Zijn stepjes uitwisselbaar?

Wormaap

MF veteraan
10 mrt 2010
8.087
0
046
Toen ik gisteren aan m'n motor ging sleutelen, kwam ik tot de ontdekking dat mijn rechterstepje enorm wiebelt. Dat komt doordat een van de ringen waarmee'ie vast zit gebroken is. Hij zit dus nog maar met één ring vast, waardoor'ie flink kan wiebelen.

Nu wil ik het stepje uiteraard gaan vervangen, maar kan ik gewoon een willekeurig setje stepjes kopen, of moet ik toch specifieke hebben? Ik rij op een Honda CBR600F1 uit 1987. Zou ik er bijvoorbeeld stepjes van'n F2 op kunnen zetten. Die hebben geen rubber bovenaan, maar zijn gewoon gegroefd.
Een wiebelend stepje geeft niet echt heel veel vertrouwen in de bochten :+

Als iemand nog'n setje heeft liggen dat voor'n leuk prijsje weg mag, dan staat mijn PB aan :P
 
Je kan van oa LSL mooie aluminium stepjes kopen en daarhoren motor specifieke montage beugels bij.
Bij de cbr600 maken ze verschil in modellen tot 95 (pc19/23/25) en modellen ná 95 (pc31/35).

Nu heb ik verder geen kaas gegeten van cbr's :+ , maar misschien heb je hier wat aan?
 
Je kan van oa LSL mooie aluminium stepjes kopen en daarhoren motor specifieke montage beugels bij.
Bij de cbr600 maken ze verschil in modellen tot 95 (pc19/23/25) en modellen ná 95 (pc31/35).

Nu heb ik verder geen kaas gegeten van cbr's :+ , maar misschien heb je hier wat aan?
Da's zeker nuttige info :P

Nu vraag ik me ook af of dit soort (ronde) stepjes een beetje lekker rijdt. Merk je daar verschil in? Ze zijn namelijk lekker goedkoop, en dat bevalt me wel :+ En ik vind ze nog mooi ook :)
Maar als het voor geen meter rijdt, dan hoef ik't spul niet :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan