Zijspan project

Je kunt kogels ook bij een Ural boer kopen. Dat kost geen 200 euro. De bovenste kunnen gewoon 10mm plaat met gaffels zijn. Dat kost 35 cent de kilo
 
Leuke foto hiervoor heb ik een zijspan aangeschaft onze BD komt hier ook in,waar heb je de bril vandaan we waren hier ook al aan het denken.Binnenkort zal ik een foto van haar plaatsen met span.
 
@hennyp, zoek een op het ww naar doggles dat zijn brilletjes speciaal voor honden.
 
@ enigma, tja dat krijg je als frau enigma jou moet bijhouden.
we zaten achter jullie tussen Horst en Venray maar moesten nog tanken en jullie niet met een actieradius van heul veul....... en ik met 140km ;(
Ik hoop dat alles weer snel rijdtbaar is, ziet er trouwens wel stoer uit, 2 zwarte zijspannen die rijden alsof ze aan elkaar zitten met een touw.
Jullie zijn goed op elkaar ingespeeld met snelwegrijden :}, gaat de een naar links zit de ander ook al links.
Oja en volgens Klukman snurk ik harder als jij *O*
 
Leuke foto hiervoor heb ik een zijspan aangeschaft onze BD komt hier ook in,waar heb je de bril vandaan we waren hier ook al aan het denken.Binnenkort zal ik een foto van haar plaatsen met span.

de bril die ze daar opheeft is eigenlijk van m'n vrouw :P
we hadden gewoon geluk dat ze braaf blelef zitten.
op internet kan je idd wel doggles vinden, zodra het zijspan af is moet ze die wel hebben.
al die vliegjes '(
 
op internet kan je idd wel doggles vinden, zodra het zijspan af is moet ze die wel hebben.
al die vliegjes '(
Dat vond Evi ook:

Foto-Y6ZPZRW3-D.jpg


dus:

Foto-AI3WLBEZ-D.jpg


Ze accepteert ze moeiteloos :Y
 
Bij Fred werkt dan niet, die Doggels. Zodra je die bij 'm opzet doet hij z'n ogen dicht, met als gevolg dat hij overal tegenaan loopt. _O-

Als we wat langzamer rijden dan kijkt Fred om de ruit heen. Als het wat sneller gaat dan kruipt hij achter de ruit. En als hij moe is dan gaat hij gewoon liggen slapen in de punt van de zijspan.
 
Hallo allemaal,
hier een update van mijn project, (en om weer on-topic te gaan :P )

vrijdag naar de hobbyist gereden om wat ijzer op te halen,
in diverse maten natuurlijk want mijn moto blijft een jap.
full


alles samen voor de bescheiden prijs van +- 230euro

hierna zijn we meteen begonnen met het strippen
full

hier het complete frame .
full

hier na hebben we de originele ophanging weggeslepen omdat deze rot was.
deze wordt vervangen door een andere systeem, (we weten alleen nog niet door wat )

het originele wiel wordt ook vervangen door een wiel van een 2cv :D
dit omdat de spaken die erin zaten niet echt veilig leken.

first up is nu een goede ophanging maken en het wiel plaatsen zodat we kunnen gaan meten hoe het frame naast de motor moet komen.

more soon (Hoop ik)
 
Nou... 2 redenen eigenlijk. Ik heb er 1gekregen, en ik werk toch met een budget.
En 2 der zit zo'n leuke deksel op. En dat doet me weer denken aan mijn oude b kadett :D
 
Hallo allemaal,
hier een update van mijn project, (en om weer on-topic te gaan :P )

vrijdag naar de hobbyist gereden om wat ijzer op te halen,
in diverse maten natuurlijk want mijn moto blijft een jap.
[afbeelding]

alles samen voor de bescheiden prijs van +- 230euro

hierna zijn we meteen begonnen met het strippen[afbeelding]
hier het complete frame .
[afbeelding]
hier na hebben we de originele ophanging weggeslepen omdat deze rot was.
deze wordt vervangen door een andere systeem, (we weten alleen nog niet door wat )

het originele wiel wordt ook vervangen door een wiel van een 2cv :D
dit omdat de spaken die erin zaten niet echt veilig leken.

first up is nu een goede ophanging maken en het wiel plaatsen zodat we kunnen gaan meten hoe het frame naast de motor moet komen.

more soon (Hoop ik)


Zo'n soort klem zoek ik met spoed, weet jij misschien of die er in 32mm uitvoering zijn?
 
De klemmen op de foto zijn allemaal 32mm
Bij de hobbyist gehaald maar die zijn nu met vakantie.
Anders zou je even edmund-peikert moeten mailen.
Zover ik weet heeft hij die dingen ook altijd.
 
hallo allemaal.
het heeft een tijdje geduurd maar dit weekend was het dan zover....
we konden het hele zijspan klaarmaken en op zondag kon er al mee gereden worden.
plaatjes volgen uiteraard :D
 
allereerst:
sorry dat ik een minuut van je leven heb verpest :P

ik moest de foto's nog verkleinen ( en toen kwam het werk er weer tussen).
hier dan toch de foto's (gelukkig nog met mooi weer :D)
full

full

full


de binnenkant van de bak is bekleed met linoleum (ik hoop dat ik het goed schrijf)
de randen worden binnen nog afgekit zodat er geen water onder de bekleding kan komen.
ik hoop dat dit samen met een getectyleerde onderkant de bak roestvrij kan houden.

in ieder geval is het goed gelukt om de rus met de jap te kruisen.
nu alleen nog het afstel gedeelte :)
tot nu toe rijd het best goed maar het kan natuurlijk altijd beter :d
 
Leuk!
Maar hoe zit dat nu met dat zijspanwiel? De originele swing arm en veer lijken te ontbreken :?
De bak duikt ook een beetje.
Ruitjes vinyl ziet er goed, geen linoleum, dat is iets heel anders.
 
de originele arm is inderdaar weggehaald. wel wilden hier een custom ophanging maken.
helaas is er nu even door tijdgebrek een vast wiel op gezet, geen vering helemaal niets.
wat raar maar waar ook nog comfortabel zit :)

de bak staat ook omlaag eigenlijk gewoon omdat we het leuk vonden uitzien :D
 
een complete ophanging komt er trouwens wel nog op.

maar met het huidige systeem hebben we wat tijd gekregen om een goed en effectief ophangingssysteem te bedenken
 
Terug
Bovenaan Onderaan