Zijtassen.. wel écht zo handig?

Edoll

Die hard MF'er
12 jun 2002
527
0
Hoogezand
Ik vroeg me af of zijtassen (voor chopper) wel ECHT
zo handig zijn, ik heb er eens een paar (=boel)
bekeken en kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben

- prijs voor een paar goede tassen : €200
- past niet veel meer in dan een grote rugtas
- persoonlijk vind ik (mijn) motor mooier zonder..

Wat vinden jullie ervan? - ook met het oog dat je
toch niks in de tassen kan laten zitten als je de
motor ergens neerzet, dan is een rugzak ook handiger
...toch?... en mocht er onverhoopt toch nog meer
ruimte nodig zijn kan (ik tenminstente) er altijd een
extra tas met touwen nog vastgemaakt worden op
beugels aan de zijkant en handgrip voor duo
 
Rugzak is natuurlijk niet 100% veilig.. minste dat er iets hards in zit kan het zware letsels opleveren bij valpartij.
Zijtassen, mja, hang er koffers aan, kunnen op slot en zijn voldoende voor gelegenheidsdieven.. maja, dat past weer niet op een chopper zeker :/
 
Gebruik met volle tevredenheid een rugzak van Motodetail (gekocht via motozoom.nl). Heeft een riemsluiting, extra compartiment voor je loopschoenen en ingebouwde regenhoes. Metalen dingen enzo dus niet in doen vanwege de veiligheid. Met zwaar beladen rugzak rijden is trouwens ook geen pretje voor je schouders.
 
Een rugzak is niet veilig, bij een valpartij kan een rugzak je lanceren. Ik heb een anti-slip cursus gevolgd en daar werd een rugzak sterk afgeraden.

Lederen zijtassen op een chopper vind ik persoonlijk mooi staan, kijk maar eens naar deze foto van mijn ex-Virago: Edit: Link verwijderd want deze link werkt niet, iets verderop in dit topic zie je de foto.
Er kon niet veel in maar ik stopte er wel 7 jaar lang altijd mijn handschoenen, niergordel en kol in als ik haar ergens parkeerde. Er is nooit iets gestolen. In de toolbag had ik een regenoveral en die heb ik ook nog steeds.
 
Laatst bewerkt:
Zelf werk ik met een rugzak, misschien niet zo veilig, maar er zitten zelden tot nooit harde voorwerpen in en ik ben mijn geloof in de mensheid kwijt dus ik hou mijn spullen graag bij me.
 
Rugzak is natuurlijk niet 100% veilig.. minste dat er iets hards in zit kan het zware letsels opleveren bij valpartij.
Zijtassen, mja, hang er koffers aan, kunnen op slot en zijn voldoende voor gelegenheidsdieven.. maja, dat past weer niet op een chopper zeker :/
Ik ben nou niet echt een sjopper fan maar vind die California van Motoguzzi nou niet echt vekeert.
Dus waarom zouden koffers niet op een sjopper kunnen.
Crawl
 
Ik heb ook tassen op mijn Shadow en dat bevalt heel goed. Heb er m'n regenkleding in zitten en evt. schoenen.

Er kan inderdaad niet zoveel in. Maximale grootte ca. een A4tje.
Vind het trouwens ook wel ok staan, maakt de chopper minder iel.....
 
ik zelf heb ook tassen op mijn motor en heb er altijd mijn regen kleding inzitten en mijn slot.
ik vind het wel makkelijk zo hoef dan ook niet de rugzak mee te nemen als ik naar de stad ga. ;)
 
Zeker zo handig, waar laat je anders de bagage die je erin wilde stoppen...
Op vakantie zeer handig (demontabele set, met kliksysteem, zo mee de tent in). Brandertje en pannensetje erin, bestek...
Er kunnen nog geen 2 blikken groente in, maar de dingen die je net even mee moet nemen kunnen erin.
Het geeft de motor ook meer massa.
Ik heb zelfs voor mijn vulcan 800 zelf een topkoffer montage gemaakt, en kan nu rijden met zijtassen en topkoffer.
Je kan wel stoer alleen een grote rol achterop binden, maar dan s'avonds bij het eten :"shit hadden we nu maar pannetjes en bestek meegenomen".
Kortom, denk je ze nodig te hebben (en je bent niet een 'rijden in stijl' purist, je weet wel"dit beugeltje past niet kwa stijl op mn motor...") dan moet je ze gewoon kopen.
Als je een keer wat gekocht hebt bij een motorevenement, kan je het meenemen in je zijtassen. Kleine boodschappen...enz :}
 
Ik vergeet soms dat Geocities niet naar zich laat linken, dus hier dan maar de foto van mijn ex-Virago XV 250 met zijtassen:

full


Hartstikke mooi toch die lederen tassen op zo'n chopper?
Ik had de tassen onder de duo-zit gemonteerd, staat mooier en het zit goed vast.
En inderdaad, erg handig voor kleine boodschappen.
Duur zijn ze wel, deze waren in 1995 300 piek in de aanbieding. Ligt aan het soort leer, bij Louis.nl zijn ze ook veel goedkoper te krijgen.

Op mijn Kawa gebruik ik voorgevormde nijlon zadeltassen in koffervorm van Vetter, deze zijn veel groter en superhandig op vakantie. Ik gooi ze zo over de motor en ze zitten met klittenband en twee haakjes vast. Vetter levert er twee goede regenhoezen bij en uitneembare nijlon binnentassen.

Kunststoffen koffers of topkoffer vind ik het meest ideale, dat had ik op mijn Nighthawk en mijn FJ 600. Kleding en helm erin en je kunt je lekker vrij bewegen. Maar ik vind ze zo lomp en lelijk... Het is ook altijd wat, he?
 
Rugzak is natuurlijk niet 100% veilig.. minste dat er iets hards in zit kan het zware letsels opleveren bij valpartij.
Zijtassen, mja, hang er koffers aan, kunnen op slot en zijn voldoende voor gelegenheidsdieven.. maja, dat past weer niet op een chopper zeker :/

Vind koffers ook op Supersports geen optie. Moet je eerst je halve achterkant veneuken voordat je die krengen er aan kunt hangen :j En daarna moet je die dingen er permanent op hebben, want anders is 't helemaal geen gezicht meer..... :r
 
koffers zijn er in ZEER veel maten en type's
ook voor choppers in lederlook maar wel afsluitbaar en vergrendelbaar aan de motor zijn niet veel duurder ( zijtassen kosten € 200,- de beugel voor een motor om ze tegen te laten steunen ook nog een € 250,- )
die tassen zijn € 300,-

en ook voor sport motoren zijn er koffers die er in 1 beweging afhaalt en je dan twee kleine oogjes ziet als montage punten, meer niet.
 
Een rugzak is niet veilig, bij een valpartij kan een rugzak je lanceren. Ik heb een anti-slip cursus gevolgd en daar werd een rugzak sterk afgeraden.

tja, maar wat moet je dan als je verder op je sportmotortje geen plek hebt en er geen koffers aan wil monteren. Je zou zeggen een tanktas maar al die magneten zijn niet echt fijn voor je bankpasjes en andere electronica, dan dus maar de rugzak.
 
tja, maar wat moet je dan als je verder op je sportmotortje geen plek hebt en er geen koffers aan wil monteren. Je zou zeggen een tanktas maar al die magneten zijn niet echt fijn voor je bankpasjes en andere electronica, dan dus maar de rugzak.

Wat is erger, een lelijkere motor, of het aanzienlijk verhogen van het risico dat je je rug breekt bij een val?

Ik heb nog 2 zadeltassen liggen thuis btw...
 
Terug
Bovenaan Onderaan