Frankfrank125
MF'er
- 9 jun 2019
- 42
- 10
Hey mede forummers,
Ik vroeg mezelf iets af en denk dat het forum de beste plek is voor deze discussie.
Ik tap elke winter braaf mijn benzine af als ik de motor in winterstalling zet. In verleden wel eens gedonder gehad met vervuilde carbs en om dit te voorkomen laat ik ze nu dus af...
Echter lijkt het me dat, mede door aanwezigheid van de overloop in de carbs, de benzine zo snel verdampt dat bij een week de motor niet gebruiken in de zomer de benzine ook uit je carbs is. Dus dan zou je tijdens de zomer ook slush in je carbs krijgen door verdampte benzine.
Ik merk als ik de motor na een week op contact zet, de benzinepomp behoorlijk bij moet pompen om de carbs te vullen.
Is het dan wel echt zo spannend om voor de winterstalling extra de carbs te legen??
Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
Gr Frank
Ik vroeg mezelf iets af en denk dat het forum de beste plek is voor deze discussie.
Ik tap elke winter braaf mijn benzine af als ik de motor in winterstalling zet. In verleden wel eens gedonder gehad met vervuilde carbs en om dit te voorkomen laat ik ze nu dus af...
Echter lijkt het me dat, mede door aanwezigheid van de overloop in de carbs, de benzine zo snel verdampt dat bij een week de motor niet gebruiken in de zomer de benzine ook uit je carbs is. Dus dan zou je tijdens de zomer ook slush in je carbs krijgen door verdampte benzine.
Ik merk als ik de motor na een week op contact zet, de benzinepomp behoorlijk bij moet pompen om de carbs te vullen.
Is het dan wel echt zo spannend om voor de winterstalling extra de carbs te legen??
Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
Gr Frank