Zijn schuivers erg??

Kickboxer

Rookie
8 jun 2004
19
0
Rotterdam, Hoogvliet
Hello ALL!! :}
Er is weer een nieuwe jongen bij de groep en ook ik ben van plan een motor te kopen en ook ik twijfel of ik het wel goed doe!!! :?
Ik ga namelijk een Suzuki GSX600F kopen uit 1993 met 36.700km op de teller!!
en dit alles voor 2150 euro!! Als je de foto bekijkt zie je mischien waarom ik hem wil kopen.
misc

Maar nu heeft de verkoper me verteld dat die een schuiver heeft gemaakt, vandaar de "nieuwe" stoere kleur!!
Nou krijg ik van een betrouwbaar bron te horen dat die kwaliteit prijs verhouding in mijn nadeel is!!!
Wat vinden julie??? :p

met vriendelijke groet,

The Boxer.
 
nadeel van een schuiver is dat je niet weet wat er allemaal mee gebeurt is. Misschien heeft die motor nog wel een kwartier op z'n kant liggen draaien (=zonder olie draaien omdat de olie aan 1 kant van het blok zit) of is ie wel krom ofzo?

Aan de andere kant kan het ook een perfecte motor zijn met alleen wat cosmetische schade :)
 
Ik zie zelf geen foto!! Ik doe het ook vanaf me werk (er is een beveiligd @)
Maar julie wel????
Maar heeft er iemand info voor mij, wat op mijn oorspronkelijke vraag slaat?? :9

Tip: ANWB keuring laten uitvoeren. Zo'n man kan wel zien of het frame ed goed zijn. Eventueel eigenaar naar onderhouds gegevens vragen en dan ook het adres waar reparaties na de schuiver zijn uitgevoerd.
 
ziet er toch goed uit. Blitze kleur, mooie stickers. Geen foute fiets zo te zien.

als er iets is waar je niet op af moet gaan is dat het denk ik. Neem een expert mee of ga naar een expert toe. Ik dacht 2 maanden terug ook een mooie fiets te kopen, zag er goed uit. Motortje liep ogenschijnlijk goed, reed goed. Bleek toch dat er nog ruim 1000 euro reparatie/afstelling bij kwam kijken. (zit nog een lang verhaal achter maar dat laat ik maar even achterwege). Nu loopt ie trouwens wel als een zonnetje :)

Moraal van het verhaal, je weet nooit goed wat je koopt. Daar kom je later pas achter. Maar probeer zo veel mogelijk risico uit te sluiten.
 
@kickboxer


Ik heb eventueel nog wel een GSX-R 750 W te koop.

Is van 1992, 53.000 gelopen.
Zo goed als nieuwe banden (BT010)

Donker ruitje, kleine knippers en een volledig Yoshimura systeem.

Deze motor is absoluut schadevrij

Vraagprijs is 2750, maar daar kunnen we het nog wel over hebbben.

Mail me maar ff indien je interesse hebt.
 
nadeel van een schuiver is dat je niet weet wat er allemaal mee gebeurt is. Misschien heeft die motor nog wel een kwartier op z'n kant liggen draaien (=zonder olie draaien omdat de olie aan 1 kant van het blok zit) of is ie wel krom ofzo?

Aan de andere kant kan het ook een perfecte motor zijn met alleen wat cosmetische schade :)

daarbij opgeteld kan er ook benzine in de olie gekomen zijn, en dat lijkt me ook geen zuivere koffie.
dat had mn pa namelijk toen zn er5 een kwartier op zn kant lag.
 
Je kan zo nooit zien hoe hard die smak was die die motor gemaakt heeft, en je gaat niet zomaar even alles overspuiten.. Een kleine schuifschade kunnen ze best aardig wegwerken en de orginele kleur houden. Waarom hebben ze deze dan overgespoten?
Misschien omdat van voor naar achter alle kappen kapot waren door de klap die hij heeft gemaakt.

Als het een klein schuivertje was geweest hadden ze de krasjes laten zitten....
Het is best nog een hoop geld voor iets wat misschien van binnen een flinke klap heeft gehad.
Maarja, als je zelf niet vies bent van sleutelen...
 
Mijn broer heeft ook een schade motor gekocht. Alleen een schuivertje werd hem verteld. De motor was daarom ook overgespoten en vandaar ook die prijs.
Na een paar weken begonnen de oude barsten van de kappen tevoorschijn te komen. Nou dat ziet er niet uit hoor. Dat soort dingen komen dus blijkbaar later door de verf heen als het een beetje blootstaat aan de trillingen.

Zelf weten wat je doet, maar neem iemand mee die er echt verstand van heeft en laat m anders gewoon staan, want er staan zat andere motors te koop!
 
Gewoon kopen de verkoper is eerlijk om dat te melden,dat de motor schade heeft gehad.en als die goed stuurd,is er volgens mij niets aan de hand,je kan ook een motor kopen van iemand,die constand op zijn achter wiel rijd.en veel op het circuit,nou dat is leuk om te weten.dat er behoorlijk mee gescheurd is.dan kan die er mooi uit zien maar motories niet zo fris.gewoon alles even laten meten,en op je gevoel af gaan, als je twijfeld niet doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan