zijspan ezs geremd of ongeremd???

Hennyp

MF'er
16 mei 2011
45
0
Hallo
Ik ben van plan om een EZS span(rally xc) aan mijn bmw1200gsa te laten hangen,hier komt dan onze bordeaux dog in.Vond dit een mooi en betaalbaar span. De bedoeling is om niet teveel te gaan verbouwen aan de Bmw,alleen een naloop versteller,gisteren voor de eerste keer les gehad van Stewart in Breda,en liet me de verschillen zien met remmen,nu hoop ik dus dat het span geremd is,heb al een mailtje gestuurd,maar hoor ook graag jullie ervaringen over dit span,hier is niet veel of eigenlijk niks over te vinden.
Groetjes Henny Pieterson *O*
 
Laatst bewerkt:
ik had je op het gs forum ook al antwoord gegeven.
Er kan gewoon een rem op.

ik denk zelfs dat er standaard als een rem opzit; de basis van de Rally is volgens mij de kompact en die is strandaard voorzien van een hydraulische schijfrem, het verschil zit 'm in de uitvoering van het spatbord de iets luxere binnen-uitvoering en de deur; de kompact heeft standaard geen enkele "luxe"
 
Ik heb een rally span van EZS. Je remmerij is optioneel. Kost ongeveer 250,- extra.
Wel een aanrader. Ik heb er zelfs een tweede remklauw bij aangelast.
 
Ik heb een rally span van EZS. Je remmerij is optioneel. Kost ongeveer 250,- extra.
Wel een aanrader. Ik heb er zelfs een tweede remklauw bij aangelast.

Dan ben ik een benieuwd,wat EZS zegt,maar waarom heb je nog een remklauw er aan gelast,remde het niet goed genoeg! Heb jij hem ook aan een bmw hangen, maakt het veel uit als ik de motor niet helemaal laat aanpassen . Blijf gewoon op mijn org wielen rijden, en de vork wordt ook niet aangepast, was volgens EZS niet echt nodig. Vork zou stijf genoeg zijn.Hij vertelde wel dat het banden vreet.
 
Ik heb een EML, en er ook een extra klauw bij aangelast. Eén gekoppeld aan de voorrem, en één aan de achterrem. Als je een rustige toerder bent met een bmw en een klein bakje zal het wel gaan. Als je een beetje doorrijdt is het niet prettig om bij elke stevige rempartij linksaf te slaan :X
 
Laatst bewerkt:
Dan ben ik een benieuwd,wat EZS zegt,maar waarom heb je nog een remklauw er aan gelast,remde het niet goed genoeg! Heb jij hem ook aan een bmw hangen, maakt het veel uit als ik de motor niet helemaal laat aanpassen . Blijf gewoon op mijn org wielen rijden, en de vork wordt ook niet aangepast, was volgens EZS niet echt nodig. Vork zou stijf genoeg zijn.Hij vertelde wel dat het banden vreet.

Heb juist mail gehad van EZS er zat wel een rem op.
 
Ik heb hem aan een VFR hangen. Inderdaad met de voorrem en de ander met de achterrem. Vork on aangepast kom je vanzelf op terug. Wat is de achtervelg? Als het een 17" is kan er een autoband op. Motor voorband kan prima. Op de swing van de rally is vrij eenvoudig een tweede klauw te monteren.
 
Laatst bewerkt:
Een vriend van me rijdt de matzwarte Guzzi met boxer, ook op spaakvelgen(die heb je vast wel gezien op een foto bij AD).
Ik ben benieuwd naar het resultaat, wel effe foto's plaatsen hé!!

Edit:(shit verkeerde topic, deze moest bij de streetbob zijspan staan).

Hoe krijg ik die nou weg, als ik alles wis wordt het een lege post.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem aan een VFR hangen. Inderdaad met de voorrem en de ander met de achterrem. Vork on aangepast kom je vanzelf op terug. Wat is de achtervelg? Als het een 17" is kan er een autoband op. Motor voorband kan prima. Op de swing van de rally is vrij eenvoudig een tweede klauw te monteren.

Wat is verstandiger? zijspanrem gekopeld aan de voorrem of achterem.
Hoezo kom ik erop terug met die vork,volgens EZS was de vork sterk genoeg er komt wel een naloopversteller op. Stuurt het anders niet goed!
Het is een 17" achterwiel.
 
Laatst bewerkt:
Als ik nu zou kiezen zou ik hem denk ik met de voorrem koppelen. Daar rem ik nu het meeste mee. Maar sla adviezen van Dave ook niet in de wind hoor. Je kiest uiteindelijk zelf.

Vork is ook sterk genoeg. Zal wel zo'n BMW vork zijn met naloopversteller. Daar kan je prima zijspan mee rijden. Achterband vervangen voor een 175/55R17 en klaar. Officieel mag die op velgen vanaf 5j voor zover ik weet. Je moet de breedte van de velg even meten.

Eventueel is er ook nog een 165/40R17 voor een smallere velg van 4 of 4,5j maar dat is een heel laag bandje. Die ga ik wel met het VF750F project toepassen, maar die motor wordt heel laag en pas daarop ook de schommelvork aan.

Wat is het exacte type van je motor?
 
Zag het al. GS1200 dus. Weet niet hoe breed die achtervelg is, maar er kan een bovengenoemde band op volgens mij. TWT motoren IJsselmuiden verkoopt Heeler spannetjes en die doet ook gewoon zo'n band achterop de GS. Dan ben je dus zoals gezegd in een keer klaar.

Desgewend kan ik voor je een tweede remklauw monteren/aansluiten.

Foto van Bridgestone Potenza 175/55R17

full

full


Niet goedkoop, maar goedkoper dan een motorband. Je doet er ook veel langer mee.
 
Laatst bewerkt:
Jan bedankt voor de tip,en aanbod.
Ik ga vrijdag naar EZS, en dan ga ik het verder met hem bespreken, en een datum afspreken wanneer span monteren, maar het belangrijkste nog.....eerst de hond passen, als dat past ben ik al heel ver, hij zou de stoel eruit halen, zodat ze wat meer ruimte heeft. Vrouw wilt er toch niet in en zoonlief doet het al z'n broek achterop.

Heb mijn BMW dealer gebeld en hem mijn plannen verteld, was geen probleem er kwamen nog meer klanten met een span, ik weet 1 van de monteurs rijd zelf ook span, dus dat is wel handig.
 
Hallo
Vandaag bij EZS en de knoop doorgehakt, over 4 weken met een spannetje de weg op ,en dan gelijk 180km rijden zal wel een zware dag worden.hoop dat ik hem heel thuis krijg.
Mensen bedankt voor alle tips, zo gauw al ik hem hier heb zal ik foto plaatsen.
 
Hallo
Vandaag bij EZS en de knoop doorgehakt, over 4 weken met een spannetje de weg op ,en dan gelijk 180km rijden zal wel een zware dag worden.hoop dat ik hem heel thuis krijg.
Mensen bedankt voor alle tips, zo gauw al ik hem hier heb zal ik foto plaatsen.


Je bedoelt toch niet dat je nog nooit zijspan gereden hebt!
Anders heb je nog 4 weken de tijd om jezelf een hoop ellende te besparen.
 
Als ik het goed begrepen heb wil je zonder ervaring meteen 180 km rijden. Ik raad het je sterk af. Liever de motor thuis bezorgen laten en dan heel rustig in vertrouwde omgeving opbouwen.

Ik heb hetzelfde zijspan met rem aan mijn BMW, gekoppeld met de achterrem. Die rem doet het goed en vind ik, vergeleken met vroeger met geen of nauwelijks rem op het zijspan, beslist een aanwinst op het zijspanrijden die ik dan ook niet meer zou willen missen. Zonder rem kan ook maar met rem kan je meer, natuurlijk meer remmen maar ook meer sturen.
Begrijp je dit niet, dan zeker niet zelf die 180 km rijden.

Succces en veel plezier met je combinatie !!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week 3.5 u les gehad, en ik moet zeggen dit ging me vrij goed af. Ik ben van plan om lekker rustig binnendoor, van Zelhem naar Puth te rijden, dan zijn het 150km, af en toe stoppen, en een bakje koffie drinken, al doe ik er de hele dag over,wil er wel van genieten.
 
Ik heb vorige week 3.5 u les gehad, en ik moet zeggen dit ging me vrij goed af. Ik ben van plan om lekker rustig binnendoor, van Zelhem naar Puth te rijden, dan zijn het 150km, af en toe stoppen, en een bakje koffie drinken, al doe ik er de hele dag over,wil er wel van genieten.


Goed plan,

Je liet er hier een paar schrikken!

Veel plezier ermee!
 
Ik heb vorige week 3.5 u les gehad, en ik moet zeggen dit ging me vrij goed af. Ik ben van plan om lekker rustig binnendoor, van Zelhem naar Puth te rijden, dan zijn het 150km, af en toe stoppen, en een bakje koffie drinken, al doe ik er de hele dag over,wil er wel van genieten.


Ik heb het eerste zijspan wat wij kochten ook binnendoor naar huis gebracht. Het grote voordeel daarvan is dat je gelijk bochten leert draaien. Vooral als je in het weekend gaat, dan zal je nogal wat fietsers en andere obstakels tegen komen. :Y
 
En wat dacht je van rotondes ;) Had het de koper van mijn zijspan destijds ook geadviseerd maar hij koos er toch voor om meteen de snelweg te pakken. De rest weet iedereen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan