Hallo,
Sinds kort ben ik in het bezit van een Honda Hornet uit 2002, wat ook direct mijn eerste moto is. Volgend jaar zouden we daar graag al een klein 5-daags tripje mee doen, en ik wil de motor ook gaan gebruiken voor woon- werkverkeer. Nooit de bedoeling om door weer- en wind te rijden. Maar een onvermijdelijke regenbui moeten ze toch echt wel kunnen verdragen zonder dat de inhoud nat wordt.
Op de motor zaten bij aankoop al rekjes aan beide zijden achteraan, dus het leent zich perfect om "soft luggage" te gaan monteren.
Nu is die markt zo groot van, "huismerken" (van louis.de bijvoorbeeld), naar de dure merken. Ik wil vooral "overkill" voorkomen. Of dat de tassen op zich half de waarde zijn van de motor zijn.
Wat is jullie ervaring? Aan- of afraders? Waar moet je op letten?
Het aanbod is zo groot dat je door het bos de bomen niet meer ziet als nieuwkomer.
Ps: Is het aan te raden met een zijtas aan slechts 1 kant te gaan rijden (voor woon- werkverkeer), of creeërt dat onbalans tijdens het rijden?
Sinds kort ben ik in het bezit van een Honda Hornet uit 2002, wat ook direct mijn eerste moto is. Volgend jaar zouden we daar graag al een klein 5-daags tripje mee doen, en ik wil de motor ook gaan gebruiken voor woon- werkverkeer. Nooit de bedoeling om door weer- en wind te rijden. Maar een onvermijdelijke regenbui moeten ze toch echt wel kunnen verdragen zonder dat de inhoud nat wordt.
Op de motor zaten bij aankoop al rekjes aan beide zijden achteraan, dus het leent zich perfect om "soft luggage" te gaan monteren.
Nu is die markt zo groot van, "huismerken" (van louis.de bijvoorbeeld), naar de dure merken. Ik wil vooral "overkill" voorkomen. Of dat de tassen op zich half de waarde zijn van de motor zijn.
Wat is jullie ervaring? Aan- of afraders? Waar moet je op letten?
Het aanbod is zo groot dat je door het bos de bomen niet meer ziet als nieuwkomer.
Ps: Is het aan te raden met een zijtas aan slechts 1 kant te gaan rijden (voor woon- werkverkeer), of creeërt dat onbalans tijdens het rijden?