Zijstandaard BMW R80 problemen

Meisje1985

MF'er
22 jul 2008
72
0
Tussen het Water
Hallo allemaal,

Ik rij sinds kort met veel plezier op een BMW R80.
Nou ben ik vrij klein en heb nogal wat moeite met de motor
op de zijstandaard te zetten voor het afstappen, doordat
de standaard onder de cilinder geduwd moet worden.

Herkent iemand dit probleem en zo ja....is er een oplossing?
Andere standaard of een aanpassing?

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Dit is wat je zoekt SUREFOOT SIDE STAND te koop bij Moto-bins

thumbnail.php


Tekoop voor verschillende BMW jaartallen.
Heb hem zelf op marktplaats gekocht.

Pieter
 
Vóór het afstappen is het juist het makkelijkst, dan is het eng verre naar rechts laten hangen iets minder eng. Klap hem een stukje uit en schop hem naar voren - de veer (of veren?) zou het laatste stukje moeten helpen. Loopt de standaard nog wel soepel?
En als het een kwestie is van oefening baart kunst: op de middenbok, er op gaan zitten, en dan naar hartelust oefenen.
 
Dit is wat je zoekt SUREFOOT SIDE STAND te koop bij Moto-bins

[afbeelding]

Tekoop voor verschillende BMW jaartallen.
Heb hem zelf op marktplaats gekocht.

Pieter

Hallo Pieter,

Ben op de site geweest, wordt er helaas geen wijs uit welk type ik voor mijn jaartal moet hebben '(

Is dit het type standaard wat verder naar achteren op de motor wordt gemonteerd, zodat hij niet helemaal tot onder de cilinder hoeft??

Zal ze wellicht even kunnen mailen.

Bedankt voor de reactie
 
Laatst bewerkt:
Vóór het afstappen is het juist het makkelijkst, dan is het eng verre naar rechts laten hangen iets minder eng. Klap hem een stukje uit en schop hem naar voren - de veer (of veren?) zou het laatste stukje moeten helpen. Loopt de standaard nog wel soepel?
En als het een kwestie is van oefening baart kunst: op de middenbok, er op gaan zitten, en dan naar hartelust oefenen.

De veer zorgt er juist voor dat de standaard terugklapt als het gewicht van de motor er af is. Dus die werkt eerder tegen dan mee. Dus dat naar voren schoppen is geen oplossing.

De standaard is nieuw, dus aan de soepelheid ligt het zeker niet.

Het is echt het missen van 5 cm beenlengte. Ik krijg hem op de standaard door met de linkervoet de standaard een stukje uit te duwen, dan hel ik met de motor wat over naar links, waardoor de standaard een beetje de grond raakt, vervolgens knijp ik de rem in, duw de motor in de voorvering en trek hem dan naar achteren. Dit werkt omslachtig, en gaat ongeveer 4 keer mis, en het werkt alleen als de ondergrond zo goed als vlak is. En dan heb ik het nog niet met vakantiebepakking geprobeerd.
 
Bij deze foto.
full


Heb nog wel een zelf gemaakte liggen voor de weggeef maar die is iets korter.
Gebruik hem zelf omdat mijn originele versleten is en de motor dan te schuin staat.
Hij zit vast aan de achterste motor ophang bout.

Pieter
 
De veer zorgt er juist voor dat de standaard terugklapt als het gewicht van de motor er af is. Dus die werkt eerder tegen dan mee. Dus dat naar voren schoppen is geen oplossing.
Ik heb even gezocht op internet, dat automatisch opklappen schijnt een veiligheidsmaatregel te zijn maar ik ben blij dat de mijne het niet heeft. Schijnt wel makkelijk om te bouwen te zijn naar een standaard die wel gewoon uitgeklapt blijft: hier staat er iets over - moertje loshalen en weer vastzetten.
 
Ik heb even gezocht op internet, dat automatisch opklappen schijnt een veiligheidsmaatregel te zijn maar ik ben blij dat de mijne het niet heeft. Schijnt wel makkelijk om te bouwen te zijn naar een standaard die wel gewoon uitgeklapt blijft: hier staat er iets over - moertje loshalen en weer vastzetten.


Veiligheidsmaatregel ipv het niet kunnen rijden met een uitgeklapte staander.
Goedkopere oplossing, maar niet zo handig helaas voor de wat kleinere mensen.
 
Goeiemiddag Oma })

@ Meisje1985: van welk bj is jouw bmw?
Mijn vriendin is ook aan een kant wat korter uitgevoerd dan wenselijk voor een bmw en heeft het zelfde probleem met die jiffy.
Kom maar bij een paar types voor dat je 'm onder je cilinder moet duwen..
Zij heeft een R100R uit 1992... daar heeft Motobins geen oplossing voor B|

hmmmm, zie net dat meisje1985 al vier jaar niet gereageerd heeft.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan