Zijspannen en de APK

Is het nou toeval dat er bij mij op het scherm een advertentie staat stond van een keuringsstation?
Wat een aasgieren zeg. Hoeveel lobby werk zit hier weer achter?

De eisen zijn niks bijzonder, die stonden al 10 jaar geleden in het handboek van het derde wiel, maar toch denk ik dat ik nog wel het e.e.a. kan gaan uitleggen bij de keuring.
 
Laatst bewerkt:
Als dit doorgaat, gaat het mij een hoop geld en een hoop tijd kosten. En of het meerwaarde voor de veiligheid geeft is nog maar de vraag.
Veel dingen zijn visueel te controleren. Dus betaal je iemand om naar de motor te kijken en moet je hier tijd voor vrij maken.
Sommige zaken als een remproef doen ze rijdend. Ik heb een paar, voor Europa, unieke motorfietsen. Als daar iets mee misgaat (keurmeester gaat tijdens een remproef onderuit) zal de fout altijd bij het voertuig gezocht worden.
Van sommige oudjes is het een drama, zo niet nagenoeg onmogelijk, essentiële onderdelen nog te verkrijgen. Als zo'n zaken tijdens een keuring kapot gaan ben ik bang dat de veroorzaker het ziekenhuis niet meer haalt.
Ik hoop van ganser harte dat deze waanzin niet doorgaat.
 
Dit zijn toch geen APK eisen? dit zijn gewoon de voertuig eisen die gehanteerd worden voor een type goedkeur.
 
Laatst bewerkt:
Ja en dan moet je een hobby hebben die motoren verzamelen heet..

Volgens mij moeten we maar over op het Egyptische model.. :}
 
welk plein gaan we verzamelen dan?
Had ook al gehoord opt nieuws dat heel veel europese landen erop tegen waren, kost gewoon te veel om dat op poten te gaan zetten wast argument.
 
van wat ik er over gehoord heb hier in (B) land, gaat het over motoren die vanaf 2016 nieuw geleverd worden, en die hoeven dan pas in 2020 voor het eerst naar de keuring. :r
als die oudjes allemaal gekeurd moeten worden, krijgen ze de oud ijzerberg nooit weggewerkt.
???
 
In 2016 worden motoren gemaakt van plastic en software. Die kunnen in 2020 online gekeurd worden.
 
Uit betrouwbare bron vernomen dat na 2020 het rijden op motorvoertuigen met 2 wielen wereldwijd wordt verboden.. :+
 
Dit zijn toch geen APK eisen? dit zijn gewoon de voertuig eisen die gehanteerd worden voor een type goedkeur.
Nee, die zijn veel meer gedetailleerd. Minimale vertraging, maximaal geluid (minimaal voor de Claxon) Lichtjes, cilinderinhoud, nummers. Ik ben 30 jaar geleden voor een typekeuring bij de RDW in Lelijkstad geweest, ik wordt er nog zwetend wakker van.
 
Ach dat remmen banden verhaal apk.. Jongens, maak je niet druk, het is mooi weer..
 
Het afgelopen weekend was in Frankfurt (Duitsland). Daar werk ik teruggefloten over de stand van zaken inzake APK. Volgens meldingen op vrijdag (Welke ik gemist had) zou de APK niet gaan gelden voor bestaande motorfietsen, doch alleen maar gaan gelden voor motorfietsen welke vanaf 2016 op de weg zouden komen.
Bij thuiskomst ben ik verder gaan zoeken

Op motornieuws vond ik volgende tekst
RAI: APK motorfietsen nog allerminst zeker

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan