zijspan op kenteken of niet?

guus

Die hard MF'er
12 feb 2008
483
0
gelderland
als ik zo hier en daar is lees ,vragen zich toch nog veel mensen zich af of een zijspan
op het kenteken vermeld moet staan het antwoord is nee.

hier de mail die ik van het rdw kreeg
spreekt voor zich ik vondt het wel nuttig om het hier ff neer te gooien :)

Re: Uw informatieverzoek aan de RDW [#264959]‏
Van: Info (info@rdw.nl)
Verzonden: dinsdag 27 april 2010 15:35:09
Aan: kersen.wuta@live.nl

Geachte heer Kersen,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Sinds 01-01-1995 is geen registratiebewijs meer verplicht bij kentekenbewijs na montage van een zijspan aan een motorfiets. Ook op het kentekenbewijs wordt hiervan geen vermelding gemaakt.

De verplichtingen voor een zijspan zijn:
Een zijspan moet deugdelijk aan de motorfiets zijn bevestigd, moet in goede (veilige) staat verkeren en van goede verlichting zijn voorzien. Het voertuig hoeft niet te worden gekeurd.


Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

--Original Message--
From: kersen.wuta@live.nl
Date: 27-4-2010 13:11:59
To: info@rdw.nl
Subject: Uw informatieverzoek aan de RDW
 
Dat had ik als eerste uitgezocht.. Niet dat ik achteraf denk van gelukkig dat het gewoon mocht..

Maar goed dat het duidelijk is. De meesten echter zullen dat hier wel weten.
 
dat dacht ik ook,op diverse site's wordt er verschillende info's gegeven
dit is duidelijk toch
 
Ik heb ooit gebeld met het RDW en daar vertelden ze me ongeveer hetzelfde.
"Uw zijspan hoeft niet gekeurd te worden, meneer, dat is uw eigen verantwoording."
Nou, die verantwoording zullen we dan maar serieus nemen dan blijft het leuk voor iedereen.

Mooi toch!
Als je koplamp geel is moet je van de weg en wij kunnen lekker hobbyen.

Toch vraag ik me nog steeds af of ze in de rest van Europa ook zo liberaal zijn.
 
haha nee weet in iedergeval dat je er in duitsland en zweden zo wie zo niet mee weg komt, daar mag je met je solo ieder jaar ff naar de '' apk ''
 
Maar hoe zit dat dan als je als Nederlander met zijspan op pad bent in Zweden en Duitsland?
Nederland heeft net als Duitsland en Zweden het conformiteitsverdrag ondertekend, dit houd o.a. in dat men elkaars voertuigen én voertuig-combinaties moet toelaten.

Dus in ons geval een motorfiets met zijspan en/of aanhanger

Dit tot 'grote' vreugde van de politie Rijnmond die een Brit aan de kant zetten en hem sommeerde zijn aanhanger (vouw-wagen van 1,4m breed, mag daar) af te koppelen en te laten staan. Werd een duur lesje voor de betreffende agent
 
Laatst bewerkt:
Nederland heeft net als Duitsland en Zweden het conformiteitsverdrag ondertekend, dit houd o.a. in dat men elkaars voertuigen én voertuig-combinaties moet toelaten.

Dus in ons geval een motorfiets met zijspan en/of aanhanger

Dit tot 'grote' vreugde van de politie Rijnmond die een Brit aan de kant zetten en hem sommeerde zijn aanhanger (vouw-wagen van 1,4m breed, mag daar) af te koppelen en te laten staan. Werd een duur lesje voor de betreffende agent

tja veel agenten weten het gewoon weg niet,en dan zeg je toch dat het niet mag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan