zijspan estafette voor Zuid Afrika

adoptiebedje

Rookie
22 aug 2004
2
0
IJhorst
Hallo beste zijspanrijders,

Als bestuur van stichting TLC (www.adoptiebedje.nl)zijn wij non stop bezig met het bedenken van ideëen om geld in te zamelen voor onze stichting.
Met dit mooie weer kom je in onze buurt veel motorrijders tegen (dorpje in de buurt van Meppel).
Van het een komt het ander en ineens dacht ik dat het heel leuk zou zijn om een estaffette inzamel actie te houden in heel Nederland met motorrijders met zijspan.

In de zijspan zou dan een grote collectebus(melkbus) meerijden die aan het eind van de estaffette natuurlijk helemaal vol moet zitten.
Natuurlijk moeten we dan ook fabrikanten van zijspanmotoren mee proberen te krijgen.(misschien aanwezig op het forum ??)
Door middel van een speciale website, regionale t.v./schrijvende pers door heel nederland en wellicht een BN-er(misschien aanwezig op het forum??) proberen we op die manier genoeg geld in te zamelen om voor 'ons' kindertehuis een hospice(soort ziekenhuisje) voor opvang van moeders/vaders, van de opgenomen kinderen in het tehuis, met AIDS.
Nu komt het voor dat ouders ergens in een krot zonder hulp liggen te sterven..

Willen jullie meedenken en helpen aan deze actie het zou zo mooi zijn als we de hospice op deze manier van de grond krijgen.

Mensen die hieraan mee willen doen, graag een email sturen naar info@adoptiebedje.nl

Bij voorbaat dank, ook uit Zuid Afrika

groetjes Femke Spiering
 
Ha femke,

Het idee lijkt me wel aardig en volgens mij is de aktie bereidheid onder de zijspanners vrij groot, vooral als het om goede doelen gaat.

Als je wat vatere plannen hebt, dan hoor ik die graag, in principe ben ik wel voor dit soort akties.


groeten,

:z :]
 
Hoi Sigaar,

Fijn dat je reageert, afhankelijk van de reacties hier zal ik de plannen concreter maken. Jouw reactie geeft aan dat er mogelijk zijspanners bereid zijn om te helpen. Fantastisch ! :}
Ik begin vast om mijn idee uit te werken en laat je het,zo gauw ik iets heb, weten.
Mij lijkt het een machtige manifestatie ! Wordt vervolgd.... :]

groetjes Femke
 
...........Willen jullie meedenken en helpen aan deze actie het zou zo mooi zijn als we de hospice op deze manier van de grond krijgen...........
groetjes Femke Spiering
Hallo Femke,
Misschien is het aanschrijven van de twee nederlandse Zijspanclubs (HDW en NVZ) een idee om meer zijspanrijders te bereiken. B.v. door een verhaaltje in de clubbladen of op de websites.
http://www.hetderdewiel.nl
http://users.castel.nl/~kersg03/index.html
Ik begrijp overigens niet helemaal de bedoeling van je voorgestelde estafette. Is het met het zijspan "langs de deuren" collecteren of denk je meer aan een gesponserde toerrit of zo?
Bij het langeafstandsrijden (LDR) volgens de Iron Butt Association regels is het grootste deel van het inschrijfgeld bestemd voor een goed doel (Rode Kruis, Tjernobyl ambulance e.d.).
 
Hallo Femke,

Mooi initiatief. Zodra je wat konkretere plannen hebt, lees ik het graag, eens kijken wat er valt binnen te schrapen. Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan