Zijspan verbreden

bkraan

MF'er
24 jan 2003
204
0
Breukelen
Ik heb een \'84 EML sport/BMW K100RS. I.v.m. gezinsuitbreiding wil ik het span verbreden zodat er 2 kinderen in passen. Een handige vader heeft zeer ruime ervaring met polyesterwerk en is bovendien staalconstructeur, dus qua uitvoering moet dit wel lukken. Voor de ruit (lastig zelf te maken lijkt me) dacht ik aan een breder standaardmodel van EML. Desalniettemin: zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?
 
>>>> Techniek

Nieuwe gebruikers is bedoeld om jezelf voor te stellen. Is natuurlijk een goed idee om dat alsnog even te doen ;) .

Maar ook nog welkom iig
 
Ik heb een \'84 EML sport/BMW K100RS. I.v.m. gezinsuitbreiding wil ik het span verbreden zodat er 2 kinderen in passen. Een handige vader heeft zeer ruime ervaring met polyesterwerk en is bovendien staalconstructeur, dus qua uitvoering moet dit wel lukken. Voor de ruit (lastig zelf te maken lijkt me) dacht ik aan een breder standaardmodel van EML. Desalniettemin: zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?
Goedemorgen bkraan, welkom hier. :)
Voordat je je bak doorzaagt om hem te verbreden zou je eens kunnen overwegen een tweede stoeltje VOOR de bestaande te plaatsen (treintje spelen :) ).
Je passagier behoudt op die manier comfortabele armruimte en de stuureigenschappen van je combinatie worden niet negatief beinvloed.
Je moet dan een stuk uit het dekje van je bak zagen en de ruit naar voren verplaatsen. Een paar zijruiten kunnen de tocht in de bak aanzienlijk verminderen).

Ed Pols bouwde in zijn Moturist P2 met groot succes 2 stoelen achter elkaar:

moturist_p2.jpg


en in de P3 zelfs drie op een rij:

moturist_p3_motor_16_11_79.jpg


Ik moet er eerlijkheidshalve bij vermelden dat het in- en uitstappen bij de P3 wel enige acrobatiek vereist, maar als je eenmaal zit zit je ook prima.

\'t Is maar een ideetje :)

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan