zijspanframe ural te dicht op kleppendeksel?

Er1win

Die hard MF'er
30 jan 2003
804
0
Deurne
Te dicht op kleppendeksel bedoel ik natuurlijk! (foutje naar overmatig Leffe gebruik)
Lang geleden dat ik actief op dit forum was maar nu toch ff een vraagje.
Helaas geen foto maar de Uralisten onder ons snappen mij waarschijnlijk wel.
Mijn framebalk (balk die parralel loopt aan de motor, waar menig uralist z'n rechtervoet op zal laten rusten) v/h zijspan zit ong. 2 mm van het rechter kleppendeksel af. Ik ben bang dat dit te dicht in de buurt is gezien ik regelmatig off-road baantjes op zoek (habitat Ural, is nl inlands model) en de kans wellicht bestaat dat ie dadelijk in m'n kleppendeksel zit. Is dit normaal of hoort de balk onder het kleppendeksel door te lopen of zo. Gossie zegt: gewoon rijden, maar (van horen zeggen) is dat Gossie's standaardadvies bij problemen. Alvast bedankt voor de respons.
Groeten Erwin.
 
Bak eraf halen, trekhaak monteren en achter je fiets hangen,dan heb je daar nooit geen problemen meer mee.


:+
 
Effe wezen kijken hoe dat zit bij m'n Dneprtje. Frame, allesinds het bevstigingspunt van de ophanging, zit op minder dan een duim (= lichaamsdeel en niet de Engelse maat) van de kleppendeksel. Zal dus wel normaal zijn.

Gewoon doorrijden!! :X
 
Effe wezen kijken hoe dat zit bij m'n Dneprtje. Frame, allesinds het bevstigingspunt van de ophanging, zit op minder dan een duim (= lichaamsdeel en niet de Engelse maat) van de kleppendeksel. Zal dus wel normaal zijn.

Gewoon doorrijden!! :X

Thanxx, en dat gewoon doorrijden doe ik toch wel, blijft lachen ook in de wintertime! :]
 
Nou had ik hier gisteren een reply getiept en kan ik em niet terugvinden :?

Nou ja, even in het kort dan: als je alle vaste punten loskoppelt kun je de bak volgens mij iets opschuiven. Daarna moet je wel de hele boel opnieuw instellen. Kun je daar meteen mee oefenen :P .
 
Nou had ik hier gisteren een reply getiept en kan ik em niet terugvinden :?

Nou ja, even in het kort dan: als je alle vaste punten loskoppelt kun je de bak volgens mij iets opschuiven. Daarna moet je wel de hele boel opnieuw instellen. Kun je daar meteen mee oefenen :P .

Gaan we (flicky en ik) vanavond proberen. ben benieuwd dat instellen, hebbie tips?
 
Terug
Bovenaan Onderaan