Zijspan Versys

Hawk Tartaros

MF veteraan
5 feb 2008
10.536
2
Hoi,
Ik ben op zoek naar een zijspan voor de Versys 650.
Geen idee of ze daarvoor bestaan maar hopelijk kunnen jullie mij meer info geven, kan er niet veel over vinden.
En hoe makkelijk is het monteren en demonteren van een zijspan?
Is het met een paar minuten gedaan?
 
Een versys is geen scooter hoor...

Snel aan en af koppelen lukt alleen als je voor Schwenker gaat.
 
Nee heeft alleen dezelfde motorblok versys is een hoogpoter en er6 is een naked bike.
 
Ik neem aan dat de Versys van na 2009 is?
Als je fatsoenlijk zijspan wil rijden ben je wel even bezig om te demonteren. Andere wielen, andere voorvork. Maar zoals je (als de meeste beginners) denkt dat je een zijspan er voor het weekend even aan zet kom je bedrogen uit.
Mijn advies is om een gelijkwaardige motor van voor 2009 te kopen en die om te bouwen. Een Ural bak aan een ER6 of zo.
Of je trekt de poeplap en laat een EZS RX4 of een EML E2000 aan de Versys bouwen met kleine wielen en een schommelvork.

Als je echt alleen een kind of een hond wil vervoeren in het weekend blijft een schwenker over, twee bouten en een stekker.
 
Ezs heeft al eens een ER6F omgebouwd. Das ook een Versys toch?
Mijn kennis van de moderne motors is minder aan het worden blijkt nu wel.
Een demontabel zijspan voor er even af of aan is een velorex of mz die zijn niet zo zwaar, maar je bent toch zomaar een uur bezig schat ik.
 
Zelf een betaalbare combi bouwen is ook leuk als je er maar af en toe mee rijdt.
 
Stelletje zwartkijkers 😉. Tripteq bak eraan, demonteren is 10 minuten werk, monteren 5 minuten meer.

Edit: dat is wel nadat je natuurlijk een subframe en bevestigingspunten aan je motor hebt geknutseld, dat duurt iets langer dan 10 minuten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan