Zijspan aanbouwen en afstellen

Eber

Rookie
15 aug 2018
3
0
Woudrichem
Hallo ik heb een mz span die ik aan een andere motor wil hangen.ik heb dat nog nooit gedaan heeft er iemand ervaring me of heeft er iemand zin om te helpen.alle info en hulp welkom.zijn er mensen die een mz span aan hun motor hebben en hoe is dat gegaan.
 
Ik volg, heb een guilty pleasure in mijn hoofd om ooit eens een zijspan aan een Guzzi V50 te hangen.
 
Ik heb ooit een MZ span aan een CB550 gehangen. Een schetsplaat met kogel bij de voetsteun, een bracket met een kogel dwars over de voorste framebuizen en een kogel op een hoeklijn boven de voetsteun. Dat reed niet verkeerd. Alleen de Honda versnellingsbak kon er niet goed tegen.
Het voordeel was dat de 550 een dubbel wiegframe had.
Foto's van de aanbouw heb ik niet, dat was in de tijd van glasplaten en zilver nitraat.

Bedenk dat een MZ bak tegenwoordig goed geld waard is. Ik zou hem verkopen en een Velorex aanschaffen.
Dan heb je ook nog de kwestie van het gewicht. Ga geen MZ of Velorex aan een Goldwing hangen. 500cc is een beetje het maximum.
 
Ik heb gekeken en heb fotos van een v50 gevonden met een mz bak dat zouw het kunnen worden of een cb 500
 
Ik heb ooit velorex gekocht van iemand die zat aan v50

Die had probleem met achterbrug die uit de bak was gescheurd

Die is namelijk gelagerd in bakhuis

Weet niet of dat vaker voorkomt.

Succes
 
Als je kijkt op Mgcn.nl daar staat hoe je de achtervork kunt verstevigen zodat die niet meer uit de versnellingsbak breekt.
Het is geen euvel of zo, de constructie is zo gedaan in Italië.
 
Terug
Bovenaan Onderaan