Zijn sommige motoren beter voor je vertrouwen en rijplezier?

Liever wat schijnveiligheid doordat het sturen beter voelt. Want ik weet zeker dat mn oude kawa meer kon dan ik durfde :-)

Een naked vind ik persoonlijk leuker voor landweggetjes, racer is leuker in lange doordraaiers, naked is leuker in de korte scherpe bochten. Vind ik persoonlijk.

rij zelf ook veel landweggetjes en heb daarom toch besloten om mn gsxr weer om te ruilen voor een naked. Vind ik net wat leuker om te slingeren :]
 
Een naked vind ik persoonlijk leuker voor landweggetjes, racer is leuker in lange doordraaiers, naked is leuker in de korte scherpe bochten. Vind ik persoonlijk.

rij zelf ook veel landweggetjes en heb daarom toch besloten om mn gsxr weer om te ruilen voor een naked. Vind ik net wat leuker om te slingeren :]

De jongens bij mij in de groep die vroeger een racer hadden gaan steeds rechter op zitten. Het is net de evolutie van de aap.
 
De jongens bij mij in de groep die vroeger een racer hadden gaan steeds rechter op zitten. Het is net de evolutie van de aap.

_O- Ik ben met een naked begonnen, toen een buikschuiver erbij, en de buikschuiver omgeruild voor weer een naked :+ Zal wel een terugval gehad hebben naar de steentijd dan :$
 
Gewoon zoiets pakken:
beta-rr-enduro-2010_1.jpg


Een TDM is nog teveel motor om te kunnen sturen ;)
 
Rechtop motor voor in de stad, korte draaicirkel, erg wendbaar maar persoonlijk erg saai... :z
Ben je echt een liefhebber van hard harder hardst door de bocht, knie aan de grond en driftend de bocht uit --->supersport

lekker spelen in de Eifel/ zwarte woud/ Luxemburg, --> supersport.

persoonlijk wil ik niet meer naar een naked/ allroad (behalve in de winter dan), het is van alles net niks en mensen die zeggen dat het met een supersport pas leuk wordt boven de 200km/u kunnen niet rijden of hebben een erg zwakke polsen en/of rug '(
(iets meer onderrug trainen in de sportschool helpt)

Met een supersport voel je elk steentje, witte streep enz. daar moet je mee "leren' omgaan,schrik je hiervan, dan is een supersport idd. niets voor jou en zou ik een andere motor met slappere vering nemen.
 
Best of both Worlds: een Aprilia Tuono. *O* Het comfort van een Naked en het vermogen van een Supersport. :P Ideaal voor de dijkjes en plattelandswegen hier in de Betuwe. :]

:^

Zoiets vind ik ook wel de beste combi.
Dan kom je uit op Tuono, Hypermotard, Superduke...
Allemaal leuke speelfietsen met een bak koppel. (2 cilinders)
Verder zijn er nog saaie bakken als een Z1000/750, prima als je relaxed wilt toeren zonder al teveel bezig te zijn met de motor op zich.
 
Ik heb van mijn vorige ss een street fighter gemaakt. Zijkuipen er af, topkuip met koplamp er af en een kleine (naked bike achtige) koplamp er op, rechte clip ons voor de rechte zithouding en de tandwiel verhouding veranderd voor (aanzienlijk) meer trekkracht (en dus lagere top). Een superbike stuur had een nog wat relaxtere houding gegeven ten opzichte van de rechte clip ons maar dit was al een groot verschil met standaard clip ons zoals op een supersport.

Ik kreeg er niet perse meer vertrouwen door, maar de fiets als naked (mede ook door de trekkracht) was veel speelser. Nodigde meer uit tot gooi en smijtwerk en eigenlijk alle speelse dingen die niet toegestaan zijn :)
Dat kan ook best op een super sport maar ik heb er nu weer 1 en de drang is toch wat minder.

Mijn rijstijle veranderde op een naked in ieder geval enorm maar dat kwam dus niet zo zeer door meer vertrouwen maar omdat de houding en het rijgedrag van de fiets daar meer toe uitnodigde als op de super sport.

Ik denk ook dat ik vooral geen SM ofzo moet hebben. -O- (leuk zal het wel zijn!)
 
Laatst bewerkt:
mensen die zeggen dat het met een supersport pas leuk wordt boven de 200km/u kunnen niet rijden of hebben een erg zwakke polsen en/of rug '(
(iets meer onderrug trainen in de sportschool helpt)
_O- _O- _O- _O-

Ik ben met een ZX-10R in één dag over bergpassen vanaf de Stelvio pas in Italië terug gereden. Zoveel mogelijk secundair en door de bergen (Oostenrijk) en pas bij Keulen de snelweg.
Hierbij ook het nodige verkeerd gereden .. maar dat is Garmin zijn schuld natuurlijk. O-)
17 uur op de motor en hoentjesfris afgestapt.
(Motor-Forum 1.5 week gemist, dus gelijk van 1 uur in de nacht tot 4 uur bijlezen _O- )

Dus even niet generaliseren. :P

Op de Nederlandse dijkjes zijn er gewoon betere motoren.
Je wil er ook niet als een kogel overheen.
Gewoon lekker swingen en de snelheid voelen. :9
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties, een tuono klinkt wel goed. Verder lijkt een FJ8 me misschien ook wel wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan