Zijspannen en de wet IN BELGIE

Vandaag antwoord op mijn vraag gehad. Het is niet verplicht om op het kentekenbewijs te staan.
Als ik wil kunnen ze het wel aanpassen, maar dat kost me dan 26€.
Laat maar, denk ik dan. En de mail goed bijhouden, waar zwart op wit gezegd is dat het niet verplicht op kentekenbewijs moet staan.
België :Z
 
Mja, ik zou zelf toch die 26,00 Eypo er tegenaan gooien.
Als het over een aantal jaren gezeur op levert en je wappert met je e-mailtje (als je deze dan nog hebt of terug kan vinden), wat is dan de officiele waarde van dat e-mailtje? In hoeverre hebben de officiele instanties daar dan nog een boodschap aan?
 
Ik heb nog een ander document bij mijn verplichte boordpapieren waar L4 opstaat.
De DIV is het orgaan dat de kentekenbewijzen uitdeelt, die zullen het wel weten zeker wat verplicht is of niet. Nog eens 26 € betalen voor twee lettertjes die niet eens hoeven vind ik erover.
Ik gooi dat liever in de tank.
 
Hier die mail:
Beste

Het is geen verplichting om de categorie te vermelden op het inschrijvingsbewijs.
Wij hebben de gegegens opgevraagd uit het systeem zoals deze werden ingegeven door de dienst homologatie (die uw validatie attest hebben opgesteld).
Indien zij geen categorie ingeven in het systeem, wordt deze ook niet overgenomen bij de inschrijving.

Indien u dit wenst kunnen we dit erbij voegen. Hiervoor komt u met een manueel ingevuld aanvraagformulier en het volledige nieuwe inschrijvingsbewijs naar een DIV kantoor, waar wij dit zullen wijzigen. Vermeld zeker in vak X10 dat de categorie bijgevoegd moet worden.

U krijgt de volgende werkdag een nieuw inschrijingsbewijs met de gevraagde gegevens en betaalt 26 euro bij levering aan de post.

Met vriendelijke groeten

DIV Alken
 
Dag iedereen

Ik was op zoek naar extra informatie ivm zijspan en Belgische wet. Nu zie ik dat de recentste reacties ook al enkele jaren oud zijn. Kan er mij iemand vertellen of het nu nog steeds het beste is om het via Nederland te doen of niet?
En welke zijspannen het beste te gebruiken zijn voor een ombouw.

Ik rij zelf met een Honda Magna vfc750 van '98 en zou er graag een zijspan aan hangen zodat we met de baby ook eens ritjes kunnen maken.

Hopelijk kan iemand helpen.
Thnx alvast
 
heb begrepen uit een brief van mijn broer in belgie dat de keuring de status van het geimporteerde voertuig moet overnemen zonder conformiteits verklaring. aangezien jullie in belgie geen wijziging van L3 naar L4 tot bouwjaar 2009 administratief kunnen uitvoeren bestaat alleen de mogelijkheid via een nederlander dit te doen. let wel : uitvoeren en fictief op naamstellen en daarna weer uitvoeren / invoeren en in belgie op naam zetten
 
Omdat de motor van voor 2009 hoef je niet echt te keuren. Als hij op Nederlands kenteken staat kan je hem administratief, via de website, overschrijven naar L4e. Dan weer in België importeren en je bent klaar.
 
Gewoon gaan naar jou verzekeraar en opnieuw laten inschrijven als motor met zijspan kost je 26 euro en je bent er vanaf
Je zult wel een nieuwe plak krijgen .
Bij motoren van voor 2000 kan het nog op deze manier .
Vorig jaar heb ik de mijne nog op deze manier ingeschreven
Grtz Fox
PS welkom op het forum
 
Gewoon gaan naar jou verzekeraar en opnieuw laten inschrijven als motor met zijspan kost je 26 euro en je bent er vanaf
Je zult wel een nieuwe plak krijgen .
Bij motoren van voor 2000 kan het nog op deze manier .
Vorig jaar heb ik de mijne nog op deze manier ingeschreven
Grtz Fox
PS welkom op het forum
Istie dan officieel geregistreerd bij de overheid, als zijspan?
Of puur en alleen voor de verzekering?

Zou best "bijzonder" zijn als een verzekeraar voor de overheid gaat in vullen wat wat is.
 
Istie dan officieel geregistreerd bij de overheid, als zijspan?
Of puur en alleen voor de verzekering?

Zou best "bijzonder" zijn als een verzekeraar voor de overheid gaat in vullen wat wat is.

Geloof me het gebeurd! Bij de ZLM begrijpen ze nog steeds niet dat ik een SIMCA heb ipv een Talbot. B|
 
Geloof me het gebeurd! Bij de ZLM begrijpen ze nog steeds niet dat ik een SIMCA heb ipv een Talbot. B|
Ging pas de dnepr verzekeren bij de ZLM...

Geef nr bord door. "oh het is een Ural zie ik!"..... :N

Nou het merk kon ze niet wijzigen, maar het type wel. Dus nu is het een Ural MT-9...
 
Maar ik neem aan dat ze in Nederland het kenteken als bron pakken, en niks anders?
Als het niet klopt ligt dat dus aan de rdw.
Of is het op jouw kenteken wel een dnepr?
 
Terug
Bovenaan Onderaan