Zijspannen en de wet

Heb je al een motor waar je het mee wil doen?
In de huidige gedoog/overgangstijd kan je natuurlijk je motor naar een Nederlandse MF-er overschrijven, die vervolgens het kenteken laat aanpassen. Dat kost je dan alleen twee keer in- en uitschrijven.
Ja hoor , heb de pan + berenger , maar is al te laat , heb mijn nummerplaat al aangevraagd , ga er eerst zo een beetje mee rijden en nadien ga ik er bij LBS mee langs , misschien volgende winter.
 
Even een kort vraagje tussendoor.

Ben iemand aan het helpen om zijn zijspan goed op papier te krijgen. Gaat om een Pan met eml.
Nu staat er mij iets van bij dat er hier iemand op het forum is die zijn motor met zijspan heeft laten keuren bij een gewoon keuringsstation. Dat die motor een andere voorvork (schommel) had en dat er toen vragen zijn geweest of dit nu wel of niet gekeurd kon worden. Dat het na een mailwisseling toch goed is gekomen. Zou diegene mij van informatie willen/kunnen voorzien hoe dit gegaan is. Kan het tot op dit moment zelf niet vinden
 
Maat van mij heeft een originele Pan EML en die heeft dat bij de opmerkingen vermeld.
De RDW keurt dus gewoon goed dat een cardan fiets een schommel heeft met een kortere naloop dan 2% want hij heeft zijn pasje inmiddels binnen.
 
Laatst bewerkt:
Even een kort vraagje tussendoor.

Ben iemand aan het helpen om zijn zijspan goed op papier te krijgen. Gaat om een Pan met eml.
Nu staat er mij iets van bij dat er hier iemand op het forum is die zijn motor met zijspan heeft laten keuren bij een gewoon keuringsstation. Dat die motor een andere voorvork (schommel) had en dat er toen vragen zijn geweest of dit nu wel of niet gekeurd kon worden. Dat het na een mailwisseling toch goed is gekomen. Zou diegene mij van informatie willen/kunnen voorzien hoe dit gegaan is. Kan het tot op dit moment zelf niet vinden

Ik denk dat je het avontuur van halflive bedoeld.
 
Ik denk dat je het avontuur van halflive bedoeld.

En dat was meer een uitzonderingsgeval denk ik, net de verkeerde keurmeester getroffen.

De overige motoren met schommel, zijn bij mijn weten gewoon allemaal door de "55 euro keuringen" heen gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Even een kort vraagje tussendoor.

Ben iemand aan het helpen om zijn zijspan goed op papier te krijgen. Gaat om een Pan met eml.
Nu staat er mij iets van bij dat er hier iemand op het forum is die zijn motor met zijspan heeft laten keuren bij een gewoon keuringsstation. Dat die motor een andere voorvork (schommel) had en dat er toen vragen zijn geweest of dit nu wel of niet gekeurd kon worden. Dat het na een mailwisseling toch goed is gekomen. Zou diegene mij van informatie willen/kunnen voorzien hoe dit gegaan is. Kan het tot op dit moment zelf niet vinden
Dat was ik: halflive in "Zijspannen en de wet"

Het probleem zat in de gewijzigde wielbasis. Formeel zou je daarmee naar Lelijkstad moeten.

Het is toen allemaal telefonisch gegaan, ik kan je dus geen mailwisselingen geven. Maar via intern overleg zijn ze het bij de RDW eens geworden dat de kleine wijziging in wielbasis door de schommelvork lokaal beoordeeld en gemeten kon worden.
Wil e het echt netjes hebben zou ik voor de 55 euro keuring gaan. Maar dan loop je het risico dat ze je naar Lelijkstad sturen.
Wil je geen gelul, vul je het formulier op de website in.
 
Bedankt halflife, zal het doorgeven. Hij wil alles goed op papier hebben en wil voor de keuring gaan. Dan worden ook gelijk de dingen als gewicht, zitplaatsen en hopelijk wielbasis doorgevoerd. Zijn pan is van juni '99, dat mag dus nog net.
 
Heb iemand met een Goldwing EML combi geholpen met L4 aanvraag. Origineel EML voorvork. Aangegeven dat wielbasis van 165 naar 171 is gegaan, maar meneer kreeg een mail dat een dergelijke aanpassing van de wielbasis moet worden gekeurd, zoals dat vanaf 2009 al had gemoeten.

Maar maat met EML Pan word wel gewoon 60mm naaloop goed gekeurd via online aanvraag :?

Wat kan ik het beste doen?
 
Of doen of je neus bloed en niets zeggen over de wielbasis. Of een afspraak maken bij je lokale keuringsstation. Zwolle was toch heel sympatiek?
 
Ja ok, maar om nu opnieuw een online aanvraag in te vullen met de oude wielbasis.. Dat zouden ze zomaar eens niet door kunnen hebben _O-
 
Ja ok, maar om nu opnieuw een online aanvraag in te vullen met de oude wielbasis.. Dat zouden ze zomaar eens niet door kunnen hebben _O-

Hebben ze de rest niet doorgevoerd dan? Ik kreeg ook een mail dat hij gekeurd moet worden, maar heb wel een pasje met l4 erop gekregen...
 
Wat zegt de wet hierover, is dit ook nog een motor?
$_85.JPG
 
Als je er mee klaar bent heb je toch iedere keer iets moois op de wielen, Proton.

Hier ben ik zeer tevreden mee met dit concept en rijdt verduiveld goed. Hopelijk daarmee in de nabije toekomst een Azië reis (zonder de kampkar eraan natuurlijk). Heb zo een versterkte kardan met smeernippels van Boxertoko erin, heb deze al goed belast (1ste versnelling heeft -10% verhouding tandwiel in bak) met de kampkar eraan door weiland, etc...ik hoop deze achilleshiel gaat het uithouden, voor de nood heb ik extra kruiskoppeling. Wanneer is de volgende slakkerwegtref, spijtig dat er dit jaar geen was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan