zit er verschil in een R6 uit 1999 en 2000?

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.053
12
Fryslân
Zo gauw als de verzekering mijn total loss CBR600 uitbetaald, wil ik een nieuwe motor kopen. Ik denk aan een R6. Hoewel ik nog nooit op zo'n ding heb gereden. De grootste struikelblok wat ik kan bedenken is mischien de zithouding. Ik hoop dat ik op een R6 na een uurtje rijden niet door mijn polsen heenzak, maar dat zie ik wel tijdens de proefrit. Bevalt de R6 me niet, dan ga ik waarschijnlijk weer voor een CBR600.

Maar nu naar mijn vraag.

Zit er verschil tussen een 1999 en 2000 model en heeft dit qua rijgevoel verschil.

Alvast bedankt voor de antwoorden

Groeten

Auke

 
Iig de achterlichten zijn anders, bij de 99 versie nog conventionele, bij de 2000 versie zijn het een hele partij LED's.
 
R6 hele mooie fietsen.

Zal wel wennen zijn voor je want een R6 heeft aanzienlijk veel meer pktjes dan jouw 92er CBR.
Die van jou heeft er toch 95 of 100? en R6 heeft volgens mij 110 :9~
CBR zitten stukkuh beter dan een R6, echt wereld van verschil.

Enigste minpuntje van R6 vind ik dat op dit momen iedereen R6 koopt, je ziet ze veelste veel rond rijden.
 
Op 2001-06-03 15:02, schreef Revolution:
Iig de achterlichten zijn anders, bij de 99 versie nog conventionele, bij de 2000 versie zijn het een hele partij LED's.

Eh.... ben je nu niet in de war met het 2001 model :?

Het 2001 model heeft volgens mij meer twee ronde achterlichtjes, maar ik kan het mis hebben.

Qua uiterlijk (behalve de kleuren en bestikkering) heb ik geen verschil kunnen vinden tussen 1999 en 2000 model. Maar de lichten stonden ook niet aan.
 
Op 2001-06-03 19:06, schreef The Saint:
Op 2001-06-03 15:02, schreef Revolution:
Iig de achterlichten zijn anders, bij de 99 versie nog conventionele, bij de 2000 versie zijn het een hele partij LED's.

Eh.... ben je nu niet in de war met het 2001 model :?

Het 2001 model heeft volgens mij meer twee ronde achterlichtjes, maar ik kan het mis hebben.

Qua uiterlijk (behalve de kleuren en bestikkering) heb ik geen verschil kunnen vinden tussen 1999 en 2000 model. Maar de lichten stonden ook niet aan.

Juist die bedoel ik, Led's make things bether! :icon_lol:
De R6 van 2001!
 
Mag ik er dan van uitgaan, dat er geen technische verschillen zitten tussen 1999 en 2000 model??????
 

Elk model wordt elk jaar iets geweizigd dus kan je er niet van uitgaan dat alles het zelfde is. Ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken maar ik zou gewoon de jongste nemen.

 
Ik geloof ook niet dat er veel verschil zit, motorisch gezien dan...

R6 had ik ook bijna gekocht, maar uiteindelijk een motor met meer vermogen gekocht (zie sig).

Enige nadeel is de zithouding, die is vrij sportief...maar je went er wel aan! Ik had eerst ook last van zere polsen, maar nu na een paar weken heb ik er geen last meer van! Vriend van me die een Fireblade kocht hetzelfde...

Maar je moet er wel van houden natuurlijk!
 
Duderuud, dat van die zitpositie is duidelijk te zien op de foto bij de benzine pomp, recht van achteren.

Je, ziet dat de suzuki veel lagere clipons heeft dan bijv. de tcat.
 
Elk model wordt elk jaar iets geweizigd dus kan je er niet van uitgaan dat alles het zelfde is. Ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken maar ik zou gewoon de jongste nemen.

Daar ga ik dus eigenlijks ook van uit, dat er elk jaar iets verandert, op internet lees ik echter overal, de verschillen tussen 2000 en 2001 modellen, maar nergens iets over de verschillen tussen 1999 en 2000 model.
 
volgens mij is er geen verschil
op de kleur van de velgen van de blauwe na.
Dat is de rede dat bij de sportmotor van het jaar verkiezingen van Motor
de R6 niet mee deed.
 

Daar staat mij ook iets van bij. De R6 zou te weinig veranders zijn om de R6 als "vernieuwde" fiets in te zetten! Jep, er gaat weer een lampje branden. *D
 
Ik heb net het politierapport ingekeken, en volgens mij is het nu zo klaar als een klontje en krijg ik de motor vast wel uitbetaald, dus ik neem de gok maar en ga deze week om een andere motor uit. *D
 
? Ik was even met mijn profiel aan het klooien, vandaar dit berichtje.

Sorry, maar nu kunnen jullie mijn prachtige (kuch kuch) homepage ook bekijken.

_________________
Auke's page voor ach tja, muziek, cdcovers, motoren enzo.



[ Dit Bericht is bewerkt door: Auke op 2001-06-10 14:40 ]
 
Vandaag een proefrit gemaakt op een R6 uit 1999.

Wat zal ik er van zeggen. Het algemene oordeel was tegenvallend.

Ten eerste wilde hij niet starten door een lege (of kapotte) accu.

Ik reed er op weg en de eerste bocht die ik maakte voelde raar aan, toch maar doorrijden naar mijn broer een kilometertje of 20.
Wat me opviel was dat ik hem de bocht moest doordrukken.
Toch maar doorrijden, want mischien moest ik wel gewoon even wennen, dat deed het dus niet.
Mijn broer ook een stukje rijden en kwam tot de zelfde conclussie.
Niet vetrouwd voelend op de motor maar terug naar de dealer met het vorige verhaal. Hij toch nog maar eens de bandenspanning na kijken. Voorband bleek maar 1.5 bar in te zitten.
Daarna weer een stukje rijden, nu was het een stuk beter, maar nog niet het goede gevoel, je mag verwachten dat dit een stuk beter zou moeten sturen dan mijn 92er CBR600.
Bij 70 km per uur ging het stuur trillen, vindt ik ook niet normaal voor een twee jaar oude motor.

Wat me verder niet beviel waren:
-de spiegels die meer arm dan achterliggend verkeer laten zien,
-de digitale k.m. teller vindt ik ook niks, geef mij maar een wijzer.
-Het raampje zit voor de toerenteller
-Bij keren op de weg komen je handen tegen de tank aan.
-Laag in de toeren is hij beduidend langzamer dan de CBR.
-Orginele uitlaat.

Maar wat is dat ding hoog in de toeren Retesnel, ongelooflijk, dat is echt enorm en dat voor een 600cc. Als dit al zo snel gaat hoe snel gaat een R1 dan wel niet.

Conclussie is, deze R6 in deze staat hoef ik niet, maar ik zal zeker een beter functionerende R6 gaan proberen. Als dat sturen beter gaat, dan weegt dat hopenlijk wel op tegen de overige nadelen.

vraagje:

Ik heb gelezen dat een andere knalpot ook de dip laag in de toeren goed moet kunnen verhelpen, iemand van jullie ervaring?
Ik wil wel wat meer herrie, maar ik merk dat de R6 hoge toeren nodig heeft, dus niet al te veel herrie graag.

 
....verhaaltje....

Conclussie is, deze R6 in deze staat hoef ik niet, maar ik zal zeker een beter functionerende R6 gaan proberen. Als dat sturen beter gaat, dan weegt dat hopenlijk wel op tegen de overige nadelen.

vraagje:

Ik heb gelezen dat een andere knalpot ook de dip laag in de toeren goed moet kunnen verhelpen, iemand van jullie ervaring?
Ik wil wel wat meer herrie, maar ik merk dat de R6 hoge toeren nodig heeft, dus niet al te veel herrie graag.

Deze R6 iig NIET kopen... Veelste veel mee mis. Ga zoiezo naar een andere dealer... Een dealer die je op zo'n fiets laat rijden moet zich verschrikkelijk schamen. :(

Een herriepijp levert vaak een klein beetje meer vermogen... Kmoet eerlijk zeggen dat het me op de 135+ pk bakken ( waar ik mee rij.) niet opvalt... Misschien op een 600 wel... Vraag BertV naar zijn ervaring zou ik zeggen...
 
Vandaag een proefrit gemaakt op een R6 uit 1999.

Wat zal ik er van zeggen. Het algemene oordeel was tegenvallend.

Ten eerste wilde hij niet starten door een lege (of kapotte) accu.

Ik reed er op weg en de eerste bocht die ik maakte voelde raar aan, toch maar doorrijden naar mijn broer een kilometertje of 20.
Wat me opviel was dat ik hem de bocht moest doordrukken.
Toch maar doorrijden, want mischien moest ik wel gewoon even wennen, dat deed het dus niet.
Mijn broer ook een stukje rijden en kwam tot de zelfde conclussie.
Niet vetrouwd voelend op de motor maar terug naar de dealer met het vorige verhaal. Hij toch nog maar eens de bandenspanning na kijken. Voorband bleek maar 1.5 bar in te zitten.
Daarna weer een stukje rijden, nu was het een stuk beter, maar nog niet het goede gevoel, je mag verwachten dat dit een stuk beter zou moeten sturen dan mijn 92er CBR600.
Bij 70 km per uur ging het stuur trillen, vindt ik ook niet normaal voor een twee jaar oude motor.

Wat me verder niet beviel waren:
-de spiegels die meer arm dan achterliggend verkeer laten zien,
-de digitale k.m. teller vindt ik ook niks, geef mij maar een wijzer.
-Het raampje zit voor de toerenteller
-Bij keren op de weg komen je handen tegen de tank aan.
-Laag in de toeren is hij beduidend langzamer dan de CBR.
-Orginele uitlaat.

Maar wat is dat ding hoog in de toeren Retesnel, ongelooflijk, dat is echt enorm en dat voor een 600cc. Als dit al zo snel gaat hoe snel gaat een R1 dan wel niet.

Conclussie is, deze R6 in deze staat hoef ik niet, maar ik zal zeker een beter functionerende R6 gaan proberen. Als dat sturen beter gaat, dan weegt dat hopenlijk wel op tegen de overige nadelen.

vraagje:

Ik heb gelezen dat een andere knalpot ook de dip laag in de toeren goed moet kunnen verhelpen, iemand van jullie ervaring?
Ik wil wel wat meer herrie, maar ik merk dat de R6 hoge toeren nodig heeft, dus niet al te veel herrie graag.

En van wie was deze R6? niet van een oud omaatje iig! :+
Volgens mij heeft bovenstaande R6 heel wat wheelies en stoppies en dat soort gein mee mogen maken. })

_________________
Foto's 1e toertocht : http://www.pricewatch.be/images/toer02-06-2001/ (hier), 2e Toertocht mislukt :( en de 3e volgt gauw :)
Er zijn geen betere merken, alleen maar beter rijders

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-06-11 21:35 ]
 
Op 2001-06-11 21:26, schreef J.W:

En van wie was deze R6? niet van een oud omaatje iig! :+
Volgens mij heeft bovenstaande R6 heel wat wheelies en stoppies en dat zo'n gein mij mogen maken. })

Dat zou best kunnen, maar bochten maken kon diegene niet, daar was nog veel te veel glanzend rubber voor. De voorband is ook aan de platte kant (stoppies??), dus daar moet zeker een ander bandje om.

_________________
Auke's page voor ach tja, muziek, cdcovers, motoren enzo.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Auke op 2001-06-11 21:38 ]
 
Ik heb op mijn R6 een leo Vince uitlaat gehad. mooi geluid!!!!!!
Je kunt niet zoveel aan de dip onderin doen
R6 is een echte hoogtoerige motor met een sport uitlaat zit er boven in wat minder dipjes.
*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan