Zip 180cc 2 Takt LC .. Cilinder temperatuur loopt snel op

27 jul 2022
13
0
Hey beste motormuizen,

Ik heb een zip 2000 180cc LC (2takt) .. en heb een ''probleem'', althans dat denk ik;)

Heb pas koelvloeistof slangen vervangen voor nieuwe , koelvloeistof aangevuld en ontlucht.
Waterpomp doet het wel zover ik het kan zien, omdat ik het vloeistof zie teruglopen naar de radiateur.

Naar mijn idee, word de cilinder alsnog te heet en te snel .. klein stukje rijden (5/10 minuten) en zit dan al op 70/80 graden.
Wat kan dat zijn?

Groetjes,
Boefje
 
Het blok komt van een hexagon af .. radiateur is van een runner (omdat die groter is en beter zou koelen).. dus het is beetje bij elkaar geraapt.
Weet ook niet hoelang het er al op zit, of het uberhaupt ooit is bijgehouden. (het is ook verder geen beun-scooter).
ik ga van het weekend kijken of misschien niet het snaartje van de waterpomp slipt o.i.d .. ga dan al wat nieuwe dingen monteren in de carterkap, pak ik die snaar ook meteen aan.
Een hexagon 180 2T heeft een ventilator welke op een bepaalde temperatuur aangaat.
Bij mij ging die ventilator met dit weer regelmatig aan, in de winter eigenlijk nooit
 
Je radiateur zal wel te klein zijn of heeft onvoldoende lucht aan-of afvoer. Slangen hebben bij juiste diameter weinig met de temperatuur te maken, gaan hoogstens stuk als je cheap-ass waterslang gebruikt.
Als je een sneller blok gebruikt dan origineel zal dat evenredig veel meer warmte genereren. Dat zal je moeten oplossen met een maximale doorstroming aan koellucht en als dat onvoldoende werkt is je radiateur gewoon te klein geworden.
 
Laatst bewerkt:
Thermo kapot?
Is dat het koperen-ding wat op de radiateur zit?
want heb die kabels eraf gehaald , om toeter te monteren (vorige eigenaar zei: dat die stekkers voor toeter waren en wel eraf konden)
 

Bijlagen

  • Naamloos1.jpg
    Naamloos1.jpg
    27,6 KB · Weergaven: 33
Terug
Bovenaan Onderaan