Zithouding motorscooters

40 kW powerrr

MF veteraan
21 sep 2010
1.612
376
Mijn Silverwing bevalt uitstekend, op 1 ding na: de passieve zithouding. Met name op wat langere ritten gaan onderrug en schouders opspelen. Daarom ben ik me weer aan het oriënteren op een motorfiets, in de klasse met veel kuip en scherm, (mogelijkheden voor) koffers en liefst cardan.

Zitsessies (niet gereden) op de T-max en Integra gaven al een iets beter gevoel. Maar alleen als ik op een leenmotor (Deauville, VFR800x, etc) zit, ervaar ik een echt goede rijhouding.

Mijn vraag: zie ik scooters (met 2 cilinders en bagageruimte) over het hoofd die dit euvel niet hebben?
 
Laatst bewerkt:
Tip :
Ik heb zopas mijn stuur op de Tmax 2 cm omhoog gedraaid ....een wereld van verschil misschien moet je eerst hiermee is experimenteren mocht dit mogelijk zijn uiteraard .
 
ik zou is een proefrit op de bmwc650 sport doen vond ik een hele fijne sportieve houding beetje als een motor. je zit er ook meer op dan in de scooter.
 
C650 sport is lekker maar als je wat langer bent en nog wat meer comfort zoekt zou ik de BMW C 650 GT nemen. Mijne heeft een ruime topkoffer en zeer veel ruimte onder het zadel.
Succes met zoeken
 
Hmm je hebt geloof ik een derbi 250 cc zo uit mijn hoofd. Die zit als een motor actieve houding.
en gilera dna 180 of 200cc zit als een motor letterlijk. Maar ja fat zijn 1 cillinders
 
Terug
Bovenaan Onderaan