Zitcomfort 600 cc supersport

Welke 600cc supersport zit comfortabel ?

  • Yamaha R6

    Stemmen: 4 14,8%
  • Suzuki GSX-R 600

    Stemmen: 7 25,9%
  • Honda CBR 600 RR

    Stemmen: 9 33,3%
  • Kawasaki ZX 6R

    Stemmen: 3 11,1%
  • Ducati 748/749

    Stemmen: 1 3,7%
  • Triumph Daytona

    Stemmen: 3 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    27

RacyRay

Rookie
18 jul 2005
1
0
Elsloo
Ik had een Kawasaki ZX 6R uit 2003, maar met rugklachten, nekklachten, snel vermoeid, etc.

Na uitgebreide zit/comfort testritten heb ik de volgende top 4 samengesteld van de best zittende 600cc supersport van 2005:

1. Yamaha R6, 90 punten
2. Suzuki GSX-R 600, 75 punten
3. Honda 600RR, 60 punten
4. Kawasaki ZX 6R, 50 punten

Naar aanleiding van mijn bevindingen heb ik afgelopen weekend een R46 (R6 Rossi) besteld !
 
Ah owke heb ook maar effe gestemt, ik vind zelf de cbr confortabel zitten.
Maar dat komt omdat ik vrij lange armen heb dus me rug bekant niet buig.
Hiervoor een er-5 gereden en daarbij kreeg ik wel last van me rug, maar met de cbr niet.
Heb wel op een r6 gezeten maar, niet op gereden en das ook een verschil uiteraard.
Op de rest van de bikes heb ik ook gezeten vond de soes groot aanvoelen en de kawa vond ik niet fijn, maar eigenlijk moet je er oprijden om het zeker te weten.

@RacyRay gefeliciteerd met je aankoop :)
 
gefeliciteerd met je aankoop en comfort kwa zitten is denk ik een beetje te persoonlijk om daarover een realistische poll te houden....

In het begin heb je overigens op bijna elke ss wel last van je rug/nek, dat is puur gewenning.
 
Gefeliciteerd met de R6 *O*

Denk dat het idd afhankelijk is van je lengte en postuur waarop jij het meest comfortabel zit.

Op een r6 zit ik namelijk totaal niet lekker, zit met mn benen in de knel en krijg daardoor last van mn onderug en heupen. Terwijl ik op een GSX-R perfect zit aangezien die wat groter is.
 
Gefeliciteerd met je R6.

Ik rij nu ee half jaar op mijn cbr600rr en ik heb nergends last van gehad.

Ik heb onderhand toch al 7000 km gereden en zonder klachten alleen de eerste paar ritjes last van me reet gehad maar zitvlees kweek je snel :)
 
Tja, 't is een supersport :? Als je lekker wilt zitten mot je maar een tourbuffel kopen :z

Ik heb een 600RR en ging afgelopen weekend op een 2003 R1 zitten van een buddy van me. Ik schrok me rot, die R1 heeft een veel mindere sportieve houding en een veel zachter zitje terwijl ik juist het tegenovergestelde verwachtte :? Beetje jammer van Yamaha.
 
ik it op een gsxr ontzettend klote , omdat ik best wel klein ben en ontzettend moet " reiken " naar het stuur . een kortere motor zou voor mij een uitkomst zijn.
 
ik heb zelf een zx6r 2004, nu 20000 km mee gereden, alleen in de eerst week wat last van me polsen maar nu helemaal nergens last meer van. zelf niet na een ritje van 600km.
had laatst ook op een zx6r uit 2000 gereden, zat veel meer als een tourmotor en vond dit veel minder prettig rijden.
op de ander 600 ss heb ik geen ervaring met rijden, alleen opgezeten in de showroom.
 
Zelf veel met GSXR600 2001 en R6 van 99 gereden. De R6
is inderdaad met kop en schouders de meest comfortabele.
Mijn benen zitten bij de GSXR veel te veel gebogen.
 
Zelf veel met GSXR600 2001 en R6 van 99 gereden. De R6
is inderdaad met kop en schouders de meest comfortabele.
Mijn benen zitten bij de GSXR veel te veel gebogen.

Ik blijf erbij dat het geheel persoonlijk is en afhankelijk van lengte, postuur...

Ik zit bv redelijk op de gsxr600 uit 2005, maar ik kan er weer niet mee staan (bij een stoplicht bv ;) ) omdat ik dan met mijn benen tegen de uitstulping van de kuip kom en dat doet gewoon pijn :( ...
De r6 op gezeten, zit goed... de 600rr zit perfect... maar ja dat zal iedereen anders hebben. Polsen en houten kont is meer gewenning van een SS dan merkspecifiek! :] Ik rijd een VTR SP1, niet echt een zachte zit, maar ik heb er geen problems mee!

Buiging van je benen is natuurlijk ook gigantisch afhankelijk van je postuur en ook nog eens hoe jij op die fiets gaat zitten :Y
 
Heb eigenlijk alleen ervaring met mijn eigen GSX-R 600 K4. Toen ik de motor net had, had had ik vrij veel last van mijn achterwerk maar het is nu al stukken minder nadat ik er ruim 8000 km op weg heb :) Toch denk ik nog is een keer te gaan testen met een Corbin zadel om eventuele grotere afstanden in vakanties te overbruggen zonder last te krijgen.
 
Heb eigenlijk alleen ervaring met mijn eigen GSX-R 600 K4. Toen ik de motor net had, had had ik vrij veel last van mijn achterwerk maar het is nu al stukken minder nadat ik er ruim 8000 km op weg heb :) Toch denk ik nog is een keer te gaan testen met een Corbin zadel om eventuele grotere afstanden in vakanties te overbruggen zonder last te krijgen.

Waarom?? Je moet toch om de paar honderd km tanken en dus afstappen ;) :Y _O-
 

Zitcomfort is het minst belangrijke bij een supersport
als je het aan mij vraagt
Alles went
druk op je handen rug schouders nek benen :Z ik zeg blabla niet belangrijk

veel belangrijker is trekkracht topsnelheid en wegligging
Met een SS mot je nie toeren maar racen :)
 
Hee,

Ik heb een ZX-6R 2005 en die zit best goed, een hele vooruit gaan op het
2003/2004 model ;)

Veel plezier met je yama

Greets :} :W
 
:} Yamaha YZF600R :} , de zogenaamde :} Thundercat :} , nog geen zadelpijn (na meer dan een ton/100dkm.) O-) . 8-)

Maar i.h.a. geldt: :] proefrijden :] , want iedereen is anders qua postuur etc.
 
gewoon rijden al bloed het van achter en kan je je polsen niet meer bewegen... dat een paar keer doen en dan heb je nooit meer last :-P
 
Als tie comfortabel zit is het geen ss. ;)
Ook dat hangt af van je definitie van comfort, pijngrens en andere al dan niet lichaamsbouw afhankelijke beperkingen..

Af en toe je rug strekken of zo helpt ook.

babe.800x600.jpeg
 
Ook dat hangt af van je definitie van comfort, pijngrens en andere al dan niet lichaamsbouw afhankelijke beperkingen..

Af en toe je rug strekken of zo helpt ook.

(Afbeelding)

Echt comfortabel wordt het nooit volgens mij, een pan of goldwing is comfortabel. hoe je het went of keert, een sportieve zit is het altijd.

Ik kan 500km op een dag rijden zonder pijn of last ergens van, maar comfort is iets anders, en mijn rr zit ws extremer dan de meeste in het lijstje. Je moet alleen geen 50 blijven rijden, 140/160 is eigenlijk de lekkerste cruise-snelheid, afhankelijk van de omstandigheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan