 
vriend van mij heeft een zx6r uit 2005 gekocht die uit italie komt.

mooi ding en hij rijdt er al een jaar mee rond, nooit wat mee gehad.
 
Laatst bewerkt:
Sportmotoren kunnen ex-circuit zijn. Mijn buurjongen had een hele mooie motor, wat een Italiaanse circuitfiets is geweest. Dat werd er in zijn geval wel bij gezegd overigens.
Mijn Appie heeft in italie ook het circuit gezien, werd er allemaal netjes bij verteld. Nergens last van verder, rijdt toppie :Y
 
Ik zal ze laten staan. Als je al ziet waar Ducati voor staat.... :+

Zonder gein, mij zal het niks uit maken waar een machine vandaan komt. Zodra je hem kunt bekijken/beluisteren/berijden kun je zelf wel een menig geven of die fiets netjes is onderhouden.
 
We hebben er hier 2 uit Italie staan, een hornet en een africa twin. Beide weinig kilometers en zien er netjes uit (lang leve geen pekel) op de langere termijn zal pas blijken of het een goede koop geweest is :)
 
Ik heb eens een Italiaanse import fiets gehad. Die had echter meer zon gezien dan goed voor 'm was.... De prijs was er ook naar maar het is wel iets om op te letten als je gaat shoppen. De buddyseats hadden duidelijk te lijden gehad van de zon. Ook hadden de schijven (voor) duidelijk meer te lijden gehad vanwege de bergen dan de fietsen hier in Nederland.
 
De fietsen uit zuid Italie staan bekend om hun betrouwbaarheid. Dus let op dat je geen motor uit noord Italie aanschaft want die gaan allemaal stuk! :+



en nu serieus, collegaatje van me had een R6 gekocht, uit Italie. Na de eerste onderhoudsbeurt bleek het te gaan om een ex-circuitfiets met een teruggedraaide klok. Je moet maar net geluk hebben denk ik ;)
 
Het leuke is dat wij Nederlanders binnen Europa juist bekend staan als een volk dat altijd te gierig is voor normaal onderhoud, een Nederlandse motorfiets kan je dus beter niet kopen!! _O-

Volgens mij gaan Italianen gemiddeld erg netjes met hun motorfiets om, je kan natuurlijk altijd pech hebben maar dat kan met motoren uit ieder land. Bij een motorbedrijf zou ik zelf meer letten op de reputatie van het bedrijf dan op waar de motor vandaan komt.

Ik heb zelf een Italiaanse import motor en dat is tot op heden een uiterst plezierige ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Mijne komt ook uit Italië (en MotoWorld :X ).
Geen problemen mee.
2003 CBR600FS, 38k, toen ik hem kocht.
 
Laatst bewerkt:
:^

Een collega van mij, een Italiaan uit Castelleone, rijdt ook motor en vertroetelt deze meer dan zijn vrouw maar zo ken ik er ook genoeg die hun fiets net zo temperamentvol behandelen als de doorsnee Italiaan zelf is.
Maar goed, dat heb je in elk land en is persoonlijk.
In het generaal vind ik de Italianen net als Fransozen net iets gemakkelijker met hun spul.

Ik moest even denken aan toto rina O-) geweldige serie als je van maffia houd :Y


Ontopic denk ik niet dat de staat van een fiets te bepalen is naar een land :S
Je hebt in ieder land mensen die hun motor als stront of koningin behandelen
 
Het enige waar je goed op moet letten is dat de historie van de fiets zo goed en duidelijk mogelijk aanwezig is. Dat lijkt mij in ieder geval het belangrijkste.

Inderdaad. Wij hebben thuis een motor uit Italie met alle rekeningen van t onderhoud erbij, niets aan t handje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan