Zijspan verzekeren (BE)

Heb eens kort gekeken op de site van Ethias; als ik mijn Super Ténéré uit 1996 enkel wa wil verzekeren, kost dat bij jullie 526 euro's!!! Knettergek!!!
Ik heb van Eduard begrepen dat het wettelijk niet is toegestaan om de motor op zijn naam te zetten (hij is Nederlander en ook hier woonachtig), dat hij hem -lekker goedkoop!- verzekert en dat jij er lekker mee rijdt? Jij hebt toch gewoon een rijbewijs?
 
Ik hoor de zelfbouwers hier nog niet, M@kke, Petaat en Vlieger. Die moeten toch ervaring hebben met verzekeringen? Anders woont Leopold ergens in Belgisch Limburg. Die heeft ook al wat afgeknutseld met spannen. Meer oost Belgen zitten hier
 
Heb eens kort gekeken op de site van Ethias; als ik mijn Super Ténéré uit 1996 enkel wa wil verzekeren, kost dat bij jullie 526 euro's!!! Knettergek!!!
Ik heb van Eduard begrepen dat het wettelijk niet is toegestaan om de motor op zijn naam te zetten (hij is Nederlander en ook hier woonachtig), dat hij hem -lekker goedkoop!- verzekert en dat jij er lekker mee rijdt? Jij hebt toch gewoon een rijbewijs?
Wij hebben het vorig jaar al uitgespit (voor mijn xl) maar noppes. Hij mag wel op mijn motors rijden in België en ik op zijn motors in Nederland. Hij mag niet op mijn motor rijden in Nederland en ik niet op zijn motor in België. Het was ook een hele soep om aan uit te geraken. Was een kwestie van belastingen (en dat terwijl ik op de XL niet eens belastingen betalen moet).
Administratie kan zo log zijn he |(

Halflife, merci, ik zal die mannen eens proberen te vinden :)
 
En daar zien we weer de hufterigheid van de europese regelgeving.....
Ik heb twee motoren in de verzekering, samen 60 euro per jaar, voor de WA.
Een 250 en een 125.
Ik rij ook al weer ruim 15 jaar schadevrij.
En waar dan allerlei goederenverkeer, en dienstenverkeer in de EU mooi geregeld is, mag je als Belgische inwoner je motor niet, veel goedkoper, in Nederland verzekeren.
Vrij dienstenverkeer, an me hoela!
Gewoon een gemeen beschermingsmechaniek voor de (in dit geval Belgische) verzekeringsbranche.
Misschien dit eens aankaarten bij de FEMA?
Ga ik morgen eens uitzoeken.
En daar is Starterke niet mee geholpen, voorlopig, dat weet ik.
Zij rijdt ook al 7 jaar schadevrij op de motor, en dan hoor ik van haar dat er in Belgie niet eens een bonus/malus systeem is voor motoren.....
In veel opzichten is Belgie een leuker land dan Nederland.
Maar in dit opzicht is het een vooroorlogse administratie!
Nu ja, we gaan nog horen hoe Starterke hier een oplossing gaat vinden.
Groeten,
Eduard
 
je hoeft er niet elke week op de koffie .
Zoals ik al zei , in 6-7 jaar hebben we mekaar nooit persoonlijk ontmoet en ik ben van voorbij Brussel van bij jou gezien :Y
Ik had hem ook prijs gevraagd. Zegt die dat het te ver is :z
Maar er zijn nog zaken die dat met de MAG doen. Heb ze allemaal gemaild.
 
Er komen lekker voordelige prijzen binnen, maar:

We werken samen met de MAG-organisatie, waarbij MAG-leden zich tegen een zeer gunstige premie kunnen verzekeren, in het kader van een totaalconcept ( auto, moto, familiale, brand, variaverzekeringen,…).
...
Zoals gezegd zijn deze premies enkel van toepassing op voorwaarde dat u totaalklant wordt.
Dus: auto weg doen en ik ben terug volle pot aan 't betalen :(
 
Voor <500 euro kun je wel een autootje erbij zetten, gewoon stil laten staan en laten verkrotten :+.
 
Er dient ook wegenbelasting betaald te worden en ieder jaar moet dat ding naar de keuring... Om hem dit jaar door de keuring te krijgen heeft me weer 700+ € gekost ;(
 
Verzekering is ondertussen al geregeld.
Als de MZ ingeschreven is zal het totale kostenplaatje van al mijn verzekeringen 350€ lager zijn dan nu het geval is, dwz. zo'n 35%
Het was de moeite even wat extra inspanningen te leveren om iemand anders te zoeken en me bij de MAG Belgium aan te sluiten!
 
14 dagen geleden zijn de papieren naar Brussel gemaild. Onmiddellijk bevestiging van ontvangst gekregen.
Hoe de digitale stapels eruit zien mag Joost weten...
 
ben ook Belg en heb mijn zijspan verzekerd bij KBC verzekeringen
deden helemaal niet moeilijk .
kost iets meer dan een solo omdat ze rekening houden dat je met meer dan twee personen kunt rijden , dus moeten er drie personen verzekerd worden .
op geen enkel van de papieren staat dat mijn kawa een zijspan heeft, deden daar ook helemaal niet moeilijk over . Op de verzekeringspapieren staat zijspan en dit is voldoende .
 
Terug
Bovenaan Onderaan