BeemerBaba
Rookie
- 4 nov 2007
- 17
- 0
Dag mensen,
ik rij een R-60 met zijspan en een 100RS-blok. Metd e 70 pk die daaruit komt smeer je makkelijk teveel rubber aan de weg. Nu ligt er een 4.00 x 18 block K band om en ik overweeg een wat bredere band te monteren. Daarom heb ik nu de volgende vragen:
1 krijg ik met een bredere band meer vermogen uit mijn blok op de weg of wordt de weerstand per vierkante centimeter alleen maar kleiner en spint mijn wiel zelfs eerder door?
2 iemand biedt mij zogenaamde zijspanvelgen aan. Ik heb ze nog niet gezien, maar bestaan die dingen echt en wat is daar zo bijzonder aan? Ik heb er nu stalen (verchroomde) velgen op liggen die volgens mij tot 4.00 x 18 banden gaan, en misschien 4.10 x 18 (heb ik bij Jeckel zien liggen)
3 Als ik dikkere voetpakkingen in mijn blok maak, blijft het vermogen ook wat beter binnen de perken en start het blok wat soepeler (compressie is nu boven de 9.5 op 1). Zou het voordelen hebben voor wat betreft het vloeiender oppakken van het gas en misschien wat zuiniger rijden?
4 en ja ik blijf mijn best doen niet te gretig aan het gas te lurken....
ik rij een R-60 met zijspan en een 100RS-blok. Metd e 70 pk die daaruit komt smeer je makkelijk teveel rubber aan de weg. Nu ligt er een 4.00 x 18 block K band om en ik overweeg een wat bredere band te monteren. Daarom heb ik nu de volgende vragen:
1 krijg ik met een bredere band meer vermogen uit mijn blok op de weg of wordt de weerstand per vierkante centimeter alleen maar kleiner en spint mijn wiel zelfs eerder door?
2 iemand biedt mij zogenaamde zijspanvelgen aan. Ik heb ze nog niet gezien, maar bestaan die dingen echt en wat is daar zo bijzonder aan? Ik heb er nu stalen (verchroomde) velgen op liggen die volgens mij tot 4.00 x 18 banden gaan, en misschien 4.10 x 18 (heb ik bij Jeckel zien liggen)
3 Als ik dikkere voetpakkingen in mijn blok maak, blijft het vermogen ook wat beter binnen de perken en start het blok wat soepeler (compressie is nu boven de 9.5 op 1). Zou het voordelen hebben voor wat betreft het vloeiender oppakken van het gas en misschien wat zuiniger rijden?
4 en ja ik blijf mijn best doen niet te gretig aan het gas te lurken....