Zijspan project

daveykanning

MF'er
2 mei 2010
172
0
Hallo allemaal.
Aangezien mijn vrouw het geen pretje vind om lange afstanden achterop te zitten.
en we een tour willen gaan maken naar en door engeland.
heb ik besloten om een zijspan aan mijn motor te maken.

ik rij momenteel een yamaha xj700.
ik heb inmiddels al een dnepr bak met frame gekocht.

nu ben ik bezig met de aansluiting en al dit soort dingen maar...
ik ben op zoek naar de aansluitpunten,
maar kan op google geen bedrijven vinden die onderdelen verkopen.

heeft iemand mischien een paar adresjes?

alvast bedankt
 
Bij LBS in............Elsendorp(bij Gemert)
Edit: ik zie dat TeeVee hetzelfde antwoord op dezelfde tijd plaatst(heb ik de laatste tijd vaker last van)
 
Laatst bewerkt:
alvast bedankt voor de reactie´s
Zou iemand mij het mail adres van LBS kunnen geven.
ik kan via z´n site geen mail sturen omdat mij mail op mijn computer niet is ingesteld (ofzoiets).
verder heb ik al een paar mailtjes verstuurd.
ik zal jullie op de hoogte houden,
en mocht het lukken een aantal foto's plaatsen over de vordering. :)
 
Blijkbaar heeft google me de oude site gegeven.*zucht*
In ieder,geval bedankt vanavond maar even een mailtje sturen.
 
Ook niet slim van LBS dat ze niet doorlinken naar de nieuwe site -O- Jammer, dat kan hem geld kosten.
 
full

Hier alvast 1 vd foto's van mijn zijspan.
dit is zoals ik hem heb gekocht.
ik moest natuurlijk even mijn hond erin laten test zitten.
maar ze wilde na 5 minuten niet meer eruit :D
ik zal zo snel mogelijk nog wat foto's posten met de vooruitgang.
 
Er zijn diverse bedrijven die de koppelstukken voor zijspanaanbouw verkopen. Zelf ben ik er één van en verder (zoals genoemd) LBS en EZS. De prijzen liggen allemaal op hetzelfde niveau en, schrik niet, dat is een aardig niveau.... Voor de onderdelen voor twee schoorstangen en twee kogels voor de onderste bevestigingen kan je op ruim 200 euri's rekenen. En dan moet je zelf nog met pijp en een lasapparaat op komen draven!
 
Roger heeft mooie bakken te koop. Weet niet of hij al helemaal klaar is voor productie.

Sorry, had ook in de vorige reactie hier op kunnen reageren. Ik ben druk bezig want ik wil eigenlijk een rijdbaar prototype laten zien op het EGT. Maar als alles steeds stuk gaat (nu de cardan van de K100 van frau Enigma) en er steeds klanten komen om een zijspan te laten aanbouwen :P :Y .
Maar, desalniettemin, moet ik voor mijn Alfa toch een nieuwe bak maken en dan komt er gelijk naafbesturing in met nieuwe wielen. Voor info en updates: www.ezto.nl en dan bij "waar ben ik mee bezig"
 
Er zijn diverse bedrijven die de koppelstukken voor zijspanaanbouw verkopen. Zelf ben ik er één van en verder (zoals genoemd) LBS en EZS. De prijzen liggen allemaal op hetzelfde niveau en, schrik niet, dat is een aardig niveau.... Voor de onderdelen voor twee schoorstangen en twee kogels voor de onderste bevestigingen kan je op ruim 200 euri's rekenen. En dan moet je zelf nog met pijp en een lasapparaat op komen draven!

Wij hebben voor eigen gebruik laten frezen van RVS. Dan gaat de prijs per stuk behoorlijk omlaag.
 
Er zijn diverse bedrijven die de koppelstukken voor zijspanaanbouw verkopen. Zelf ben ik er één van en verder (zoals genoemd) LBS en EZS. De prijzen liggen allemaal op hetzelfde niveau en, schrik niet, dat is een aardig niveau.... Voor de onderdelen voor twee schoorstangen en twee kogels voor de onderste bevestigingen kan je op ruim 200 euri's rekenen. En dan moet je zelf nog met pijp en een lasapparaat op komen draven!


Zo'n prijs had ik wel al ongeveer verwacht.
dat lassen is gelukkig geen probleem. :)
gelukkig heb ik iemand achter de hand die zelf jaren zijspan heeft gereden en toen ook alles zelf heeft gedaan :Y die kan me gelukkig helpen met alles *O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan