Zijspannen en de APK

Dropje73

MF veteraan
27 feb 2006
35.288
5.887
Het lijkt er nu toch sterk op dat de APK voor motoren toch een doorgang gaat vinden -O-

Motorrijders Actie Groep - Home

Het is een beetje voorbarig wellicht om er iets over te zeggen. Aangezien er nog niet bekend is wat voor eisen er aan de motorfietsen gesteld gaan worden, bij een APK.

Toch ben ik erg benieuwd hoe wij zijspanners weg gaan komen bij een APK. Met toch veelal niet originele of gekeurde accesoires.....
 
Ik verwacht zelf geen problemen maar ik kan me voorstellen dat anderen er niet gerust op zijn.
8-)
 
Heel de heisa op poten door twee Belgen, die zelf eigenlijk ook geen flauw idee hebben waar ze het over hebben, zelf geen enkele ervaring met motoren hebben. Tegen hun eigen regering in gaan en stug weigeren de dialoog aan te gaan met bv de FEMA. :X

Motorrijders Actie Groep - Home
 
Zonder gekheid,

Dat is geen goed nieuws.
Alweer een regeltje erbij wat gebaseerd is op verkeerde argumenten.
het wordt tijd dat er een aantal van die regelneven weg bezuiningd gaan worden.

We zullen zien hoe het ingevuld gaat worden.

(En natuurlijk is het hoog tijd dat alle zijspanrijders lid worden van de MAG want dat is de enige organisatie in NL die hier tegen in het geweer komt!)
 
Laatst bewerkt:
Hmmmm, als dit doorgaat komt de Snavel nooit meer op de weg. Zeker niet met zijspan.
Voor de Schwenker II aan de BMW ben ik niet zo bang, dat komt wel goed.
 
(En natuurlijk is het hoog tijd dat alle zijspanrijders lid worden van de MAG want dat is de enige organisatie in NL die hier tegen in het geweer komt!)

Het stond al langer op de planning, maar me net maar eens even aangemeld.
 
Ze hebben momenteel ook een mooie aanbieding. Als je nu de contributie van 2014 betaalt, dan ben je in 2013 gratis lid (blijf toch een Zeeuw hé)
 
Ik ben al een tijdje lid van de Belgische MAG. Helaas zijn daar ook maar weinig leden en is er veel geruzie onder de stafleden. Ik heb een beter gevoel bij de Nederlandse MAG, maar blijkbaar hebben die ook niet zoveel invloed gehad op de keuring.
België is helemaal een achterlijk land geworden op gebied van motorfietsen.
Kijk ook maar eens wat ze onze sport aandoen en dat met een aantal wereldkampioenen -O-
 
ik ben al lid van de mag sinds ik mijn eerste motor heb.
als ze nu eens iets willen verplichten, laten ze dan een lidmaatschap van de MAG verplicht gaan stellen voor elke motorrijbewijshouder....

als de groep nog veel groter zou zijn, dan hebben ze uiteraard ook meer in de melk te brokkelen (terwijl ze nu ook al best wel goed bezig zijn vind ik).
Maar als je echt je steentje bij wilt dragen dan moet je eigenlijk ook als vrijwilliger aan de slag bij de MAG.... (maar zover ben ik zelf ook nog nooit gekomen...)
 
Hmmmm, als dit doorgaat komt de Snavel nooit meer op de weg. Zeker niet met zijspan.
Voor de Schwenker II aan de BMW ben ik niet zo bang, dat komt wel goed.

ik denk dat er alleen nog maar schwenkers zijn als dit doorgaat.
Solo naar de APK en als je thuis bent de "zijkoffer" er weer aan :+
 
Lid worden - of allemaal je vriendjes lid maken - is ook al een heel aardige bijdrage hoor. Levert meer inkomsten op, zodat de MAG nog meer kan doen.

Ben er zelf een tijd vrijwilliger geweest, kost je - afhankelijk van wat je doet - niet al teveel tijd op jaarbasis en alle kleine beetjes helpen uiteraard. :)

Mijn Tripteq is TuV gekeurd dus zal er ook wel doorheen komen (met stangkoppen ;)) en bovendien ligt ie nog veilig op zolder :+, motor is ook wel in orde dus ben er op zich niet zo bang voor.

Maar het is natuurlijk wel waardeloos dat je weer extra geld af mag tikken voor nul extra veiligheid straks ALS HET ALLEMAAL DEFINITIEF DOORGAAT!
 
Zonder gekheid,

Dat is geen goed nieuws.
Alweer een regeltje erbij wat gebaseerd is op verkeerde argumenten.
het wordt tijd dat er een aantal van die regelneven weg bezuiningd gaan worden.

We zullen zien hoe het ingevuld gaat worden.

(En natuurlijk is het hoog tijd dat alle zijspanrijders lid worden van de MAG want dat is de enige organisatie in NL die hier tegen in het geweer komt!)
De MAG heeft goed werk gedaan tegen de APK, samen met de zusterclubs.
Ik ben blij dat ik me aangesloten heb bij deze club.

De APK staat nog niet helemaal vast. Doordat er een hele kleine meerderheid was moeten ze nog veel compromissen sluiten.
Daarnaast ben ik niet bang voor de keuring. Remmen goed, banden goed, verlichting goed, klaar. Het kost alleen weer geld en heel veel tijd. Ook de Snavel komt lachend door de keuring.
In het oorspronkelijke voorstel stond dat de keurder geen onderhoud mag doen. Dat vond ik wel een goeie, dat waarbord onafhankelijkheid. Als ik tijd vind zal ik de stukken van gisteren eens doorlezen, kijken waar ze nu eigenlijk over gestemd hebben.
 
De MAG heeft goed werk gedaan tegen de APK, samen met de zusterclubs.
Ik ben blij dat ik me aangesloten heb bij deze club.

De APK staat nog niet helemaal vast. Doordat er een hele kleine meerderheid was moeten ze nog veel compromissen sluiten.
Daarnaast ben ik niet bang voor de keuring. Remmen goed, banden goed, verlichting goed, klaar. Het kost alleen weer geld en heel veel tijd. Ook de Snavel komt lachend door de keuring.
In het oorspronkelijke voorstel stond dat de keurder geen onderhoud mag doen. Dat vond ik wel een goeie, dat waarbord onafhankelijkheid. Als ik tijd vind zal ik de stukken van gisteren eens doorlezen, kijken waar ze nu eigenlijk over gestemd hebben.

Wat dan zou betekenen dat er aparte keurings-stations komen oid?
 
Ik ben al een tijdje lid van de Belgische MAG. Helaas zijn daar ook maar weinig leden en is er veel geruzie onder de stafleden. Ik heb een beter gevoel bij de Nederlandse MAG, maar blijkbaar hebben die ook niet zoveel invloed gehad op de keuring.
België is helemaal een achterlijk land geworden op gebied van motorfietsen.
Kijk ook maar eens wat ze onze sport aandoen en dat met een aantal wereldkampioenen -O-

Erger, het zijn de Belgen die dit voorstel aan een meerderheid geholpen hebben:
While institutional views (Council, IMCO, TRAN) had been in constant agreement up to now with motorcycle safety experts (such as Rune Elvik[1]), or Member States well-known for their safety outcomes (e.g. The Netherlands, Sweden, France), Socialist and Green MEPs headed by Isabelle Durant (Greens/Belgium) and Saïd el Khadraoui (Socialists/Belgium) stuck to their “position of principle” and managed to overturn, by a tiny majority, the compromise amendment negotiated and adopted in the Transport Committee.

With their amendment calling for “improved safety for motorcyclists” backed up with flawed Commission statistics provided by the periodic testing industry, MEP Durant and el Khadraoui are not only opposing their own government position, they also turned themselves into ‘motorcycle safety experts’, without EU motorcycling knowledge or any PTW safety expertise. Furthermore, neither of them agreed to meet with FEMA.

Als ik je een stemadvies mag geven, dit zijn niet de mensen die je na de verkiezingen terug wil zien. |(
 
Wat dan zou betekenen dat er aparte keurings-stations komen oid?
Ja, of bij de ene garage keuren, en de andere mag repareren. Maar aparte keuringsstations zou mijn voorkeur naar uitgaan. Net als in België en Duitsland.
Dat Nederlandse systeem werkt alleen maar corruptie in de hand. Banden verkopen omdat ze onder de advieslimiet zitten. Of koel, en remvloeistof bijvullen.
 
Ja, of bij de ene garage keuren, en de andere mag repareren.

Is wel lastig te controleren. Ik zou het bij de motorservice, waar ik altijd kom, wel aandurven om het allebei te laten doen.

Maar aparte keuringsstations zou mijn voorkeur naar uitgaan. Net als in België en Duitsland.
Dat Nederlandse systeem werkt alleen maar corruptie in de hand. Banden verkopen omdat ze onder de advieslimiet zitten. Of koel, en remvloeistof bijvullen.

Wel jammer dat zulke keuringsstations dan weer waarschijnlijk een eindje weg zitten. Kost ook nog eens vrije dagen ook dan -O-
 
Laatst bewerkt:
ik laat mijn auto's al jaren keuren bij een onafhankelijk apk keuringstation ( http://www.remmeltsapk.nl/ ) en als er iets aan mankeert dan fix ik dat zelf.

werkt prima, ook geen afspraak maken, maar ze keuren daar aan de lopende band met 2-3 man. Gebruiken een perfect systeem, meestal sta ik na een half uurtje weer buiten met een goedkeur, of een lijstje met afkeurpunten...
 
mvr peuk zit de halve dag al nieuwe leden voor de mag in te schrijven,zoals het er nu uitziet komt ze pas vanavond weer eens beneden.
wat betreft apk en zijspannen wordt ook zeker door de mag goed in de gaten gehouden.
zowel de 1e en 2e kamer zijn er tegen,hoe het verder gaat is nu nog niet duidelijk.
de wijze van keuren is ook nog niet duidelijk.

een vrijwilliger,en mvr peuk ook.
 
ik denk dat er alleen nog maar schwenkers zijn als dit doorgaat.
Solo naar de APK en als je thuis bent de "zijkoffer" er weer aan :+

Hier denk ik ook gelijk aan.

Maar met meerdere motoren(nu oldtimers) ga ik er veel slopen of verkopen als dat nog lukt.

Ik koop wel een electrische fiets met trappers.... :]
 
zou het niet te overhaast doen HaBSu. Nu is er toch geen markt voor, dus als het niet doorgaat allemaal dan heb je ze al gedumpt. gaat het wel door, dan stabiliseert de markt zich wel weer over een tijdje, maar dat hangt natuurlijk ook nog sterk af van het krankzinnige oldtimerverneukenvoorstel wat er ook nog ligt te wachten op goedkeur.... dus als we toch aan het zieltjes winnen zijn, sluit je dan hier ook nog even bij aan: dat kost helemaal niets, maar ook hier moeten we ons als liefhebbers zien te verzamelen en samen sterker te zijn
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/...aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582
 
En het is ook niet gezegd dat Nederland mee gaat in deze waanzin natuurlijk.
'We' hebben nog steeds het recht zo'n Europeesche beslissing naast ons neer te leggen. En aangezien NL zich al niet echt een voorstander heeft doen blijken, zou dat best nog wel eens kunnen gebeuren natuurlijk.
 
mvr peuk zit de halve dag al nieuwe leden voor de mag in te schrijven,zoals het er nu uitziet komt ze pas vanavond weer eens beneden.
wat betreft apk en zijspannen wordt ook zeker door de mag goed in de gaten gehouden.
zowel de 1e en 2e kamer zijn er tegen,hoe het verder gaat is nu nog niet duidelijk.
de wijze van keuren is ook nog niet duidelijk.

een vrijwilliger,en mvr peuk ook.
*O* *O* :} :}
Diep respect voor mevrouw Peuk, en mijnheer peuk ook natuurlijk :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan