Zijspan aan Honda GL1000K3

Lange Peter

Rookie
24 jan 2008
5
0
't Veld
Hallo
Even een rare vraag.
Ik wil een zijspan aan mijn Honda GL100K3 bouwen en kan een oude EML Sport kopen, maar deze is niet compleet.
Ik mis de wielophanging. Ik heb EML gebeld maar deze hebben niets meer, ook geen tekeningen.
Kan iemand mij foto's mailen of mag ik de ophanging natekenen om zelf te gaan maken.
Of is er iemand die een oude Sport heeft liggen waar ik het tijdelijk af kan halen om na te maken.

Weet iemand ook of er nog 12" banden gemaakt worden?
Zou iemand mij willen helpen?
Hartelijk dank
Peter
 
Hallo
Even een rare vraag.
Ik wil een zijspan aan mijn Honda GL100K3 bouwen en kan een oude EML Sport kopen, maar deze is niet compleet.
Ik mis de wielophanging. Ik heb EML gebeld maar deze hebben niets meer, ook geen tekeningen.
Kan iemand mij foto's mailen of mag ik de ophanging natekenen om zelf te gaan maken.
Of is er iemand die een oude Sport heeft liggen waar ik het tijdelijk af kan halen om na te maken.

Weet iemand ook of er nog 12" banden gemaakt worden?
Zou iemand mij willen helpen?
Hartelijk dank
Peter


Hoi, en welkom hier!
De rechter Achteras van een Golf lijkt te passen, moet je even op Ratman1 wachten die weet er meer van.
Of Halflive of Hevu !
 
Laatst bewerkt:
hoi peter, welkom.
een gl1000 is heel geschikt om een zijspan aan te hangen.
dat EML geen tekeningen heeft is niet verwonderlijk, ze hebben altijd uit de losse pols en vanaf schetsjes gewerkt.
binnen een serie van hetzelfde span kan je allerlei verschillen tegenkomen.

Heb je wel een swing arm aan de bak zitten?
dan hoef je daar alleen een autonaaf op te maken zoals bachus al roept, dat is niet zo moeilijk.
als de hele swing arm weg is heb je iets meer werk.
maar ook die swing arm is niet zo moeilijk van constructie, dat is ook goed te doen.
zowel bachus als ik hebben een EML gt3, daar kan je wel afkijken hoe het ongeveer gezeten heeft.

12"bandjes zitten onder een suzuki alto en een subaru justi, daar is dus goed aan te komen.
 
Laatst bewerkt:
zowel bachus als ik hebben een EML gt3, daar kan je wel afkijken hoe het ongeveer gezeten heeft.

Altijd welkom om te komen kijken, t,Veld is om de Hoek.

12"bandjes zitten onder een suzuki alto en een subaru justi, daar is dus goed aan te komen.

Heb ik niet aan gedacht, had zelf een Subaru Mini Jumbo die had ook van die kleine Wieltjes!
 
Welkom Peter.
Dit is de mijne, GL1000K3 met (weliswaar verbreedde)EML Sport:

gl1000-3.jpg


Met hier een fototje van de wielophanging:

remtrommel.jpg


In mijn geval gaat het om een achterwielophanging van een Mini, met een 10 inch wieltje en 145/80 band daarop.
Ik kan zaterdag nog wel wat foto's voor je maken.
 
Hoi Peter,

Heb je mail ontvangen...

Je mag mijn spannetje niet lenen, maar ik wil best eens wat foto's voor je maken (mits ik niet de hele boel moet gaan slopen. Je mag natuurlijk ook langskomen om de boel op te meten

Ik weet niet of ik er dit weekend aan toekom, wil je nu al wat zien moet je maar even in mijn topic kijken (zie onderschrift)... staat helaas voor jou niet zo veel over de ophaning op.

grtn,
Corrosie
 
Laatst bewerkt:
Kun je een foto maken van de huidige situatie?

dan kunnen we een plan trekken.

met VW Golf onderdelen kun je een hoop doen, steeds als ik met een zijspan bezig ben ga ik weer naar de sloop om een paar achterpootjes van een Golf te amputeren.

de as is zowel voor het draaipunt van de swingarm als de wielas te gebruiken.


wiel zou ik gewoon 13 inch houden i.v.m. keuze van banden.
 
Balen, de mensen van Roukema communiceren slecht. Had afgesproken om hem te komen ophalen, heeft een ander persoon dit zijspan aan iemand anders verkocht. Rare manier van zaken doen.
Dus nu heb ik geen EML-Sport.
Oproep bij deze: wie heeft er een EML-zijspan voor mij!!!
Ik heb zelf een Ural/Dnepr zijspan te koop.
Ik heb een foto maar ik weet niet hoe ik dit hierop kan zetten.
Peter
 
Balen, de mensen van Roukema communiceren slecht. Had afgesproken om hem te komen ophalen, heeft een ander persoon dit zijspan aan iemand anders verkocht. Rare manier van zaken doen.
Dus nu heb ik geen EML-Sport.
Oproep bij deze: wie heeft er een EML-zijspan voor mij!!!
Ik heb zelf een Ural/Dnepr zijspan te koop.
Ik heb een foto maar ik weet niet hoe ik dit hierop kan zetten.
Peter

ik ben op zoek naar een ural...
fot zet je erop door
[imgatt] te tikken en de foto via bladeren up te loaden..duidelijk????
groete dennis
 
Balen, de mensen van Roukema communiceren slecht. Had afgesproken om hem te komen ophalen, heeft een ander persoon dit zijspan aan iemand anders verkocht. Rare manier van zaken doen.
Dus nu heb ik geen EML-Sport.
Oproep bij deze: wie heeft er een EML-zijspan voor mij!!!
Ik heb zelf een Ural/Dnepr zijspan te koop.
Ik heb een foto maar ik weet niet hoe ik dit hierop kan zetten.
Peter
Dat is balen -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan