Zit je al in Mongolië, wordt je reis door China gecancelled!

MotoX

Die hard MF'er
16 aug 2003
571
16
's Hertogenbosch
Kreeg zojuist bericht van een Australische vriend die via China weer richting Oz wilde rijden.

Het hele reisgezelschap bevindt zich al in Mongolië, nét de visa voor China geregeld, kijgen ze een lullig mailtje dat de geboekte reis door China gecancelled is.....
Het geld (voor dat deel van de reis) krijgen ze terug, maar ze moeten zelf maar zien hoe ze uit "the middle of nowhere" terug moeten komen. Dus zelf betalen voor transport voor de motors, etc.

Lees zijn blog bericht over deze ramp

Een waarschuwing is dus op z'n plaats voor een ieder die met dit bedrijf een reis door China boekt.
Let op, het bedrijf staat bekend onder verschillende namen.

The company originally went by the name Tibet Tours and used the following name in it’s paperwork

China Chengdu Panorama Tour Co. Ltd.

They have since changed the name to China Chengdu Greatway Tour Co., Ltd., this occurred after the Tibet part of the trip was cancelled earlier on and they have another web address as well as the two above www.china-tour.net
 
Ik heb het hier al gehoord:

Je moet nooit in China aangeven dat je naar Tibet reist.
Don't ask don't tell.
 
Op advrider staat er een blog van iemand die over de grens sluipt en heel china doorkruist zonder visum.

sowieso, tibet is offlimit voor westerlingen.
Volgens mij geraak je er alleenn (illegaal) in je via wakhan corridor (afganistan).
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben toch een visum voor China?
dan ga je gewoon op eigen gelegenheid het land in...... dan maar zonder reisorganisatie.

ik ben zonder geldig visum door Kyrgistan gegaan, gaf wat discussie aan de grens maar kwam er wel door.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan