Zijn zij nou helemaal gek of zijn wij watjes?

Wie is wat?

  • Zij zijn helemaal gek!

    Stemmen: 94 71,2%
  • Wij zijn watjes!

    Stemmen: 38 28,8%

  • Totaal aantal stemmers
    132
Ik rijd regelmatig zonder beschermende kleding.. Ik ben al een keer gevallen met 60 en ik kon mooi 3 maanden niet goed mijn been buigen.. Dus pijn? Ja, ik raad het je niet aan op een motor.

Maar het blijft je eigen verantwoording.. dus niet miereneuken als je meniscus 2 cm is verschoven.. (in mijn geval was dat zo).

Ik ben misschien van het oude stempel, maar als je zonder beschermende kleding rijd, moet je ook zo mans zijn om je openliggende been, enkel en heup schoon te maken met prikkende troep. Best nog rot om al die steentjes uit je vlees te pulken.. :(


:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

[me]jaymn stapt lekker in z`n leren outfit[/me]
 
Ik heb wel bescherming, maar GEEN LEER, dus die verborgen homo ideëen van jou zijn ook al geen schuilmiddel meer.

Is nog waterdicht en ademend ook, en dat kan je van leer niet zeggen.
 
Ik heb wel bescherming, maar GEEN LEER, dus die verborgen homo ideëen van jou zijn ook al geen schuilmiddel meer.

Is nog waterdicht en ademend ook, en dat kan je van leer niet zeggen.

ja, maar leer blijft langer heel en verschuift niet zo snel als een textiel jas.

leuk zo'n textiel jas met protectie, maar als je op je muil gaat moet de protectie wel op zijn plaats blijven zitten en niet verschuiven.
 
Het enigste wat ik kan zeggen is dat ze in dat soort landen (Gr, I, Sp ed) veel meer op de motorrijder letten dan hier in NL. Meestal ga je hier in NL eronderuit vanwege een niet oplettend koekblik. Die kans is daar veeeel kleiner.
Maar toch breng ik een ode uit aan de koe die is gestorven voor mijn pakkie.
 
Het enigste wat ik kan zeggen is dat ze in dat soort landen (Gr, I, Sp ed) veel meer op de motorrijder letten dan hier in NL. Meestal ga je hier in NL eronderuit vanwege een niet oplettend koekblik. Die kans is daar veeeel kleiner.
Maar toch breng ik een ode uit aan de koe die is gestorven voor mijn pakkie.

Misschien wel. Misschien niet.

Toen wij op weg waren naar Saint Tropez, kwamen we over een weg waar ongeveer 80 borden stonden op de plaatsen waar motorrijders verongelukt waren. Mooie borden met mensen in een rolstoel met motorhelm op... :?
 
In de wielrennerij zeggen sommigen wel over helmen: 'als je niets te beschermen hebt hoef je 'm niet te dragen'.
 
Meestal draag ik mijn uitgeholde neger. Maar laat iedereen dat lekker voor zichzelf uitmaken.

Al die moraalnichten die roepen dat je beter geen motor kunt rijden want het is gevaarlijk (inderdaad), schaar ik in dezelfde categorie als die motorrijders die lopen te preken dat je volkomen geschift bent als je met korte broek badslippers en T-shirt je tweewielert berijdt (is nog gevaarlijker inderdaad).
 
(..)

Al die moraalnichten die roepen dat je beter geen motor kunt rijden want het is gevaarlijk (inderdaad), schaar ik in dezelfde categorie als die motorrijders die lopen te preken dat je volkomen geschift bent als je met korte broek badslippers en T-shirt je tweewielert berijdt (is nog gevaarlijker inderdaad).
:^ Remember when sex was safe and motorcycles were dangerous?
 
Motor-radijsje en ik waren een paar weken geleden met het coequeblique a grand vitesse in zuid-frankrijk, in de buurt van Saint Tropez 8-) .

Daar heb ik meer dan 100 motorrijders gezien en ik heb niet één rijder gezien met beschermende kleding. Zelfs de politie reed rond met een overhemd met korte mouwtjes! |(

In Nederland vinden de meeste mensen je niet goed bij je hoofd als je zonder beschermende kleding rijdt, maar daar lijkt het algemeen geaccepteerd. Veiligheid lijkt dus cultuur gebonden.

Zijn zij nou helemaal gek of zijn wij nou watjes?!?! :?

Leg het mij nou eens uit!

Ben op Corfu (Griekenland) geweest, en daar was je echt een uitzondering als je daar met enige vorm van bescherming aan reed! Helm, t-shirt (of niks :X ) korte broek :X en slippers was daar heel gewoon.

Ik ben van mening dat er hier zo nu en dan wel wat overdreven gereageerd wordt als het om beschermende kleding gaat, maar ik ben het ermee eens dat je toch op zijn minst redelijk beschermd moet zijn. Overigens rijd ik zelf ALTIJD in mijn leren combi. Alleen voor het ritje naar het tankstation of de bakker op de hoek doe ik altijd alleen mijn jas aan van mijn combi :]
 
Las laatst een verhaal over een jongen in (ik meen) Venlo: overreden (letterlijk!! :r ) door een vrachtwagen(combi). Daar kan een leren- of textiel-combi niet tegenop.
Maar laat iedereen lekker zelf bepalen wat hij/zij aantrekt. Ik houd heb op veilig, vooral omdat de bijna-ongelukken die ik in mijn 7 jaar als motorrijder heb meegemaakt (en de verhalen die ik hierover heb gehoord) altijd aan niet-oplettende automobilisten lagen. Je kunt zelf nog zo goed uitkijken, ik houd er altijd maar rekening mee dat er mensen zijn die hun kapsel of mobieltje belangrijker vinden dan hun medeweggebruikers: better sweaty than sorry ;)

p.s. Nu heb ik wel makkelijk praten. Mijn FZ750 houdt niet van >20 ºC en ik niet van <7 ºC, ik rijd dus voornamelijk bij temps tussen 7-20 ºC. Dan is een leren pak nog wel te hebben.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat ik op de fiets ook mijn leren pak aan ga trekken.

Je zou eens vallen met 30 km/h

Ik denk dat ik mijn keukentrapje er ook uit doe, als je ziet hoeveel ongelukken daar wel niet mee gebeuren. Mooi ff een stijger bouwen als ik thuis de lamp wil verwisselen.


laat iedereen mooi dragen wat hij zelf wil.
 
Hier doen we gewoon een pak aan omdat wij zuiniger zijn, er zijn immers veel meer fransen.
 
Ik vind dat je zelf moet weten of je beschermende kleding draagt. Ik persoonlijk haat het om (met name in de zomer) me als een mummie in te moeten pakken.
Ben in Spanje 2 keer onderuit gegaan met korte broek en t-shirt en niet verminkt of zo. Natuurlijk, ik heb hier mazzel mee gehad. Over het algemeen rij ik rustig en anticipeer goed in het verkeer. Op die manier is het risico dat je onderuit gaat niet zo groot. Heel erg irritant is het als die lui met een R1 of zo je gaan bekritiseren dat je niet genoeg beschermende kleding draagt, terwijl ze zelf onwijs lopen te scheuren op de openbare weg. Zeg nou zelf, wat is gevaarlijker voor jezelf en voor andere weggebruikers, geen/weinig beschermende kleding en op een normale motor normaal rijden, of ingepakt als een coureur met een bloedvaart scheuren op de openbare weg ?
 
Ik vind dat je zelf moet weten of je beschermende kleding draagt. Ik persoonlijk haat het om (met name in de zomer) me als een mummie in te moeten pakken.
Ben in Spanje 2 keer onderuit gegaan met korte broek en t-shirt en niet verminkt of zo. Natuurlijk, ik heb hier mazzel mee gehad. Over het algemeen rij ik rustig en anticipeer goed in het verkeer. Op die manier is het risico dat je onderuit gaat niet zo groot. Heel erg irritant is het als die lui met een R1 of zo je gaan bekritiseren dat je niet genoeg beschermende kleding draagt, terwijl ze zelf onwijs lopen te scheuren op de openbare weg. Zeg nou zelf, wat is gevaarlijker voor jezelf en voor andere weggebruikers, geen/weinig beschermende kleding en op een normale motor normaal rijden, of ingepakt als een coureur met een bloedvaart scheuren op de openbare weg ?
dan kies ik voor de eerste optie...ik hoef niet als een coureur met knie aan de
grond door de bocht,waarbij de kans op een ongeluk vele(heel veel)keren groter is.
gebruik wel beschermende kleding,maar als het te warm is doe ik de spijkerbroek
aan en tour lekker rustig. :]
 
Met erg warm weer zit je vol in het pak ook niet prettig op de motor(sauna). Dan denk je meer aan het warmte dan aan het rijden, niet echt veilig dus.

Persoonlijk voel ik me zonder beschermende kleding niet veilig op de motor, en al helemaal niet als ik de snelweg op moet. Met warm weer probeer ik dan ook zo min mogelijk kleding eronder te hebben. Alleen een t-shirtje en geen spijkerbroek onder mn rijbroek. Luchtig dus :) .

In de VS rijden mensen ook vaak zonder enige bescherming(muv LVX), af en toe een helm misschien. Maar daar is dan ook veel minder verkeer in verhouding met Nederland. De grote steden buiten beschouwing gelaten. De algemene mentaliteit onder Nederlandse motorrijders is dat je gek bent als je zonder beschermende kleding gaat rijden. En ik denk dat meer mensen zich daar iets van aantrekken dan ze willen toegeven :) .

Niet eens zo slecht eigenlijk ;) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan