Zijspan aanbouw GL1000

ratman2

geblokkeerd account
15 mei 2003
135
0
ijmuiden
Wie heeft er ervaring met aanbouw van een zijspan aan een Honda GL1000, ik wil graag weten wat de beste bevestigingspunten zijn en of een suframe nu wel of niet de voorkeur verdient.
Zelf denk ik aan de voorzijde van het frame en de achterste in de buurt van de footstep en de twee schuine stangen bij balhoofd en de andere op de plaats tussen dummytank en buddy. misschien heeft iemand nog andere suggesties.....
Het zijspanframe moet nog gemaakt worden dus de bevestigingspunten zijn vrij te kiezen.
 
Volgens mij stond de GL1000 niet bepaald bekend op zijn sterke frame, dus informeer eens bij mensen die het weten kunnen of en hoe (subframe?) een zijspan gemonteerd kan worden.

Wil je het echt mooi doen, dan monteer je 14 of 15 inch velgen (kortere giering, lager zwaartepunt), autobanden (meer grip, goedkoop) en een swingarm (lichter sturen, veel sterker dus geen wringende voorvork en lekke keerringen, niet duiken bij remmen), maar dit loopt natuurlijk erg in de papieren en het is de vraag of je GL1000 dit waard is.

Als je nog nooit zijspan hebt gereden: volg instructie, het is LEVENSGEVAARLIJK als je het nog niet beheerst!

Succes.
 
Wie heeft er ervaring met aanbouw van een zijspan aan een Honda GL1000, ik wil graag weten wat de beste bevestigingspunten zijn en of een suframe nu wel of niet de voorkeur verdient.
Zelf denk ik aan de voorzijde van het frame en de achterste in de buurt van de footstep en de twee schuine stangen bij balhoofd en de andere op de plaats tussen dummytank en buddy. misschien heeft iemand nog andere suggesties.....
Het zijspanframe moet nog gemaakt worden dus de bevestigingspunten zijn vrij te kiezen.


Het frame van de GL1000 is niet stijf genoeg om er zonder grondige versteviging een zijspan aan te kunnen hangen. Ga eens te rade bij Bachus , hij rijdt een GL - span.
 
Als je nog nooit zijspan hebt gereden: volg instructie, het is LEVENSGEVAARLIJK als je het nog niet beheerst!

Inderdaad zal ik dat iedereen aanraden, want het is totaal anders dan op een solo motor rijden.....
Ik heb dat dus niet gedaan..... ca anderhalve maand geleden een span gekocht, daar behoorlijk mee lopen $%^&#@ en het na enkele dagen wel erg leuk beginnen te vinden...
tot overmaat van ramp ermee op vakantie naar Frankrijk, door de Ardennes crossen en..... het ging goed!
Gelukkig kon mijn bescherm engel me goed bijhouden.....
De vakantie was toch wel erg leuk en avontuurlijk.

Toch raad ik af om mijn voorbeeld te volgen! een zijspan instruktie kan een hoop schade en pijn besparen, ik had mazzel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan