Zijspanbouwer EML in Neede is failliet

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Las het volgende op teletekst TV Gelderland:

Zijspanbouwer EML in Neede is failliet. Dat is donderdag bekend gemaakt. Bij EML werken 32 mensen. Die zijn door de currator naar huis gestuurd.
Eml is een bekende naam in de motor wereld. Jarenlang heeft het bedrijf in Neede zijspannen gebouwd voor professionele motorcross.

In 1993 ging het bedrijf ook al failliet. Toen kon er een doorstart worden gemaakt. Het is nog onduidelijk of dat dit keerk ook kan.


http://www.emlsidecar.com/
 
Nou ik snap daar dus niets van als ik zie hoeveel EML zijspannen er rondrijden ( zit zelf ook in het zijspan wereldje)
maar volgens mij heeft mijn baas aandelen EML.
Ik zal morgen eens vragen hoe het precies zit ok ?
 
GVD m'n pa heeft dus een EML zijspan en daar moet nog een nieuwe ruit op. :(

Hoop toch echt dat er een doorstart gemaakt kan worden, want ze maken daar toch erg mooie producten. Mogelijk zal de oprichter (Henny Winkelhuis), na een aantal jaren afwezigheid, het bedrijf weer overnemen.
 
heb net toch maar ff gebeld vind ik wel belangrijk om te weten omdat wij bezig zijn met de bouw van een zijspan met eml onderdelen erin verwerkt :)

Maar failiet is een groot woord. Ze zijn deze week de hele week dicht want een belg die zijn zijspan combinatie wilde afhalen stond aan een gesloten deur ( does safe ring a bell :( )
maar er zijn iig 12 mensen zowiezo ontslagen en 18 zijn er nu nog over. En waarschijnlijk wordt er uitstel van betaling aangevraagd maar dat is allemaal nog een wazige boel :(
zodra ik meer weet laat ik het weten ofcourse !

PS mijn baas had dus geen aandelen we zijn ooit eens eml dealer geweest dus...ik heb weer eens verkeerd dingen opgevangen :P
 
Echt jammer en ongeloofelijk.
Zo'n beetje elke zijspan in NL is toch van EML? En als ik zie wat voor een zijspannen ze maken :}
Niet te geloven. Of zou ook daar een moedermaatschappij bijhoren of iemand met veel aandelen en de verkeerde bedoelingen?
 
Echt jammer en ongeloofelijk.
Zo'n beetje elke zijspan in NL is toch van EML? En als ik zie wat voor een zijspannen ze maken :}
Niet te geloven. Of zou ook daar een moedermaatschappij bijhoren of iemand met veel aandelen en de verkeerde bedoelingen?

Zo'n grote toko is het niet (ik woon in Neede) denk dan ook niet dat het iets te maken heeft met moedermaatschappijen en dat soort zaken.

Snap eigenlijk niet hoe ze het voor elkaar krijgen om (alweer) failliet te gaan, ze zitten al zo lang in de business dan zou je toch verwachten dat je wat geld achter de hand hebt.
 
Dit bericht is al weer achter haald
Ze zijn overgenomen en nu draait alles weer als van ouds.
Zo'n grote toko is het niet (ik woon in Neede) denk dan ook niet dat het iets te maken heeft met moedermaatschappijen en dat soort zaken.

Snap eigenlijk niet hoe ze het voor elkaar krijgen om (alweer) failliet te gaan, ze zitten al zo lang in de business dan zou je toch verwachten dat je wat geld achter de hand hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan