Hallo
Ik ben me zeer bewust van het feit dat we allemaal countersteering gebruiken om een bocht deftig door te komen. Het is niet makkelijk om tegen je overlevingsinstinct in te gaan, jullie kennen allemaal het filmpje
Maar ik ben er toch al een aantal keer in geslaagd om m'n motor met countersteering uit een hachelijke situatie te redden, als ik bv iets te ver in de killzone kwam
Maar een vraagje....
Als je gewoon lekker een bocht neemt ( ik bedoel zeker niet hard, iig ver onder je eigen vertrouwensgrens), hoe houd je dan je bovenlichaam ten opzichte van je motor??
Blijf je best rechtop zitten en laat je de motor helemaal z'n werk doen (door countersteering helt je motor over, maar je behoudt het zwaartepunt boven de motor)?
Of ga je een heel klein beetje je lichaam naar een kant overhellen, waardoor je met minder countersteering de bocht doorkomt....? Ik merk dan wel dat ik minder strak zit, dat de mate van overhellen heel veel invloed heeft op de rijlijn, je hoeft maar een graadje meer over te hellen en je moet direct corrigeren met je stuur om een mooie lijn te behouden... Niet altijd makkelijk.
Ik herhaal nogmaals... Ik heb het over bochten die je ver onder je maximum pakt!
Een bocht die Rossi tegen 170 pakt, ikzelf als ik op m'n grens rijdt tegen 100, maar stel dat ik de bocht neem tegen 80.... Dat soort bochten bedoel ik...
Kort gezegd, hoe pak je het best een strakke lijn zonder te veel te corrigeren ?
Ik ben me zeer bewust van het feit dat we allemaal countersteering gebruiken om een bocht deftig door te komen. Het is niet makkelijk om tegen je overlevingsinstinct in te gaan, jullie kennen allemaal het filmpje
Maar een vraagje....
Als je gewoon lekker een bocht neemt ( ik bedoel zeker niet hard, iig ver onder je eigen vertrouwensgrens), hoe houd je dan je bovenlichaam ten opzichte van je motor??
Blijf je best rechtop zitten en laat je de motor helemaal z'n werk doen (door countersteering helt je motor over, maar je behoudt het zwaartepunt boven de motor)?
Of ga je een heel klein beetje je lichaam naar een kant overhellen, waardoor je met minder countersteering de bocht doorkomt....? Ik merk dan wel dat ik minder strak zit, dat de mate van overhellen heel veel invloed heeft op de rijlijn, je hoeft maar een graadje meer over te hellen en je moet direct corrigeren met je stuur om een mooie lijn te behouden... Niet altijd makkelijk.
Ik herhaal nogmaals... Ik heb het over bochten die je ver onder je maximum pakt!
Een bocht die Rossi tegen 170 pakt, ikzelf als ik op m'n grens rijdt tegen 100, maar stel dat ik de bocht neem tegen 80.... Dat soort bochten bedoel ik...
Kort gezegd, hoe pak je het best een strakke lijn zonder te veel te corrigeren ?