zijn zij gek of ben ik een watje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geboorte datum: 24-11-1981
Volgens mij is het dus 2 jaar 4 maanden en 13 dagen geleden dat je 18 werd. Normaal kan je pas beginnen met lessen wanneer je achtien bent. Dus hoe kom je dan eigenlijk aan 2,5 jaar rij-ervaring????? (met rij-ervaring bedoel ik overigens niet het beheersen van je motor, maar inzicht in het verkeer.)

Hij bedoelde 2,5 punten met rijervaring van de 10 punten in totaal :+
Over het algemeen hebben motorrijders wel meer verkeersinzicht dan automobilisten, maar dat komt gewoon omdat je 15x zoveel kans hebt op een ongeluk en om dat je neus je kreukelzone is...
 
Over het algemeen hebben motorrijders wel meer verkeersinzicht dan automobilisten, maar dat komt gewoon omdat je 15x zoveel kans hebt op een ongeluk en om dat je neus je kreukelzone is...

Dat ben ik ook wel met je eens. Maar ik vind dat hij praat alsof ie het allemaal heeft uitgevonden. Dat is vaak de oorzaak van ongelukken. Dan kan ie wel zeggen dat hij daar voor kiest, maar degene die hij aanrijdt kiest daar niet voor en andersom zou hij het ook niet zo tof vinden.
 
Dat ben ik ook wel met je eens. Maar ik vind dat hij praat alsof ie het allemaal heeft uitgevonden. Dat is vaak de oorzaak van ongelukken. Dan kan ie wel zeggen dat hij daar voor kiest, maar degene die hij aanrijdt kiest daar niet voor en andersom zou hij het ook niet zo tof vinden.

Nee niemand wil graag een ongeluk, of de ongelukkige zijn die een motor in z'n nek krijgt (no offence max 8-) ) of zoals met auto's een auto tegen je achterbumper aan. Mensen denken altijd dat ze goed kunnen rijden, zal wel een menselijke eigenschap zijn, ik denk ook dat ik goed kan rijden in de auto en gewoon op de motor, maar dat zal ook wel eens zuigen ;) Denk dat iedereen wel eens een steekje laat vallen, maar hard rijden kan gewoon waar het rustig is, maar binnen de bebouwde kom 100 rijden is niet echt verstandig, maar sommige plekken worden ook als 'bebouwde kom' bestempeld terwijl het gewoon niet zo gezien hoeft te worden. In Utrecht heb je wegen waar je 70 mag, dat is denk ik ook bebouwde kom maar daar rijd ik op de motor ook zo 100 hoor.

Gister ook ff op een 600cc (niet 25kw) gereden, en ook ff opengegooid op een 80 weggetje waar ik met 140 langs auto's reed, kies ik zelf voor, maar knal ik op een auto dan ben ik zelf toch stom geweest ;) Naja 1 ding : Als je hard rijd let je meestal ook wel 2x zoveel op, nadeel is dat de partij die langzaam rijd helaas niet goed oplet en snelle voertuigen over het hoofd ziet of te langzaam inschatten....


Ervaring komt in elk geval met de jaren, en niemand kan perfect rijden want het is samenspel met de rest van de verkeersdeelnemers. Hard rijden kan op sommige punten heel goed, maar je moet gewoon goed oppassen als je het gas open gooit :)

Klink ik zo als een goede moraalridder of niet? :)
 
Op zaterdag 06 april 2002 13:34 schreef JK het volgende:Klink ik zo als een goede moraalridder of niet? :)

Ben het hier grotendeels wel mee eens. Tsja als je er zo over denkt en het dan op het forum nogeens post, wordt je al gauw voor moraalridder uitgemaakt. Ik zit er niet mee om als moraalridder te worden bestempeld, want ik weet wat dat betreft wel beter. Ik hou me ook lang niet aan alle regels, maar hou het nog wel bij het beschaafde. En ik ga hier zeker niet tof lopen lullen over hoeveel schijt ik wel niet heb aan alle regels en hoe hard ik overal rij.
 
Ben het hier grotendeels wel mee eens. Tsja als je er zo over denkt en het dan op het forum nogeens post, wordt je al gauw voor moraalridder uitgemaakt. Ik zit er niet mee om als moraalridder te worden bestempeld, want ik weet wat dat betreft wel beter. Ik hou me ook lang niet aan alle regels, maar hou het nog wel bij het beschaafde. En ik ga hier zeker niet tof lopen lullen over hoeveel schijt ik wel niet heb aan alle regels en hoe hard ik overal rij.

Ik vind een moraalridder iemand die zich altijd aan de snelheid houd en liefst wat lager, en als iemand wel iets doet wat niet mag (bijv ietsje harder rijden, rechts inhalen omdat op de linkerbaan een trage gek zit enz. enz.) om de 'overtreder' dan te belemmeren door 'm af te snijden, te gaan bumperkleven, grootlicht opzetten, toeteren of wat dan ook.. dat zijn moraalridders.

Zelfs houd ik me over het algemeen redelijk aan de verkeersregels, laat snelle voertuigen altijd erlangs als ik zie dat ik niet sneller ben, haal wel eens rechts in als een auto te langzaam is, en op de motor rijd ik altijd harder dan toegestaan (met 250cc kan je ook 'te' hard). wil ook vaak nog inhalen over doorgetrokken streep.. ach ik houd me wel aan de regels :+

Maar hard rijden vind ik helemaal niet erg zo lang je maar weet wat je doet en gewoon op de rest van het verkeer let... als ik straks een 600cc hebt zal je me nog wel horen.. ennuh nog iets : met een motor moet hard gereden worden.. of je wilt of niet, het gaat veelste lekker...
 
ik snap niet waar jullie het over hebben :?

Ik geef gas als ik niets voor me zie (of mooie bocht)en als er een auto of fiets of zo voor me is pas ik mijn snelheid aan.

...Of ik nou 40,60,70 of 140 rijd :j lekker belangrijk. Als ik maar :]
 
Hard rijden kan ook met beleid. En ik heb dus het gevoel dat dat ver te zoeken is bij sommige hier op het forum. (Op een lege lange weg op het industriegebied is met beleid, op een weg door de bebouwde kom waar verkeer is en het liefst ook nog een basisschool is dat dus niet)
 
ik snap niet waar jullie het over hebben :?

Ik geef gas als ik niets voor me zie (of mooie bocht)en als er een auto of fiets of zo voor me is pas ik mijn snelheid aan.

...Of ik nou 40,60,70 of 140 rijd :j lekker belangrijk. Als ik maar :]
Raul dat is gewoon onverantwoord! Er kan echt van alles misgaan, :] kan ook met respect voor je medemens, de natuur en de verkeersregels!
 
ik snap niet waar jullie het over hebben :?

Ik geef gas als ik niets voor me zie (of mooie bocht)en als er een auto of fiets of zo voor me is pas ik mijn snelheid aan.

...Of ik nou 40,60,70 of 140 rijd :j lekker belangrijk. Als ik maar :]

Ja zo rijd ik dus ook :) En dat is normaal. Maar als jij met 250 langs komt denderen op de snelweg waar er nog een aantal auto's op de rechterbaan rijden met 100-120 (en de bejaarden 80 a 90) met oogkleppen op dan wordt het wel gevaarlijk (voor jezelf) :)

Maaruh Raul, ik vind 40km/u wel erg hard hoor!!! :+
 
Op zaterdag 06 april 2002 14:16 schreef Erik van Dam het volgende:Raul dat is gewoon onverantwoord! Er kan echt van alles misgaan, :] kan ook met respect voor je medemens, de natuur en de verkeersregels!

:)

respect voor de medemens die niet in mijn weg rijd heb ik zeker!!!!!!!
 
Ik vind dat er hier heel zielig gedaan word. Dor alleen maar zitten te zeuren op Daniel.. :( :(

Als je hem al erg vind kan je denk wel tegen een kwart van de supersport rijders gaan zeuren du hou maar op met jullie preken en geef gewoon je mening.. :( :(
 
Geboorte datum: 24-11-1981
Volgens mij is het dus 2 jaar 4 maanden en 13 dagen geleden dat je 18 werd. Normaal kan je pas beginnen met lessen wanneer je achtien bent. Dus hoe kom je dan eigenlijk aan 2,5 jaar rij-ervaring????? (met rij-ervaring bedoel ik overigens niet het beheersen van je motor, maar inzicht in het verkeer.)
Reed met mijn 14e al op mijn vaders motor en hij achterop.
Dus heb al aardig wat km gepakt.
Heb 3 jaar actief aan motorcross gedaan.
 
Ik vind dat er hier heel zielig gedaan word. Dor alleen maar zitten te zeuren op Daniel.. :( :(

Als je hem al erg vind kan je denk wel tegen een kwart van de supersport rijders gaan zeuren du hou maar op met jullie preken en geef gewoon je mening.. :( :(

Ik zeurde niet op Daniel ! Laat hem lekker aan z'n gas hangen als hij denkt dat het het juiste moment is. Mij hoor je verder niet klagen. Ik klaag alleen wel als mensen echt heeeeeeeeeel hard gaan rijden waar nog veel verkeer op de weg is... dus mijn mening heb ik al gegeven ;)
 
Ik vind dat er hier heel zielig gedaan word. Dor alleen maar zitten te zeuren op Daniel.. :( :(
Ach ja, laat Moosman maar zeiken.
Ik heb mijn woordje toch klaar liggen.

Hoelang heb je je motorrijbewijs en hoeveel km heb je gereden Moosman :?

Je doet net of je zo'n super rijder bent.
 
Laat iedereen aub rijden zoals hij of zij zelf wil.

Ik neem aan dat iedereen wel zo verstandig is om niet al te idiote dingen te doen (nou ja, soms dan ;) ), niemand wil zich doodrijden dus iedereen houdt wel een bepaalde veiligheidsmarge aan.

Bij de een zal die marge wat verder gaan dan bij de andere maar dat laat ik graag over aan het inzicht van elke motorrijder, die weet zelf het best wat wel en niet kan. :]

Ik hou niet zo van betutteling enzo...
 
Ach ja, laat Moosman maar zeiken.
Ik heb mijn woordje toch klaar liggen.

Hoelang heb je je motorrijbewijs en hoeveel km heb je gereden Moosman :?

Je doet net of je zo'n super rijder bent.

Lees dan eerst eens beter wat ik te melden heb. Dan had je namelijk gelezen dat ik vind dat je met beleid moet rijden. Als jij serieus wil zeggen dat 100 km/h binnen de bebouwde kom verantwoord is, (en dan bedoel ik dus niet op dat industrieweggetje) dan zeg ik dat je geheid nog een keer aan mij zal denken. (namelijk wanneer je je fiets, dan wel jezelf, dan wel een ander in de vernieling hebt gereden.) Ik heb nog nooit op het hele forum beweerd dat ik goed kon rijden. Ook heb ik nog nooit beweerd dat ik reuze veel ervaring heb. Maar ik durf wel te beweren dat ik nooit of te nimmer boven mijn kunnen rijd, en daarbij ook nog eens rekening houd met andere weggebruikers. Hoe jij het één en ander op wilt vatten moet je zelf weten.
 
Nee, dat interesseerd me niet echt.
Je hebt toch alles op mij aan te merken.

Maar ik hou erover op want dit topic gaat nergens meer over.

Ik ben het met Rev eens :)

Tsja, is inderdaad beter om er over op te houden, want hier worden we het toch niet wijzer van. Ik geef toe dat ik natuurlijk niet vanaf hier kan beoordelen hoe jij in real life rijd. Maar je komt gewoon af en toe nogal onbezonnen over. Das alles. Maar goed, laten we er dus maar over ophouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan