Zijwaards parkeren van je motor

Fiction CBR

Rookie
17 jul 2006
17
0
Rotterdam
MF members,

Mijn plannen zijn dus een motor te kopen. Ik heb er al 1 op het oog (CBR 600F) alleen heb nog de volgende vraag, misschien wel domme maar moet ook nog een hoop leren.

Ik beschik over een open garagebox waar me auto dus in staat. Nu kan er geen motor naast me auto staan ivm breedte. Nu wil ik hem achterin tegen de achtermuur aan zetten en daarna me auto achteruit er pas in. Alleen krijg ik nooit de draai met de motor, mits ik hem op kan tillen maar dat gaat uiteraard niet echt makkelijk.

Mijn vraag:
Kan ik me motor zijwaards verplaatsen of hoe los ik dit parkeerprobleem op, zijn hier handigheidjes in ofzo..?
 
Het lijkt op Net alsof die dingen alleen maar 2e-hands bestaan .... ?

Motormover motorboy

50-75 euri.

Wel een leuk plaatje gezien:

803036.jpg
 
Je kan het ook zonder op twee manieren.


1) Hard aan komen rijden. Achterrem hard intrappen en goed mikken.

2) Zet je motor op je jiffy. Ga aan de kant van je jiffy staan en trek de motor naar je toe zodat de hele motor op je jiffy rust. Draai de motor op de jiffy in gewenste positie.



Beide methodes vergen oefening maar bij optie twee heb je minder kans op brokken.

Succes
 
Jofol,...... :}

Ga toch maar eens aanschaffen, las net het (gezochte) topic hierover.
Mijn vloer is ook super vlak dus erop rijden met plankjes moet lukken.

Precies wat ik bdoel en de juist geplaatste foto erbij, bijna indentiek.

tnx man.. :W

Mossel,

Voor optie 1, eerst ff ervaring op doen en 1 worden met motor.
Voor optie 2, tnx maar wat is jiffi ofzo..?

Mzll
 
Laatst bewerkt:
Jofol,...... :}

Ga toch maar eens aanschaffen, las net het (gezochte) topic hierover.
Mijn vloer is ook super vlak dus erop rijden met plankjes moet lukken.

Precies wat ik bdoel en de juist geplaatste foto erbij, bijna indentiek.

tnx man.. :W

Mossel,

Voor optie 1, eerst ff ervaring op doen en 1 worden met motor.
Voor optie 2, tnx maar wat is jiffi ofzo..?

Mzll


Jiffy is je zijstandaard. (Niet je middenbok) Als je daar je motor op kan laten balanceren kan de motor in elke gewenste positie neerzetten. Is een evenwicht spelletje dat een beetje oefening vergt. Maar eenmal onder de knie heb je geen motormover meer nodig. *O*


P.s. Welkom op het forum. :W
 
Lol,...waarschijnlijk heb ik eerder een motor dan me rijbewijs dus kan ik lekker eerst een paar dagen gaan oefenen "hoe parkeer ik me motor".

Me buren zullen wel gaan denken, is die gast gek ofzo, staat heel de dag ze motor in en uit te rijden / parkeren maar rijd er geen meter op.. :Y

Die lange motorboy is idd wel super handig ja, maare in je woonkamer.....??

 
Lol,...waarschijnlijk heb ik eerder een motor dan me rijbewijs dus kan ik lekker eerst een paar dagen gaan oefenen "hoe parkeer ik me motor".

Me buren zullen wel gaan denken, is die gast gek ofzo, staat heel de dag ze motor in en uit te rijden / parkeren maar rijd er geen meter op.. :Y

Die lange motorboy is idd wel super handig ja, maare in je woonkamer.....??
ja in de schuur stonden er ook 3 nu nog twee en deze wil daar niet door de deur dus ach ja een soort van versiering voor de huiskamer
doe niet aan planten die gaan dood bij mij :P
 
Dat ziet er idd super handig uit ja, zal is gaan informeren bij motor zaak.
Bedankt voor de moeite.

PS: die planten, tja bij mij gaan ze ook altijd dood ja.
Wordt weer is tijd voor een vrouw, die zorgen er goed voor,
anyway, heb ik ook geen tijd voor.

En niet te vergeten dat je hem zo wel vaak kan poetsen, lekker makkelijk als ie in huis staat.
 
Dat ziet er idd super handig uit ja, zal is gaan informeren bij motor zaak.
Bedankt voor de moeite.

PS: die planten, tja bij mij gaan ze ook altijd dood ja.
Wordt weer is tijd voor een vrouw, die zorgen er goed voor,
anyway, heb ik ook geen tijd voor.
heb hier ook een vrouw in huis lopen en dan nog gaan ze dood hoor :P

maar zoals gezegd het is een telfix motoboy toen bij motozoom iets van 200 euries maar staat stabiel en kan het in me uppie af
 
NU wij toch "zo gezellig" aan het praten zijn nog een kleine vraag.

Ik heb een optie op een motor, Honda CBR 600F uit 1999.
Hiervan is het spatbord aan de achterzijde nog standaard en lang.

Ik hoorde iemand over verwijderen en dan een beugel aan onderzijde motor waar dan je kenteken plaat op kan...? Maar waar laat je dan het slot om je zadel open te gooien..? Want opzich wil ik dat ook wel inkorten. Is mooier! Of laat je dit zitten en doe je de plaat er net onder?
 
NU wij toch "zo gezellig" aan het praten zijn nog een kleine vraag.

Ik heb een optie op een motor, Honda CBR 600F uit 1999.
Hiervan is het spatbord aan de achterzijde nog standaard en lang.

Ik hoorde iemand over verwijderen en dan een beugel aan onderzijde motor waar dan je kenteken plaat op kan...? Maar waar laat je dan het slot om je zadel open te gooien..? Want opzich wil ik dat ook wel inkorten. Is mooier! Of laat je dit zitten en doe je de plaat er net onder?
meeste zetten de kenteken plaat zo hoog mogelijk op de orginele houder en zagen het alles onder het kenteken dan weg
maar of je dat bedoelt weet ik niet


oftewel FOTO :+
 
Ohw trouwens is het gewoon zo'n huurbox :? Als de garage van jezelf is en je hebt er ruimte naast zou je ook aan de zijkant een deur erin kunnen maken :Y (ben serieus he, tis wel ff werk maar dan heb je daarna nooit meer gedoe met motormovers)
 
MF members,

Mijn plannen zijn dus een motor te kopen. Ik heb er al 1 op het oog (CBR 600F) alleen heb nog de volgende vraag, misschien wel domme maar moet ook nog een hoop leren.

Ik beschik over een open garagebox waar me auto dus in staat. Nu kan er geen motor naast me auto staan ivm breedte. Nu wil ik hem achterin tegen de achtermuur aan zetten en daarna me auto achteruit er pas in. Alleen krijg ik nooit de draai met de motor, mits ik hem op kan tillen maar dat gaat uiteraard niet echt makkelijk.

Mijn vraag:
Kan ik me motor zijwaards verplaatsen of hoe los ik dit parkeerprobleem op, zijn hier handigheidjes in ofzo..?


domme vragen bestaan niet.

maar er zijn inderdaad van die bokjes die je onder je motor zet. dan de motor opkrikt. en dan kan je zijwaarts verplaatsen.

ik zou zeggen: aanschaffen zo'n ding. kijk op de bekende 2de hands sites.. daar staan ze regelmatig te koop.
 
Het is een betonnen garage box in een parkeerkelder. Dus de zijmuur eruit is niet echt een optie. Dus toch de motormover!

En dat spatbord, zal wel zagen worden aan de onderkant zodat de plaat gewoon iets hoger komt te zitten. Kan het slot ook blijven waar het hoort.

Zal morgens eens proberen foto's te verkleinen en hier te plaatsen, ff ontdekken hoe dat moet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan