Zijspan vakantie

Jaani

MF'er
18 aug 2004
171
5
Kesteren
Beste allemaal,nu goedemiddag want vanmorgen ging het niet goed. Wij willen graag met z,n vieren op vakantie en touren in Zwitserland en Oostenrijk .
Wiw kan ons hierbij adviesen geven wat die twee landen betreft,ook Italie sluit ik niet uit Het is een st1100 met eml en aanhanger .Waar moet ik rekening mee houden,campings genoeg? wie helpt ons.
 
Over het algemeen campings genoeg, je zult geen moeite hoeven doen om ze te vinden en dat geld voor beide landen.
Altijd handig is bv een campingboek van de ANWB bij de hand hebben.
En een plaatsje vinden voor 1 of een paar overnachtingen zal ook het probleem niet zijn.

Wat rijden betreft....er is een pas van Oostenrijk naar Italie die ik met zijspan werkelijk nooit meer zal rijden, zeer stijl, enkele rijbaan en tegenliggers uit Italie -O- ... Ben alleen naam en wegnummer ff kwijt. :?

Voor de rest rijden, rijden en nog eens rijden en geweldig genieten! *O*
Ben al op veel plaatsen geweest met mn span, incl. westkust USA maar er gaat niets boven de Oostenrijkse / Zwitserse Alpen! :]

Enne....als je in Oostenrijk een zwart / grijze EML combi met MF sticker ziet rijden natuurlijk wel ff zwaaien. Wij rijden in de weken 30 en 31 van oost naar west de alpen door. 8-)
 
He dat zou echt prachtig zijn als we jullie dan tegen komen,zwaaien doen we altijd al en als ik het vergeet zitten er 2 in de bak die het zeker niet vergeten.
Wie weet, en bedankt voor reactie en vele mooie kilometers toegewenst.
 
Jaani

Het topic is door spider verplaatst naar algemeene motorpraat!
ik heb daar mijn reactie geplaatst en zelf ook een vakantie topic geopend.
 
Ik kwam erachter tijdens het posten van een reactie, anders was het topic ook voor mij ineens pleite geweest.
 
Is er niet iets in Duitsland en max. 80 km/h met aanhanger? Zo ja, dan moet je dat dus zien te vermijden :+ .

Ja dus, max. 60 km/h zelfs: http://www.motorblaadje.nl/pages/artikelen/11_243-op_vakantie_in_europa.php (lees hier maar) :N
 
Is er niet iets in Duitsland en max. 80 km/h met aanhanger? Zo ja, dan moet je dat dus zien te vermijden :+ .

Ja dus, max. 60 km/h zelfs: http://www.motorblaadje.nl/pages/artikelen/11_243-op_vakantie_in_europa.php (lees hier maar) :N


Die 60 kmh is voor Motoren zonder Zijspan!
Een Span met geremd Zijspanwiel mag 80 kmh in Duitsland, maar dan word je an alle Kanten door Vrachtwagens ingehaald B|
 
Die 60 kmh is voor Motoren zonder Zijspan!
Een Span met geremd Zijspanwiel mag 80 kmh in Duitsland, maar dan word je an alle Kanten door Vrachtwagens ingehaald B|

gewoon 100/110 rijden in duitsland en zoveel als mogelijk is rechts houden.
krijg je zelfs van de pliesie nog een glimlach :}
 
Zijn er behalve Jaani nog meer zijspanners die met een aanhanger erachter europa intrekken? Ben wel 's benieuwd naar de ervaringen "rijden met een bakkie achter het bakkie" :)
 
Hey Powerslave en de rest,

Even over die aanhanger: is prachtig werk. Ik heb de trekhaak zelf in het midden gezet. Heb laatst een keer naar Luxemburg voor een kamaraad met zijn vrouw ook spullen meegenomen. Bagage en tent. Liep er nog steeds netjes achter, ondanks dat onze spullen (4 personen) er ook nog in zaten. Heb aanhanger zelf opgezocht, dus geen speciale motoraanhanger. Ga me niet de klere betalen voor iets dat niet af is. De ruimte is dan vaak ook heel klein, want wil je een grote dan is het helemaal niet meer te betalen :( Nu kar plus verf zo'n 175 euro.
Nog even dit: heeft iemand ervaring met het uitlijnen van een zijspan.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/389173/0f013434d2b91acd9f14439907e823ba (MVC-900S.JPG)​
 
Mooi Span :Y

full
 
Ha die 1/2 vijf, het probleem is hoe precies, ik weet wel iets maar twijfel hier aan vind het allemaal een beetje vaag.
Ik begin met een kaarsrecht profiel langs de band van het zijspan te leggen ,zorg dat de afstand van voorvelg en achtervelg hetzelfdezijn vanaf profiel gemeten ,dan 2.5 cm toespoor dus naar voorwiel gericht zeg maar scheefstand.
Bij een Eml is het zo dat je de asstomp moet verdraaien ,dit is toch niet zo makkelijk dan ik dacht ,je moet eigenlijk elke keer het wiel er weer af halen om te meten .
Maar goed zo moet het ,toch vind ik het een beetje vaag zoals gezegt .
Want denk jij er van .
 
Sorry ik bedoel halflive ja ik ga om halfvijf naar huis ,vandaar(waar de mond van vol is ......}
 
volgens mij heeft hevu ook een eml.
dan kan je de asstomp losvast maken, het wiel monteren en dan door op het wiel te slaan de toespoor bijstellen.
klopt het meetwerk dan haal je het wiel er weer af en zet de stompplaat weer goed vast.

als je het toespoor wilt bijstellen neem ik aan dat de combinatie naar links of rechts trekt?

hij gaat ook naar rechts trekken als je geen of negatieve vlucht hebt.
of als je zijspanframe niet waterpas staat.

wat is nu precies je probleem?
 
Wat er speelde is dat wij vorige week van een rit terug kwamen en mijn vrouw met dochter in de bak ging en zoonlief achter op ,zij bemerkte een fel tikken ,wat mijn kinderen niet opgemerkt hadden .
Ging zoeken en zette span omhoog deed het wiel heen en weer en inderdaad speling wat bleek is dat je moer 32 op de asstomp een kwartslag kon vaster zetten ,heb ik gedaan en toen was probleem over. Toch heb ik alles losgemaakt maar zag er verder goed uit ,ook lagers niks mis mee (geruisloos).
Heb as er uit gehaalt en alles schoon gemaakt,maar moet dan wel weer opnieuw gelijnt worden .
 
Ik ben sinds kort in het bezit van een Pan European met een GT2000 bak. Binnenkort gaan wij ook op vakantie (zonder aanhanger). 8-)

Ik ben op zoek naar de beste manier om een buggy voor mijn zoon (6 maanden oud) mee te nemen. Kan ik die gewoon op het bagagerekje op het kofferdeksel binden of hebben jullie een beter voorstel?

Henri
 
als je geen aanhanger hebt kan je toch gewoon die buggy met je zoon er achter hangen :?
vinden ze mooi die jongens, heb ie zijn eigen zijpan _O-

welkom, ik heb nooit zo'n ding meegenomen :N
onderweg zie ik mensen wel altijd die dingen achterop binden.
het zijn ook plaatsvreters.
ikzelf heb altijd mijn lafuma paraplu stoeltjes achterop gebonden.
dat gaat prima, gewoon achterop knopen dus.
 
Ik denk dat ik dit topic maar even leen om a-subtiel te spammen voor m'n OBT-tje. }) (26augustus, weekendje eifel, inclusief BBQ *O* )

We hebben naast zo'n 20 solo's al reeds één zijspanner op de lijst staan, namelijk Ratman1. :}

Lijkt me wel mooi om er een clubje spanners van te maken. 8-) Al ben ik ernstig bang dat ikzelf nog altijd twee-wielerig ben over 3 weken. :o


Het wordt een ritje van zo'n 130km ofzo, ik gok met zo'n 25 motoren in totaal. Tempo gaat ernstig rustig zijn, veiligheid voor alles. :P
Kort gezegd, zijspan-bestuurders, gij zijt van harte welkom om u aan te melden. ;)
 
BEN TERUG VAN ZWITSERLAND, MET AANHANGER GEWEEST GING KLASSE ALLEEN VEEL REGEN . kINDERZITJE GEWOON ER IN ZETTEN ,HEB HET ZELFS LOS ER IN GEHAD ,STOEL STOND AL ACHTEROVER DUS BLEEF GOED STAAN ANDERS EVEN EEN BANDJE IN DE BAK MAKEN ,DUS ONDER JE RUGLEUNING DOOR,GAATJE IN DE BAK BOREN BOUT ER DOOR EN READY
 
Sorry net wakker ging om buggy, zeker buggy achter op rekje van het span met een spin ,gaat goed en laat hem aan de binnen kant oversteken ,beter voor eventueel fietsers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan