Zijspan aan R1150RT

De Korre

MF'er
6 aug 2009
36
0
Kallo Belgie
Onlangs een California zijspan aanlaten bouwen aan mijn BMW R1150RT en dat rijden valt zo goed mee (ook voor onze hond die nu ook mee kan) de moto is standard gebleven omdat ik nog solo wilde rijden maar het span gaat er nooit meer af ,wat zou ik nog kunnen veranderen om alles perfect te laten rijden ,ik heb zelf al een rem op het zijspan ingebouwd want zonder was niet te rijden , misschien nog een wiel met autoband?

Groeten Korneel uit Kallo
 

sidebike

MF veteraan
1 aug 2008
1.071
24
Je kunt diverse dingen aanpassen, je voorvork vervangen voor een schommelarm, stuurdemper, en idd je wielen/banden.
En als je met kinderen rijdt, gordels inbouwen.
Alles is te koop en te maken.....

Greetz V.
 

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
31.977
5.822
Purmerend
Smart adapter op het achterwiel en lekker met 15/145 gaan rijden. dat is 10% meer tractie en onverslijtbare banden.
een naloopverkorter op de voorvork. stuurt veel makkelijker.
verder heeft zo'n R1150 niet veel nodig.
 

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.478
133
www.tripteq.com verkoopt beide, prijzen weet ik zo niet uit mijn hoofd.
 

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
31.977
5.822
Purmerend
www.tripteq.com verkoopt beide, prijzen weet ik zo niet uit mijn hoofd.
de Smart adapter kost iets van 250 euro, zelf maken is een goede optie. een Smart velgje vind je op marktplaats voor zo'n 20 euro. bandje kost geloof ik 100 euro nieuw.

de naloopverkorter heb ik geen idee van. als het net als bij de 1100 kan met een stalen plaat hoeft het niet veel te kosten.

dit is op een R1200RT:

Aligning_Trail_Plate.jpg

looking%20down.jpg


dit is de plaat die verkocht wordt voor de R1100

full


de ring is om de veerspanning te verhogen.
 
Laatst bewerkt:

jozzi

Die hard MF'er
21 feb 2009
973
111
Facebook
Als je me de orginele (die krijg je natuurlijk terug als ik hem heb nagetekend) en de maat geeft die de naloopverkorter moet "verkorten" dan snij ik er eentje uit met een lasersnijmachine!!
De kosten zullen ongeveer €50,- zijn, poedercoaten of electro verzinken is natuurlijk voor eigen rekening, ik kan het ook uit RVS snijden dan is de prijs ongeveer €65,-
 
Laatst bewerkt:

JanFillemJansen

MF veteraan
1 jan 2007
7.255
2
Ergens foto van R1150 met zo een Smart velg ??? En hoe is de sterkte van de originele RT velg ? Trekkracht heeft diene RT genoeg hoor !!


Ik heb op de VFR velg gewoon een Bridgestone Potenza 175/55R17 liggen.
Is geen goedkope band, maar je rijdt er tijden mee. Velg is 5j breed.
Dat zal de BMW velg ook wel zijn denk ik.

full
 

jozzi

Die hard MF'er
21 feb 2009
973
111
Facebook
ik zou een autoband op de orginele velg leggen zoals JFJ zegt, een smartvelg komt uit het midden van de motor te staan(dit heeft geen tot weinig invloed op de wegligging) maar ik vindt het niet mooi kijken.
 

Polmcfree

Rookie
27 dec 2009
24
0
Opglabbeek
Dat is dus een autoband op de originele velg van de VFR?
Trouwens de band is niet heel juist gemonteerd,dat geel puntje op de band daar hoort je ventiel te zitten.
 

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
31.977
5.822
Purmerend
yep, dat kan bij de BMW ook.
het is geen goedkope band, maar niet duurder als een motorband en hij gaat tien keer zo lang mee. en je spaart een adapter en velg kopen.

het is trouwens de enige keer dat motorvelgen en autobanden samengaan. als je het met 15" probeert krijg je de band er niet omheen. dan zijn auto inches ineens kleiner |(

ikzelf zou toch voor een 15" conversie gaan. ik heb graag de kortere versnellingen, de volledig bruikbare hoogste versnelling en de verlaagde motorfiets.
 

jozzi

Die hard MF'er
21 feb 2009
973
111
Facebook
@halflive, ja daar heb je gelijk in, de reductie van de overbrenging die je krijgt door een kleinere velg te geruiken geeft een motor met meer trekkracht maar bij JFJ zit er toch een ketting op? en die BMW, die trekt het volgens mij ook wel.
 

bert111

MF veteraan
21 feb 2002
5.956
350
Lendelede West -Vlaanderen
@halflive, ja daar heb je gelijk in, de reductie van de overbrenging die je krijgt door een kleinere velg te geruiken geeft een motor met meer trekkracht maar bij JFJ zit er toch een ketting op? en die BMW, die trekt het volgens mij ook wel.
ik heb de K 1200 GT gehad met achteraan een 16 inch wiel , ik vond toch dat een 15 beter had geweest , zowel voor het in toeren trekken als voor beschikbaar heid .....
maaaaaar het is een feit dat een 16 , of zelf een 17 heel stoer staat. :Y
 

De Korre

MF'er
6 aug 2009
36
0
Kallo Belgie
Ik heb op de VFR velg gewoon een Bridgestone Potenza 175/55R17 liggen.
Is geen goedkope band, maar je rijdt er tijden mee. Velg is 5j breed.
Dat zal de BMW velg ook wel zijn denk ik.

[afbeelding]

Dat ziet er heel goed uit ,ik zal mijn velgmaat eens meten en een naloop versteling kan ik zelf wel maken ,bedankt voor de reacties als alles klaar is zal ik wel eens een foto toevoegen
 

JanFillemJansen

MF veteraan
1 jan 2007
7.255
2
Tnx..

Ja dat kan gegarandeerd. Dat was ook de maat van de VFR motorband. De omtrek van de band blijft zelfs het zelfde. Ik geloof 62cm. Je motor blijft er dus precies het zelfde uitzien. Goedkoopste en snelste oplossing met naar mijn mening het mooiste resultaat. En niet duurder dan een motorband.
 

JanFillemJansen

MF veteraan
1 jan 2007
7.255
2
Wat voor zijspan heb je dan Korre? Staat er ergens een foto op het net?
Kan ik even meedenken over zijspanwiel.
 
Laatst bewerkt:

JanFillemJansen

MF veteraan
1 jan 2007
7.255
2
Dat hebben we even voor elkaar over toch?

full

full

full


Aparte combi. Je hebt al een autoband als zijspanband dus daar hoef je niets te wijzigen.
Je hebt er ook al een rem op dus dat ik al klaar. Als je je achterband vervangt en je naloop verkort ben je er al. Ik zou gewoon met een motor voorband blijven rijden. Dat stuurt het lekkerst. Kost wel iets meer maar het blijft hobby natuurlijk.

Succes!
 

De Korre

MF'er
6 aug 2009
36
0
Kallo Belgie
Dat hebben we even voor elkaar over toch?



Aparte combi. Je hebt al een autoband als zijspanband dus daar hoef je niets te wijzigen.
Je hebt er ook al een rem op dus dat ik al klaar. Als je je achterband vervangt en je naloop verkort ben je er al. Ik zou gewoon met een motor voorband blijven rijden. Dat stuurt het lekkerst. Kost wel iets meer maar het blijft hobby natuurlijk.

Succes!


Bedankt JFJ om de fotos te plaatsen
 
Bovenaan Onderaan