zijspanregistratie

dock

MF'er
13 jan 2002
89
0
hallo, ik heb een yamaha1100 met zijspan gekoct,en nog een losse xs1100.nu moet het zijspan van de ene motor na de andere ,hoe gaat dat met dat inlegvel,moet die geregistreerd worden op het kenteken nr. van die andere motor of kan ik zo verder rijden?wie het weet wil die dat mij vertellen?de groeten van dick
 
Als je motor van voor (87) is hoeft hij niet gekeurt te worden mag je er zo een bak aan hangen.

Ik weet het jaartal niet precies zou je even na moeten vragen.

Anders moet hij gekeurt worden .
 
vlgs. mij hoeft er ook niets geregistreerd te worden maar ik vraag me af waarom er dan wel een inlegvel bij de xs uit \'79 is. en of dat nu over geschreven moet worden op de andere xs11.en de regeling was eerst dat motoren voor een bepaald bouwjaar geen keuring nodig hadden maar dat schijnt ook weer veranderd te zijn vandaar mijn vraag.
 
Antwoord van de RDW:


Tot 1 januari 1995 was na montage van een zijspan aan een motorfiets een registratiebewijs bij het kentekenbewijs verplicht.
Deze verplichting is sinds 1 januari 1995 komen te vervallen.

Zijspan keuren hoeft niet meer, tenzij er op het kenteken vermeld staat:
\'Mag niet voorzien zijn van een zijspan\' of indien de motorfiets wordt gewijzigd (wielen of constructie).

De zijspan moet deugdelijk aan de motorfiets zijn evestigd, moet in goede (veilige) staat verkeren en moet van goede verlichting zijn voorzien.
 
dat maakt me blij ,hartelijk dank voor de reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan