Zijspan huren

Voorzichtig begonnen op een XS100 met bak ernaast geschroefd.
Nadat ik de FJ-eml kocht toch maar een dagje les genomen bij Rob Teffer in Lelijkstad.
De FJeml is toch wel wat anders als een XS-kaugomballenframe met een topsnelheid van wel 115 echte km's, dus leek het me een dag les wel verstandig.
 
whahaaha het is weer voorjaar :P elk jaar hetzelfde :+

maar zonder gekheid, je eerste keer op een zijspan kan zwaar tegen vallen, mijn eerste keer eindigde na ca 50 meter onderaan een dijk dwars door een hek heen.

Toen ik mijn huidige span van RDZ overnam heb ik die ook met een aanhanger opgehaald en daarna heb ik heel wat avondjes op een parkeerplaats rond gereden met 75 kilo zand in de bak.
Een toertje had ik toen iig echt nog niet getrokken en ik had toch echt meer dan 4 nullen achter mijn solo kilometers staan, dus gebrek aan ervaring op de motor zal het niet geweest zijn ;) Dagje Rob levert je veel meer plezier op.

Maar pas op, het is verslavend ;)
 
Yep, :Y

Zijspan rijden leer je niet door rustig een tourtje te gaan rijden, :N
Voor je een tourtje gaat rijden zal je toch echt de basis moeten leren in een dagje zijspanles. :Y

Of het voor lief nemen dat je de eerste de beste bocht bijna uitvliegt :X O-) Zoals ik dat bijna had oef!
 
Gisteren was ik met mijn spannetje bij een vriend op bezoek. Hij had ook "ooit, lang geleden" MZ gereden, maar geen zijspan. Toen ik naar huis ging wou hij toch even een stukje. Hij mocht van mij de oprijlaan naar de straat toe, maar vergat te zeggen dat hij niet moest vergeten te "sturen"! Hij vloog mooi met het bakje in de struiken.
Een beetje zo :z

Zal hem ook best niet meer uit handen geven :N

Zelf rustig aan geleerd, eerst op de parking en dan rustige straatjes. Nu rij ik ook in steden en ruw onverhard en vorig weekend een serieuze toer met Eduard in de bak.
Ongeveer 600km in totaal al denk ik. Eerst veel pijn in mijn lijf, maar dat betert enorm. Wel nog steeds 50kg zand in de bak als ik alleen rij.

Edit: vorige week even op het Mongolië-span (Yamaha XTZ 750 Superténéré) mogen rijden. Met deze motor waag ik het nog niet om een toer te gaan maken. Dat is echt wat anders dan mijn elastiekje :o
 
Laatst bewerkt:
Toch mooi rob, bijna iedereen heeft bij jou gelest. ;)

Hier nog één. En dat viel nog best tegen met 150.000 km en 15 jaar solo motor ervaring. Daar heb je echt geen ruk aan.
Na een halve dag les een Jawa met Velorex bakje, die ik nog een keer onbedoeld links van de weg (in een rechterbocht) in het grasveld heb geparkeerd. Dan een duimpje omhoog naar de automobilist die achter je reed en je stomverbaast nakijkt. "Niks aan de hand, ik moest hier zijn".

Nu alweer dik drie jaar GL1000 met EML bak en daar doe ik weinig gekke dingen meer mee. Al doende leert men, kennelijk.
 
ach , in den beginne ging het wel aardig , het werd bij mij pas link toen ik zelf het idee had dat ik het wel onder de knie had en er toch niemand in de bak zat . daarnaast garandeerden uiterlijk van span en berijder voorrang , vooral als het dure wagens waren . (ondanks dat ik altijd voor oude dametjes in de ankers ging , als die over wilden steken )
 
Zullen we in het kader van reclame maken Jan Knol niet vergeten? :X
Die zit hier dichtbij, maar ken Rob inmiddels persoonlijk ;)
Waarom, hij neemt toch ook de moeite niet om op het forum te posten? Er zijn wel meer rijscholen, maar als zij mij niet willen kennen, heb ik niet de behoefte om reclame voor ze te maken.
Rob bemoeit zich nog actief met het forum en is ook wel op een Bot geweest, gewoon een actief mede-forummer dus.
 
Och als de TS eerst even de combi samenbouwd kan hij hem wel huren.
half dagje sturen brengen we hem ook nog wel even bij 8-)
 
~
Waarom, hij neemt toch ook de moeite niet om op het forum te posten? Er zijn wel meer rijscholen, maar als zij mij niet willen kennen, heb ik niet de behoefte om reclame voor ze te maken.
Rob bemoeit zich nog actief met het forum en is ook wel op een Bot geweest, gewoon een actief mede-forummer dus.~


En dan een ritje met slijtboutje in de bak _O-
 
Haha, druipt er af maar duidelijk dat wel. Miss is Jan niet zo handig met computers?? Oh ja ;)

Piccie dan maar van eerste zijspanrit.

full

full

full
 
En toch heb ik het idee dat we iets verkeerd doen met reageren op dit soort intelligente
vragen....
Jullie ook opgevallen dat topicstarters met dit soort vragen vrijwel nooit meer reageren?
Hoe dan wel de opties uiteen te zetten weet ik ook niet, maar het valt me wel op... :?
 
En toch heb ik het idee dat we iets verkeerd doen met reageren op dit soort intelligente
vragen....
Jullie ook opgevallen dat topicstarters met dit soort vragen vrijwel nooit meer reageren?
Hoe dan wel de opties uiteen te zetten weet ik ook niet, maar het valt me wel op... :?
Ik denk dat de topic starters denken dat er wel iemand mailt om wat bij te verdienen. Volgens mij nemen ze niet eens de moeite om het topic terug te zoeken.
 
In het begin reageerde hij nog een keer. Jammer idd, het zou leuk zijn te horen wat men er mee heeft gedaan. Af laten zinken en wachten op de volgende maar weer ;)
 
In het begin reageerde hij nog een keer. Jammer idd, het zou leuk zijn te horen wat men er mee heeft gedaan.


:^

Helaas leert mijn ervaring op het forum, dat er in de meeste gevallen niet meer wordt gereageerd, indien het antwoord wat men krijgt niet datgene is wat ze eigenlijk willen horen :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan