"Zijwaartse Rukwind aan hoofd" fenomeen

Heb jij het "Zijwaartse rukwind aan hoofd" fenomeen ervaren?

  • Ik heb het "Zijwaartse rukwind aan hoofd" fenomeen ervaren

    Stemmen: 6 14,6%
  • Ik heb het "Zijwaartse rukwind aan hoofd" fenomeen nog niet

    Stemmen: 2 4,9%
  • Ik heb het "Zijwaartse rukwind aan hoofd" fenomeen ervaren

    Stemmen: 19 46,3%
  • Ik heb het "Zijwaartse rukwind aan hoofd" fenomeen ervaren

    Stemmen: 1 2,4%
  • Ik heb het "Zijwaartse rukwind aan hoofd" fenomeen niet erv

    Stemmen: 1 2,4%
  • Ik heb het "Zijwaartse rukwind aan hoofd" fenomeen niet erv

    Stemmen: 2 4,9%
  • Ongeachte de emotie welke opgeroepen wordt door het "Zijwaar

    Stemmen: 6 14,6%
  • Ik heb geen hoofd, of rij geen motor

    Stemmen: 4 9,8%

  • Totaal aantal stemmers
    41
De passagier zit recht achter je, maar kijkt mee over een schouder. Het hoofd van je passagier handhaaft die rechte lijn dus niet en creeert een snellere luchtstroming aan een kant van jullie hoofd. Theoretisch zou de langste weg de weg worden aan de kant van de schouder waar zij overheen kijkt, de lucht aan de andere kant kan ten slotte de originele route blijven volgen. Maar ook dit kan door bijvoorbeeld een hele harde zijwind precies andersom werken. De lucht recht over jullie helmen staat hier los van, omdat de krachten die hierop werken niets met een zijwaartse beweging te maken hebben.

Je kan van me aannemen dat dit echt de verklaring is, en dat je er echt niets aan kan doen dan de luchtstroom langs jullie helmen opheffen, dus een enorme kuip aanschaffen, langzamer tuffen of met de auto gaan. Ik kan het allemaal nog wel eens voor je uittekenen, maar daar heb ik nu geen zin in. :) Als je dat echt een keer wilt zien, mail me maar.

:} Special thanks :} to CatchDude, ennuh, nu aan de slag om een "headwobbelende" smiley te maken.........
 
Gebeurt idd bij mij en m'n meisje als ze de helm vlak achter mijn helm heeft. Niet leuk, maar meestal merkt zij het ook meteen en trekt ze haar hoofd wat weg, probleem verholpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan