zijspan aan suzukie gn 400?

ronaldt

MF veteraan
15 mei 2013
4.856
310
Heerenveen
het is een gedachten spinsel natuurlijk, maar wat denken jullie als experts/hobbyisten?
rijd het dan nog wat en trekt een gn het een beetje?
kwam nog niet veel tegen op het net.....

als het iets zou worden dan moest het in deze stijl blijven.
mijn gn:
full


prachtige inspiratiebron :z :z :z
full


dus wat denken jullie?

(ik ben ronald, loop al een aardige tijd mee op het forum, kom uit heerenveen, zie ook mijn topic in brikken en klassiekers...)
 
Leuk ding !!

Zal in principe wel moeten kunnen, je moet alleen niet heel veel haast hebben denk ik. Hoewel die bak uit je voorbeeld misschien een beetje aan de zware kant is (ik weet niet helemaal zeker weet hoe zwaar die is)


Er rijd hier op het forum ook iemand met een 250 cc en een Velorex daar aan, rond. Dus je 400 zal ook moeten lukken lijkt me.

Edit; Vertex, SR250
Velorex 700 span project
 
Laatst bewerkt:
je buizenframe loopt toch gewoon onder je blokkie door? Blok is niet dragend toch?

Dan zal het gewoon moeten lukken lijkt me.
 
Persoonlijk zou ik hem te langzaam vinden. Maar het kan wel.
Jouw motor zal meer vermogen hebben dan MZ of Jawa denk ik, en die rijden ook gewoon rond
 
Ik zou hem aan die Vulcan 1500 hangen trouwens, als ik jouw was :+
 
Laatst bewerkt:
Alles kan. Gewoon doen!
Veel vragen hier en vervolgens alleen de adviezen er uit pakken die je aanstaan en lekker je eigen gang gaan. Zijspanrijders zijn eigenwijs.
Maar wel heel gezellig.
Mooie inspiratiebron trouwens, oud, laag en een beetje rattig. Stoer!
 
thanks voor de complimenten, het buizenframe loopt gewoon door inderdaad.
als er iets aan komt is het waarschijnlijk velorex. de snelheid... daar heb ik een trx 850 voor haha.
de vulcan heeft mijn vrouw geclaimd haha. mooi toch, ik mag hem lenen _O- :]

het idee speelt een beetje om de kleine man wat makkelijker mee te kunnen nemen etc.
voor de rest is dit meer een stadragger })

maar om de eventuele mogelijkheid te overdenken dacht ik laat ik hier eens vragen of er nog haken en ogen zijn waar ik nog niet bij stil heb gestaan. qua ruimte is het ook al niet handig een zijspan. voor de fun en mogelijkheden gaat er waarschijnlijk een wereld open :z

frame moet geen probleem zijn lijkt me, koppel heeft hij ook zat en topsnelheid is niet echt om over naar huis te schrijven.
full

full
 
En Roestendoenze heeft een Velorex aan een CB400 hangen, bedenk ik me nu.
 
zo'n alu duna bak ernaast zou hem ook niet misstaan en is ook mooi licht bakkie

zoiets als naast deze XS
full
 
deze omgekeerde badkuip vind ik ook nog steeds een geweldige bron van inspiratie voor een klein en lichte combi
full
 
Doen!
GN400 is goed te doen. Beetje groter achtertandwiel en hij trekt het prima. Je moet inderdaad een licht bakje hebben, Velorex, Duna.
Inderdaad, Vertrex doet het met een 250 en komt overal. Met een 400 zou je goed 100 kunnen rijden.
 
Ik haal ongeveer 120.

Vind Duna Ok mooi.

Pas bakje gekocht. Wil ik er tzt naast maken

nu de Velorex met 2 kinderzitjes achter elkaar.

Maar als ze groter worden gaat dat toch niet meer
 
Laatst bewerkt:
Die badkuip is echt geweldig, zo'n duna inderdaad ook... Heb die xs vorig jaar op rusty gold gezien.

Het zou een pre zijn als het bakje er ook nog eenvoudig af kan. Geld dat voor de meeste lichte bakjes?
 
Licht of zwaar maakt niet uit, gaat om de manier van vastknopen. Het span van mijn Rus had ik er ook in <10 minuten af.
 
Ik zit nog even plaatjes van dat kale frame te kijken.
Aan de voorkant kan je prachtig een paar platen tegen het frame bouten. Achter-boven zou ik gewoon een Velorex klem doen.
Maar achter-onder zie ik even niet. De laatste GN400 waar ik op gereden heb (in 1987) had alleen een kickstarter. Waar laat je de bevestiging als je dat ding ook nog moet rondslingeren? Heb je een plaatje van de rechter voetsteun?

Gevonden:
full


Je zult met de achter-onder bevestiging bij de voetsteun uit moeten komen. Liefst een buis onder het frame door die beide framebuizen met elkaar verbind.
 
Laatst bewerkt:
Nou die solo is er al naast.....
Ik laat het nog even borrelen. Mocht het serieuzere vorm gaan aannemen, dan meld ik me.

Zat er in Genemuiden ook niet iemand die verlorex en steiss ofzo verhandeld? Heb een wat gezien op marktplaats
 
Terug
Bovenaan Onderaan