Zijn we al klaar voor de EURO?

Boom Boom

MF veteraan
9 jul 2001
4.238
0
Amsterdam
Gewoon even een vraag tussendoor (verveling slaat toe bij mij).

Morgen kunnen we de eurosetjes ophalen (sorry belgen :) ), en over 2 weken gaan we er ook mee betalen.

Heb je er last van? Interesseert het je geen zak?
 
Het is wel makkelijk als ik in duitsland iets wil kopen. Woon dicht bij de grens. Dit weekend nog even wezen winkelen in Luxemburg. Dan is het toch handig als op de schappen ook prijzen in euro\'s staan.
 
ik weet niet wat ik er van moet denken.
Volgende week donderdag ga ik voor acht weken naar Spanje en Portugal. Dus als de Euro ingevoerd wordt zit ik in het buitenland. Dan word ik meteen voor de leeuwen gegooid.
Ik vind het wel spannend :?
 
Kan me eerlijk gezegd niet zoveel boeien. Denk dat je er snel gewend aan raakt. Is net zoiets als wanneer je op vakantie gaat. Hoef je op een gegeven moment ook niet meer na te denken, hoeveel een bepaald bedrag in francen, peseta\'s enz in guldens is.
 
Kmoet er anders flink aan wennen.. Nog steeds als ik prijzen onder de 100 zie denk ik \"ohw dat kopen we effe\" oid... Maar straks sta je wel ineens stiekum 220 piek aftikken ipv 100.

Vooral je salarisstrookje zal flink wennen zijn.
 
waarom sorry boomboom?
Ik kan bijna niet wachten tot de euro er is.
Eindelijk niet meer met guldens sukkelen als\'k eens keertje wat verder NL in ga dan baarle
 
Onze minister economische zaken (Zalm) heeft iedereen in nederland boven de 6 jaar een setje euromunten cadeau gedaan. 3,88 Euro!!

Rekensommetje:
14,9 millioen mensen die het krijgen
3,88 Euro
totale kosten:
57.812.000 Euro
2332130298,8 Befjes
127400882,52 Guldens
 
ik wil ook een setje! :(
Tering, wel een boel geld voor iets waar niemand wat me is. Zodra \"de euro\" 2 weken bezig is heeft iedereen al meer van die klere;munten dan ze willen.
 
Onze minister economische zaken (Zalm) heeft iedereen in nederland boven de 6 jaar een setje euromunten cadeau gedaan. 3,88 Euro!!

Rekensommetje:
14,9 millioen mensen die het krijgen
3,88 Euro
totale kosten:
57.812.000 Euro
2332130298,8 Befjes
127400882,52 Guldens

Zie het als een voorlopige teruggave van de belasting :P
 
Wat op dit moment nog wel zwaar k*t is , is het feit dat alle prijzen op de kaartjes vet gedrukt staan in euro\'s en in van die minicijfers ergens weg gestopt ook nog in guldens. Iedere keer van, hé dat is goedkoop... NOT! Beter als er gewoon weer 1 prijs vermeld staat.
 
Kzit in de projectgroep Euro hier op de zaak.
Wij zijn op 4 november overgegaan (intern) en alles loopt (NU) goed.

Dus ja, ik ben er al aan gewend en ben er helemaal klaar voor.

We hebben btw wel veel shit gehad door de conversie. :( (verkeerde data / 2x gedeeld)
Ik was verantwoordelijk voor het ERP-pakket ;(
Softwareboeren zijn geldkloppers en slordige prutsers!
 
Ik denk dat je wel schrikt als je in 2002 je bankrekening voor het eerst ziet.Alleen als je in het rood staat is het een meevaller.
De Euro heeft zijn voor- en nadelen.
 
Ik denk dat je wel schrikt als je in 2002 je bankrekening voor het eerst ziet.Alleen als je in het rood staat is het een meevaller.
De Euro heeft zijn voor- en nadelen.

dat worden dan alleen meer meevallers voor mij... krijg ik er misschien toch nog zin in... :)
 
Gewoon even een vraag tussendoor (verveling slaat toe bij mij).

Morgen kunnen we de eurosetjes ophalen (sorry belgen :) ), en over 2 weken gaan we er ook mee betalen.

Heb je er last van? Interesseert het je geen zak?

het is niet morgen(13dec) maar overmorgen(14dec)

\"U kunt de EUROKIT afhalen vanaf 14 december tot 31 december 2001.\"

btw
je kunt guldenmuntgeld tot 2007 gratis omruilen bij de banken en guldenpapiergeld tot 2032 gratis omruilen bij de banken.

dus de gulden blijft nog heel lang waardevol (ook handig als je nog veel zwart geld hebt. kan je in kleine hoeveelheden, bij verschillende banken, omruilen en men zal je niet zosnel verdenken)
 
Kan me eerlijk gezegd niet zoveel boeien. Denk dat je er snel gewend aan raakt. Is net zoiets als wanneer je op vakantie gaat. Hoef je op een gegeven moment ook niet meer na te denken, hoeveel een bepaald bedrag in francen, peseta\'s enz in guldens is.

Ben ik het helemaal eens, plus dat ik inderdaad minder rood lijk te staan; dan is het niet zo schrikken, 8-)
 
Ooit 4 landen op een dag bezocht? En in 4 landen moeten tanken? En nergens met pin kunnen betalen? Dan ben je blij dat de Euro er is.
 
Ik ben zelf al helemaal gewend aan denken in euro. Het bedrijf waar ik werk is al een jaar op de Euro ingesteld. Ideaal.

DINGFLOPBIPS!!! })
 
Onze minister economische zaken (Zalm) heeft iedereen in nederland boven de 6 jaar een setje euromunten cadeau gedaan. 3,88 Euro!!

Rekensommetje:
14,9 millioen mensen die het krijgen
3,88 Euro
totale kosten:
57.812.000 Euro
2332130298,8 Befjes
127400882,52 Guldens

Iedere NEDERLANDER van 6 jaar en ouder krijgt deze set. dat zijn er vast en zeker geen 14.900000. :z
 
Het zijn dezelfde mensen die DINGFLOPBIPS hebben bedacht, dus je kan er vanuit gaan dat die rekensom van geen kant klopt :P
 
Iedere NEDERLANDER van 6 jaar en ouder krijgt deze set. dat zijn er vast en zeker geen 14.900000. :z
Het is echt 14,9 millioen. Kijk maar in de statistieken. Ik heb het van internet gehaald van het CBS (centraal bureau voor de statistieken of zoiets)
 
Hahaha Dingflopbips is echt te triest voor woorden, hebbie dat gezien!
HAhaha...

Maar ik ben er wel blij mee. In je hoofd zul je de komende maanden nog wel omrekenen, maar dat verdwijnt vanzelf. Vind het wel relaxed. Wat ik alleen niet relaxed vind is dat alle prijzen hierdoor omhoog zijn gegaan, en soms ook niet een beetje ook. Laat ze daar wat aan doen ipv Dingflopbips bedenken...
 
KUT euro.. alle prijzen in de winkels en bedrijfsleven worden naar boven afgerond. wordt een duur jaar \ '(

k\'heb net mijn salaris in euros gezien, schrikken man. en ja hoor deze is wel precies op de cent nauwkeurig afgerond.

:j de Euro
 
dinflopbips?

Btw, bedrijf hier werkt al tijdje in Euro, catamloog enzo is enkel nog euro al het ganse jaar lang.
M\'n loon werd in euro\'s besproken en ik weet nu duus precies hoeveel euro ik verdien maar slechts ongeveer hoeveel BEF.
Toch zal ik nog een hele poos moeten omrekenen maar dat heb\'k er graag voor over.

\'k Snap niet wat jullie Nederlanders er zo moeilijk om kunnen doen, veel simpeler omrekenen kan wel niet denk\'k.
Gewoon maal 2 en jullie zitten al goed in de buurt.
Moet je 4896 eens een keer maak 2 doen.. makkelijk om het ongeveer te berekenen he. Moet je\'t nu eens maal 40 doen. Is al ietsje makkelijker.
Jullie waren ook al gewoon aan achter de comma rekenen. In België is de halve frank de enige munt van minder dan 1 \'eenheid\' die nog gebruikt wordt en dat rosse ding heb\'k het afgelopen jaar 1 keer gezien. Hell, ik weet verdomme niet eens hoe je\'t hoort uit te schelden. (10,26 euro = \"10 euro 26\"? \"10 comma 26 euro\"? who knows? Who cares?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan