Zijn we weer

Alf

MF veteraan
17 jan 2004
1.231
0
Bij Malden stond vanmiddag een Hayabusa met vastgelopen remklauw langs de weg.Gek he dat alleen een 25 jaar oude Harley stopt om te helpen en tig ss rijders lekker voorbij gassen.
Op naar het volgende" jongens onder mekaar" motortreffen.
 
Iemand op een 25 jaar oude harley heeft volgens mij eerder de technische kennis in huis om zo iemand te helpen dan een of andere ss-er. Die zijn liever king of the road ipv king of the workshop in mijn ogen :) ik zeg dit omdat ik vandaag heel veel ss-ers ben tegenkomen en geen 1 die de moeite neemt om naar een xt te zwaaien, wat ik overigens niet zo betreur
Ik heb tot nog toe 2x iemand met pech geholpen met een motor die niet startte, het was mijn broer :)
 
Laatst bewerkt:
Tsja, dat gebeurt.

Als ik een motorrijder langs de weg zie staan,
EN ik heb de mogelijkheid om te stoppen,
dan stop ik.

Maar soms staan ze zo ongelukkig, dat het echt niet
te doen is om te stoppen.

Voorbeeld: enige maanden geleden stond een motorrijder
langs de A6, 100 m na de oprit vanaf de A1.
De samenvoeging is daar niet zo stroomlijnt dat
je vanaf de linkerbaan snel even naar de vluchtstrook komt.

Nog een:
paar week geleden.
A27, in de buurt van afrit Maarssenbroek is het tankstation
ontmanteld, en wordt weer opgebouwd.
Ik rijd langs, en zie een motor op de parkeerplaats staan.
Geen motorrijder te zien (wie weet moest alleen even wat kwijt).
100m later zie ik de motorrijder langs de snelweg staan,
druk op de weg, dus geen mogelijkheid om alsnog te stoppen.
 
Ik ben gister ook iemand voorbij gereden op de snelweg, omdat ik 'm te laat zag (reden een rits vrachtwagen die mijn zicht naar de vluchtstrook ontnamen).

Ben ik nu een crimineel? Trouwens lekker boeiend of in NL iemand stopt voor mij of niet... ben toch lid van de ANWB, dus thuiskomen doe ik ten allertijde...

Overigens stop ik wel altijd als ik iemand tijdig zie... (ik ga geen capriolen uithalen om maar te stoppen als ik iemand pas op het laatste moment opmerk)
Ennuh, nee, het enige wat ik eigenlijk voor zij die langs de weg staan kan doen is het verhaal aanhoren en de ANWB bellen, maar toch stop ik...
 
Tsja, dat gebeurt.

Als ik een motorrijder langs de weg zie staan,
EN ik heb de mogelijkheid om te stoppen,
dan stop ik.

Maar soms staan ze zo ongelukkig, dat het echt niet
te doen is om te stoppen.

Voorbeeld: enige maanden geleden stond een motorrijder
langs de A6, 100 m na de oprit vanaf de A1.
De samenvoeging is daar niet zo stroomlijnt dat
je vanaf de linkerbaan snel even naar de vluchtstrook komt.

Nog een:
paar week geleden.
A27, in de buurt van afrit Maarssenbroek is het tankstation
ontmanteld, en wordt weer opgebouwd.
Ik rijd langs, en zie een motor op de parkeerplaats staan.
Geen motorrijder te zien (wie weet moest alleen even wat kwijt).
100m later zie ik de motorrijder langs de snelweg staan,
druk op de weg, dus geen mogelijkheid om alsnog te stoppen.
Dit was dus de perfecte plaats om te stoppen.Ben zelf eerst 100 meter doorgereden en toen op mijn gemak gedraaid en teruggereden.

Dit topic is al vaak aan de orde geweest maar iedere keer komt zoiets bij mij over als ikke en laat de rest maar stikke.
Snappe doe ik het niet.
 
Ik ben gister ook iemand voorbij gereden op de snelweg, omdat ik 'm te laat zag (reden een rits vrachtwagen die mijn zicht naar de vluchtstrook ontnamen).

Ben ik nu een crimineel? Trouwens lekker boeiend of in NL iemand stopt voor mij of niet... ben toch lid van de ANWB, dus thuiskomen doe ik ten allertijde...

Overigens stop ik wel altijd als ik iemand tijdig zie... (ik ga geen capriolen uithalen om maar te stoppen als ik iemand pas op het laatste moment opmerk)
Ennuh, nee, het enige wat ik eigenlijk voor zij die langs de weg staan kan doen is het verhaal aanhoren en de ANWB bellen, maar toch stop ik...
Nee je bent geen crimineel maar je groet wel?
 
Nee je bent geen crimineel maar je groet wel?

Ik groet alle motorrijders *D
Zelfs langharig ongeschoren tuig op H-D'sen de grap is, die groeten vaak wel terug, maar die kneuzen die op hun mooie opgepoetste (wannabee) H-D paraderen zijn vaak hun klauwen verloren :X
 
het valt mij ook op dat heel veel motorrijders gewoon doorrijden. Ikzelf stop altijd als ik denk dat iemand pech heeft. Als ik een motorrijder op een parkeerhaventje zie staan ga ik niet stoppen om te vragen of ie toevallig pech heeft. Maar als ik zie dat er iets niet klopt stop ik.
Maar stel nu je was een ss rijder geweest, hadden we dan hier gelezen dat alle chopperboppers maar doorrijden en de ss rijders geweldig zijn?
Ik heb al 2 keer met pech gestaan waarvan 1x kwam door een valpartij, en zowel chopper rijders al toerrijders en ss rijders reden gewoon door, op een enkeling uit elke categorie na dan. Volgens mij kan je niet alle ss-rijders over een kam scheren.
 
Ben vandaag Na breda richting eindhoven er ook nog 1 tegengekomen op de
vluchtstrook.
Niet gestopt, simpele reden: Ik zag hem te laat
 
Laatst ook voor een HD rijder gestopt. Motorrijden is motorrijden en we delen dezelfde passie. Hij had alleen via de telefoon al hulp ingeschakeld ;)

Of je kan helpen of niet is minder belangrijk, voor de persoon in is het wel heel prettig.

Als ik kan stop ik. Hopelijk doen men dat ook voor mij als dat eens nodig mocht zijn.
 
Vaak is het iets simpels. Platte band, geen benzine meer. Da's nog wel op te lossen.

Ik heb ook wel eens iemand geholpen (geen benzine meer, dus wat uit m'n tank afgetapt.). Maar toen kon het. Laatst op de snelweg zag ik er ook een, maar te laat. Jammer dan; ik ga geen rare capriolen uithalen. Mijn eigen veiligheid gaat voor.
 
Ik stop wel als het kan, gewoon omdat ik vind dat je het niet kan maken om door te rijden. Technisch inzicht heb ik dus niet, maar meestal wel een gsm. Je gaat er van uit dat die motorrijder er ook wel eentje heeft, maar bij de wet van Murphy is het zo dat als het jouw die ene keer treft dat je pech hebt dat je net je telefoon thuis hebt laten liggen. ;)

*edit* een pakkie peuken heb ik ook altijd bij me :P
 
Mmmm, stoppen voor een hayabusa... :)

Ik ben ook niet bepaald Motorcycle Repair Man, maar voor hetzelfde geld staat die motor gewoon zonder benzine (3x meegemaakt), kan -ie zijn reserve niet vinden (1x), heeft ze een lekke band (1x), overhitte motor (2x), rotte bougie (1x), vastgelopen zuiger op 1 cylinder (1x)...

Je weet dus nooit waar je voor stopt. En de meeste van ons kunnen wel een blikkie benzine halen, een Noob helpen zijn benzinekraan op reserve te zetten, wat water aanbieden, een lift geven naar een pompstation/motorzaak voor bougies...
 
Hey Alf,

Dat was ik! Late reactie, maar ik zie je post nu pas :z . Nog bedankt dat je stopte! :} Je was inderdaad de enige '(

Remklauw heb ik laten reviseren en is nu weer okay.


Groeten,
Busamania
 
Ben al meerdere malen gestopt. Van al die keren pas één keer iemand met pech op de A10 met zijn Guzzi. Hij bedankte me en vertelde dat hij rustig ging wachten op de ANWB... Al die andere keren... waren ze gestopt om te bellen...
 
Zeker klasse van Alf. :} Het lijkt wel een uitstervend ras te worden; motorrijders die voor elkaar stoppen. Er waren er toch echt al wel een aantal voorbijgekomen. Allemaal achterom kijken, maar even stoppen ho maar.. :?

De individualisering van de maatschappij heeft zijn weerslag ook op de motorrijders blijkbaar.. Jammer :(

Ik stopte een paar jaar geleden in Den Bosch voor een SZR 660 rijder met een lege accu. Ik duwde hem aan zodat ie weer verder kon rijden (is nog een flinke douw trouwens, pfff.. :) Hij was zo blij dat ie weer verder kon rijden, dat ie me een stukje op z'n SZR liet rijden. Is me altijd bij gebleven, (ook al omdat ik de SZR altijd een coole bike heb gevonden) :P

Greetz,
Busamania :]
 
ik stop ook meestal....
( zelf met de auto voor een motorrijder )

maar heel vaak willen mensen niet eens dat je aan hun motor zit :?


nou kijk ut hoeft niet hoor, ik heb meestal een kilotje of wat gereedschap bij me
ene toch al een paar jaar sleutel ervaring,

met die moderne fietsen kun je ook niet zo heel veel langs de kant van de weg
 
Jaren geleden iemand geholpen. Stond aan de kant (in Breda) , ik dacht eerst dat ze een pauze hadden dus reed ik door. Ik zou binnen het half uur daar weer langsrijden dus ik denk ik zie het wel. Inderdaad pech, ze stonden er nog.
Gestopt en gevraagd wat er mis was. Als het licht aangezet werdt stopte de motor was het antwoord. En ze moesten naar R'dam .Ik ben even naar huis gereden voor wat spullen en weer teruggekeerd.
Even geinspecteerd in het donker (met zaklampje) en inderdaad, de bekabeling was aangelegd door een knutselaar die de verbindingen met cellofaantape had afgeplakt om te isoleren. Slordige kabelbomen, beetje weggemoffeld zonder echt vast te zetten, ook met cellofaantape vastgeplakt.
Voor nood heb ik een kabel naar de voor+achterlicht aangelegd, de lichtschak. overbrugd. Probleem (tijdelijk) opgelost.

Gr,
Henk
 
Terug
Bovenaan Onderaan