Zin in een apparte motorvakantie naar indonesie ?

fighting

MF'er
25 okt 2003
78
0
Boxmeer
Hallo avontuurlijke biker,

:]

Als je nog tijd en heel veel zin over hebt kun je nog met ons mee naar een motorreis in Indonesie. Dit is echt iets apparts en deze kans krijg je ook niet snel meer. we zijn met 'n klein groepje van 4 rijders en zoeken er nog minimaal twee bij. De reis is volledeig georganiseerd en is uniek in z'n klasse.Het is niet echt goedkoop, maar daar krijg je ook wel iets moois voor terug. we zijn geen commercieele reisorganisatie maar de reis wordt verzorgd door een groep studievrienden die samen een stichtig hebben opgericht hiervoor.

Heb je zin lees dan snel de info op de volgende persoonlijk link van een van ons. Je moet wel van een avontuurtje houden en een beetje flexibel zijn. Maar wees snel; we vertrekken al op 10 April 2005.

http://www.zelten.nl/reis/Indo.htm

[imgatt)

 
Hier een foto als voorproefje
full
 
Ik ben met een auto over Bali en Lombok rondgetrokken.
Zeer de moeite waard, de wegen zijn niet best maar (met een auto) redelijk te doen.

Waar je echter terdege rekening mee moet houden is het verkeer in en rond de steden. Dit is in een woord te omschrijven als 'chaos'. Nee, beter nog: 'CHAOS!'.

Er zijn in theorie verkeersregels, maar iedereen doet maar wat. Dat gaat goed zolang je meedoet en vooral niet op je 'rechten' gaat staan. Zorg ook voor een verdraaid goede verzekering: we hebben een aanrijding gehad (motorfiets reed achterin), maar die verdween binnen een seconde weer in het verkeer. En niemand die iets gezien had, maar wij zaten met een deuk en schade aan de verlichting.

Maar goed: laat je niet te bang maken: buiten de grotere dorpen en steden (en dan kan ik uiteraard alleen voor Bali spreken) is het rustig.

Hoe gaan jullie van Java naar Bali? Met de veerboot? Hou er rekening mee dat je vermoedelijk heel wat smeergeld moet betalen in de havens om je voertuig mee te kunnen nemen. Er is altijd wel wat op aan te merken en als je niet vloeibaar indonesisch spreekt dan is het moeilijk protesteren...

[anecdote]
Bij de veerboot van Bali naar Lombok moesten wij de havenmeester 'overtuigen' dat we op de veerboot meemochten, ook al hadden we alleen maar een kopie van het kentekenbewijs. Voor omgerekend 10 euro zou hij wel een oogje dichtknijpen. Deze zelfde man waarschuwde ons vervolgens dat we moesten oppassen voor de politie, omdat die er op uit zouden zijn om toeristen geld af te troggelen wegens allerlei vage redenen...

Het was ook wel heel toevallig dat de kaartjesverkoper voor de boot geen woord engels sprak, maar een jongen die 'toevallig' in de buurt was wél. Hij wilde best voor ons bemiddelen, maar dan wel tegen betaling van een handje roepias.

Je kan als rechts-eerbiedige nederlander wel gaan proberen om zonder al deze oplichterij er door heen te komen, maar het kost je minstens een dag van je vakantie...
[/anecdote]
 
Om van al deze dingen geen last te hebben kun je beter een auto met chauffeur huren. Is net zo duur als zelf een auto huren.

Groeten van de dikke tenk die eind maart weer twee weken naar Bali gaat.
(Voor de 5de keer ow nee 6de keer........... O-) )
 
Laatst bewerkt:
Bartman: Dat is nou net het avontuurlijke eraan !
Verder rijden we veelal achteraf: Dus zo min mogelijk waar het gros van de toeristen zit.

De overtocht per boot is al geregeld. Diegene die ons begleid heeft deze prachtige tocht al vaker gedaan.
 
Het lijkt me een fantastische reis, ik was 'm ook al tegen gekomen op internet. Ruim een jaar geleden heb ik een reis geboekt naar Indonesie maar die is niet doorgegaan vanwege te weinig deelname. Achteraf gezien niet zo heel erg want het was ten tijde van de bomaanslagen. Maar ik wil er nog steeds een keer naar toe. Als dat dan te combineren is met motorrijden! Maar......april is te kort dag, dat gaat echt niet meer lukken. Jammer........ Mocht jullie reis niet doorgaan vanwege te weinig deelname dan neem maar contact op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan