Jesse Hulshoff
Rookie
- 23 jul 2021
- 15
- 1
Ik zit te twijfelen om de vering van mijn Yamaha xv920 met usd voorvork te "upgraden" naar progressieve veren. Is dit de moeite waard of kan ik dit beter niet doen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Welkom op MF.Ik zit te twijfelen om de vering van mijn Yamaha xv920 met usd voorvork te "upgraden" naar progressieve veren. Is dit de moeite waard of kan ik dit beter niet doen
Niet alle motoren maar veel wel.ik denk dat tegenwoordig alle motoren geleverd worden met progressieve veren, niet??
Ts heeft het over een XV920. Dat is een Yamaha van begin jaren '80. Toen waren standaardveren nog niet zo progressief.ik denk dat tegenwoordig alle motoren geleverd worden met progressieve veren, niet??
Ik heb geen problemen anders dan het tijd wordt de achterschokbreker/veer te vervangenOp mijn motor wel, die staat bekend om een te zachte achterveer. Opgelost met een progressieve veer op een gereviseerde schokbreker, geeft nu veel meer vertrouwen.
Geen ervaring met jouw Yamaha. Is de voorkant te zacht? Welke klachten heb je?
Ik heb niet zo zeer een probleem, het wordt langzaam tijd mijn achter schokbreker te vervangen dus ik zat gewoon te twijfelen tussen een progressieve en conventionele veer. En ik ben nu bezig met het plaatsen van een usd voorvork dus dacht dit is mijn kans de boel eventueel aan te pakken.Welkom op MF.
Wat is je “probleem” dat je wilt oplossen?
Hoe ga je jouw motor gebruiken?
Usd vork is van een Yamaha r1 2004 met standaard verenTs heeft het over een XV920. Dat is een Yamaha van begin jaren '80. Toen waren standaardveren nog niet zo progressief.
Overigens vind ik de vraag extreem moeilijk te beantwoorden, want standaard hadden XV920's in die jaren ook geen USD-vork, maar een conventionele met "Luchtondersteuning". Om iets zinnigs te kunnen zeggen over het nu van de aankoop van nieuwe progressieve veren moeten we dus eerst vaststellen waar die USD-vork vandaan gekomen is en war voor een soort veren daar nu in zitten.
En tot slot vind ik de vraag die iemand hier boven al stelde: "welk probleem wil je er mee oplossen" ook heel relevant.
Bouw dat ding af en rij in de lente effe langs een veringspecialist zoals HK Suspension of Hyperpro, die kijken dan hoe die nu veert, stellen eventueel wat af aan je huidige setup en geven je passend advies voor jouw toepassing, dat doen ze meestal gratis.Usd vork is van een Yamaha r1 2004 met standaard veren
Ik heb niet zo zeer een probleem. Ik twijfel gewoon over wat voor soort veren te gebruiken
Ja ik heb de originele nog. Er zit wat oxidatie op dus het wordt langzaam tijd voor een nieuwe.Er zijn schokdempers van een nieuwer model die goed werken op een XV750 met monoshock, een R6 veer geloof ik maar weet het niet zeker, het bovenste montagepunt moet dan wel aangepast worden. Heb ik een keer ingebouwd voor iemand.
Voor een XV920 weet ik het niet precies, Jesse Hulshoff wat heb je er achter nu inzitten? De originele nog?
De achterveer is langzaam aan vervanging toe. Als ik er dan toch geld, tijd en moeite in moet steken wil het graag goed doenAls je geen probleem hebt, waarom zou je er dan geld aan uitgeven?
Wat gezegd is door @Robinjo .. eerst de complete ombouw doen 'standaard' en dan langs de vering expert.Ik zit te twijfelen om de vering van mijn Yamaha xv920 met usd voorvork te "upgraden" naar progressieve veren. Is dit de moeite waard of kan ik dit beter niet doen
XV920......Een betere oplossing is een lineare veer op maat.
Behalve als je alleen rustig toert is een progressieve interessanter.