zijn we nu al moe van de motorgroet ?

Groeten naar:

  • buikschuivers

    Stemmen: 0 0,0%
  • chopper berijders

    Stemmen: 0 0,0%
  • harley berijders

    Stemmen: 0 0,0%
  • wouten (politie)

    Stemmen: 1 3,0%
  • instructeurs/beroepsrijders

    Stemmen: 0 0,0%
  • iedereen die naar me zwaait

    Stemmen: 30 90,9%
  • oom agent die in de bosjes ligt te flitsen

    Stemmen: 2 6,1%

  • Totaal aantal stemmers
    33
nee hoor we zeiken gewoon meer erover :)

ach dat groeten , ik moet eerlijk zeggen dat ik meestal teruggroet gewoon uit beleefheid. maar boeie doet het me niet.
 
Wij Belgen groeten (bijna) altijd. Ik kom maar zelden een andere motor tegen die niet groet (behalve op de snelweg,maar daar hou ik ook liever beide handjes aan het stuur). Ik hoor vooral motorrijdend Nederland klagen over het niet groeten van andere motorrijders. Hoe komt dat :? Is dat pertoeval of zijn wij echt veel simpathieker dan de Nederland :+
Is me in belgie wel opgevallen ja. Die zwaaien de hele dag door volgens mij! Ik alleen als iemand anders zwaait, ik dat zie omdat ik daar op let ipv op de weg en tijd heb om te groeten.

Ik groet dus vaak niet terug. Er zijn dus mensen die mij vaak willen slaan. Gelukkig heb ik net zo'n zieke denkwijze :)

En Belgen sympathieker? Een maat van mij (Belg) komt liever in NL omdat mensen hier recht voor zijn raap zijn ipv schijnheilig netjes.
 
Laatst bewerkt:
Van Highlander horen we opeens niet zoveel meer....of zou ze die foto aan het maken zijn? ;)
 
Groeten is ontstaan doordat er vroeger minder motorrijders waren en er een onderlinge band tussen motorrijders was , een soort van saamhorigheidsgevoel.
Omdat er zoveel motorrijders zijn bijgekomen de laatste jaren, zijn er natuurlijk ook bijgekomen die dat gevoel missen , En tegenwoordig ben je als motorrijder geen uitzondering meer.
Als de groep motorrijders groter wordt groeit natuurlijk ook het gemiddelde zeikerds-niveau en daar doe je niks aan.
Er wordt met mooi weer waarschijnlijk minder gegroet omdat je zoals gezegd een extra arm nodig hebt, daardoor vind ik het heel begrijpelijk dat het dan wat minder gebeurt
 
Ik groet niet naar korte broeken, tenzij ze zelf helemaal enthousiast aan het zwaaien zijn. Zelfde geld voor Sjoppahrijders.
 
Mijn instructeur liet me tijdens lessen al groeten, alleen wordt en dan weinig teruggegroet. Heb ik nu een stuk minder last van.

Vindt dat het gewoon in stand gehouden moet worden, had laatst mn hand aan de koppeling en knikte toen maar met mn hoofd. Even later had een collega motorrijder hetzelfde.

Maar zat me van de week wel af te vragen wat de meeste nou op de snelweg doen bij zowel tegemoetkomend verkeer als het inhalen van een andere motor. Rij nu nog niet zo lang, maar met 140 mijn hand van het stuur voelt nog niet helemaal jevanhet. Maar wellicht dat dat gewoon nog ff wennen is.
 
Ik groet altijd indereen mits ik ze op tijd zie natuurlijk en mits ik niet net aan het schakelen koppelen remmen of wat dan ook aan het doen ben en het me dus niet uitkomt.
Verder denk ik dat de nieuwe generatie motorrijders anders is. Meer ikke ikke ikke. Vroeger stopte je als er een motor langs de kant stond.
Helaas heb ik met mijn oude machine dit een paar keer mee gemaakt dat dit bijna niet meer voorkomt. De enige die stopte, was een ouder iemand in zijn auto die ook motor rijd!
Verder denk ik dat de juppen ook niet echt het motor gevoel hebben. Richting de 40 of 50 gaan en wat geld over en ook al kaal aan het worden....mmmm wat moet je dan? He! motor rijden! dat soort bedoel ik! Heb je niet veel aan. Ze rijden motor maar zijn geen "motorrijders". En verder gaan de watjes straks weer in hun winterslaap. Blijven de motorrijders over. Lekker weer een half jaar stoppen voor, en zwaaien naar elkaar.
 
Op donderdag 21 augustus 2003 11:59 schreef Kwaaje Sjakie ZZR600 het volgende:
...met 140 mijn hand van het stuur voelt nog niet helemaal jevanhet. Maar wellicht dat dat gewoon nog ff wennen is.

Da's wennen. Binnen de kortste keren kan je bij 140 gewoon met losse handen op de voetsteunen staan.
 
En de reden daarvoor mag zijn :? :?

Vergeefse moeite om deze vraag te stellen. Wederom een stukje demonisering van de chopperrijder in zn algemeenheid. Het valt op dat dit van die reactie's zijn van types die graag iets willen posten alleen ontbreekt het aan zinnige input...en ja, wat is dan makkelijker dan zo'n domme post... Have fun Mulder :]
 
Ik groet nooit op zondag, ik wil ook wel eens mijn handen aan het stuur houden.
De andere dagen groet ik ieder, inclusief lessers (altijd leuk), politie (zwaaien altijd terug) en traiks (dat zijn de motor-auto ongelukken die ze niet meer uitelkaar konden krijgen).
Aldus groet ik een ieder uit beleefdheid.
 
Mooning : Je broek laten zakken en je kont laten zien...


Kom maar op met die pics....

ik dacht al dat het zoiets was van die nieuwe-tijds-heksen ofzo... met je handen in de lucht de maan aanbidden!
Haha.. maar nee, broek laten zakken op rijdende motor gaat mij ZEKERS niet lukken! Ik ben altijd al blij als ik dat ding thuis weer uit krijg na een ritje! Helaas, die foto gaat dus niet komen!
 
ik groet zo goed als altijd, ongeacht merk,kleur,geloof of type motor.

met uitzondering van bochten, snelweg, koppelen of niet zien.
 
Tot nu toe gaat het lekker met de reacties. Ik heb een pol aangemaakt dus als je even hebt reageer daar even.

Rode On :] :] :]
 
Vergeefse moeite om deze vraag te stellen. Wederom een stukje demonisering van de chopperrijder in zn algemeenheid. Het valt op dat dit van die reactie's zijn van types die graag iets willen posten alleen ontbreekt het aan zinnige input...en ja, wat is dan makkelijker dan zo'n domme post... Have fun Mulder :]

Juist ja, en sommige types reageren alleen als ze zich dus aangesproken voelen :+
 
Vergeefse moeite om deze vraag te stellen. Wederom een stukje demonisering van de chopperrijder in zn algemeenheid. Het valt op dat dit van die reactie's zijn van types die graag iets willen posten alleen ontbreekt het aan zinnige input...en ja, wat is dan makkelijker dan zo'n domme post... Have fun Mulder :]

He Mulder, als je je aangesproken voelt post dan een positief stukje over de chopper rijders in plaats van je eigen demoniserende reactie.

Positiever denken resulteerd in meer plezier op de weg.

Ride On :] :] :]
 
Ik reed vandaag achter een chopperd (doeter verder niet toe cfr wat volgt) met korte mouwtjes.

Hij kwam tegen:
1. Een vrouw in het leer ( :9~ ) op een dikke naked
2. Daarna een kerel in het leer op een dikke naked
3. Een chopperd met vrouw achterop

Geen van deze vijf heb ik zien groeten (ik was met de wagen)
Vond dit bijzonder vreemd...ze maakten zelfs geen aanstalten :?
 
ik groet als de situatie dat toestaat eigenlijk altijd, :+ natuurlijk is het geen verplichting maar gewoon leuk *D !tja, en als ze dan niet terugzwaaien is dat wat minder, maar dat moet iedereen zelf weten! ik las pas wel een topicje op motor.pagina van een gast die niet zwaaide naar choppers en amerikaanse motoren e.d en hij zat daar lekker op af te geven, dat is minder, als je dan zwaait maakt het voor mij niet uit wat je rijdt.....als je maar rijdt :] :] !! (ik rijdt dat overigens niet) (nu ik toch bezig ben zoek een suzuki sv650)
toen ik hem vroeg om een vlaggetje op zijn helm te zetten zodat ik hem dan over kon slaan :( bleek dat er al een blauwe lamp opstond, zoals hij zei, mischien is het anders als je op een motor van je baas rijdt, krijg je het misschien nogal van in je bol!!???

maar verder............blij dat ik rij!!!!! :]
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet meepollen ;( ;( ;(
Ik groet namelijk altijd(wel alleen maar motorrijders natuurlijk), en daarbij wacht ik niet tot ik eerst gegroet wordt.
En die keus staat er dus niet bij '(
 
Ik groet ook altijd *D

Zo kom ik iedere ochtend een kerel tegen op een transalp.... ik steek mijn hand uit en hij kijkt strak vooruit....
Ik bleef gewoon stug volhouden....
En ja hoor op een ochtend, ik had hem ff over het hoofd gezien en toen gebeurde het.... hij stak zijn hand op.
Van schrik kwam ik haast de bocht niet door maar moest er wel om lachen.
Vanaf dat moment groet hij iedere morgen.

En waarom niet groeten naar de collega's van Baksteen.
Ik kom er 's morgens regelmatig eentje tegen.
Ik steek gewoon een handje uit. Niet groeten omdat het een agent is.... Onzin, hij rijd motor.

En of Shoppers niet terug groeten naar racers....
Ach ik merk er niet zo veel van.... Ik rij zelf een racer en als ik een shopper groet dan groeten ze negen van de tien keer echt wel terug.

BMW rijders..... ik maak het persoonlijk weinig mee dat ze terug groeten.
Maar wat maakt het ook uit.
Laat een ieder in zijn waarde.

Ik blijf gewoon groeten, ook al groeten ze niet terug.
Ik vind het juist een leuke bijkomstigheid van het motor rijden.

Zo had ik vorige week nog wat leuks.
Ik rij hier de stad uit, kom ik een jongen tegen op een mooie R1 hij steekt zijn hand op, ik groet terug.
Volgende morgen ik groet hem, hij zwaait uitbundig.
De ochtend erop..... we zwaaien naar elkaar........................ met beide handen. Moet je die koekblikken dan zien kijken...... ze denken vast.... die zijn niet wijs.....
Hahaha, misschien wel liefde op het eerste zwaaimoment.... :]
Nee geintje, maar dat maakt het juist weer zo leuk.
 
net nog een stukkie gereden (Schiedam, Vlaardingen, Maassluis) en ben door ALLE motoren gegroet!!! Het kan dus ook goed gaan!
 
Ik groet ook altijd *D

Zo kom ik iedere ochtend een kerel tegen op een transalp.... ik steek mijn hand uit en hij kijkt strak vooruit....
Ik bleef gewoon stug volhouden....
En ja hoor op een ochtend, ik had hem ff over het hoofd gezien en toen gebeurde het.... hij stak zijn hand op.
Van schrik kwam ik haast de bocht niet door maar moest er wel om lachen.
Vanaf dat moment groet hij iedere morgen.

En waarom niet groeten naar de collega's van Baksteen.
Ik kom er 's morgens regelmatig eentje tegen.
Ik steek gewoon een handje uit. Niet groeten omdat het een agent is.... Onzin, hij rijd motor.

En of Shoppers niet terug groeten naar racers....
Ach ik merk er niet zo veel van.... Ik rij zelf een racer en als ik een shopper groet dan groeten ze negen van de tien keer echt wel terug.

BMW rijders..... ik maak het persoonlijk weinig mee dat ze terug groeten.
Maar wat maakt het ook uit.
Laat een ieder in zijn waarde.

Ik blijf gewoon groeten, ook al groeten ze niet terug.
Ik vind het juist een leuke bijkomstigheid van het motor rijden.

Zo had ik vorige week nog wat leuks.
Ik rij hier de stad uit, kom ik een jongen tegen op een mooie R1 hij steekt zijn hand op, ik groet terug.
Volgende morgen ik groet hem, hij zwaait uitbundig.
De ochtend erop..... we zwaaien naar elkaar........................ met beide handen. Moet je die koekblikken dan zien kijken...... ze denken vast.... die zijn niet wijs.....
Hahaha, misschien wel liefde op het eerste zwaaimoment.... :]
Nee geintje, maar dat maakt het juist weer zo leuk.

He bikerlady dat is de goede instelling, als ik je tegenkom groet ik je zeker ;)

Ride On :] :]
 
gebruik de zoekfunctie eens of klik:

Als de herfst weer komt dan zal inderdaad de groetrespons wel weer gaan stijgen.

En als je jouw tekst nou op de volgende wijze (zonder de *) typt ziet het er een stuk netter uit :
[*url=JOUW tekst] klik ofzo[/*url]

*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan