Zithouding SuperSport fiets

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
In navolging van andere topics waar ik twijfel wat ik moet kopen ff een vraagje ivm de zithouding van deze fietsen

Momenteel zit ik lekker op mijn ZX6, de blades vroeger waren net wat krapper
gezien ik sinds twee jaar wat last heb van mijn knieen als ik lang rijd Hoe is de zithouding van een R1 een Gixxer 1000 en een ZX9 tov bijvoorbeel een ZX6 en bv.
Op de MV waar ik meestal na een 100 km al kapotging van de krampen en spierpijn
 
R1 zit iig ronduit KUT. tenminste het oude model, het nieuwe zit al weer een stuk fijner. gixxer zit ertussenin, en ik denk dat de zx9r het meest overeenkomt met de zx6r. die zit iig het meest comfortabel kwa houding.
is mijn mening iig :)
 
Zegguh, maakt het niet heel erg uit hoe lang je bent en hoe de verhouding benen/bovenlijf is??

Nou ja, ik zit op een FZR600 net zo voorover als op m'n cbr400rr, maar daar kan ik beter met mijn benen bij de grond. Op een cbr600 had ik het idee dat ik op een goldwing zat. Zo rechtop en zacht!
Ik ben 1m64 en heb korte armpjes. overigens vind ik het geen probleem om een beetje racy te zitten. Zeker als je een beetje doorrijdt krijg ik genoeg tegendruk van de wind.
 
mjah ik vond et zitten alsof ik met me polsen net boven het voorwiel hing. soort gevoel alsof je constant een noodstop maakt.
 
mjah ik vond et zitten alsof ik met me polsen net boven het voorwiel hing. soort gevoel alsof je constant een noodstop maakt.


Ja, dat klopt wel, echter zie ik weing verschil met het nieuwe model.

Ik ben 1.92 en heb een '99 r1 gehad, en nu dus een '02.
In het begin wel eventjes last gehad met me polsen, maar dat is gewenning, genoeg rijden is de oplossing.
Verder vindt ik juist de meer voor overhouding lekker, weinig last van de wind hierdoor bij hogere snelheid ed.
Heb meerdere malen meer dan 1000 km per dag gereden, en absoluut zonder klachten.
Je moet er alleen niet te langzaam mee rijden, maar ach, daar heb ik hem ook niet voor gekocht.

Ik vind trouwens alles wat rechter zit tegenwoordig echt helemaal niets, alsof je op de plee zit te schijten.
 
Op dinsdag 03 september 2002 23:26 schreef Gizzmo het volgende:Heb meerdere malen meer dan 1000 km per dag gereden, en absoluut zonder klachten.
Je moet er alleen niet te langzaam mee rijden, maar ach, daar heb ik hem ook niet voor gekocht.

Ik vind trouwens alles wat rechter zit tegenwoordig echt helemaal niets, alsof je op de plee zit te schijten.

tering, en dan onderweg bijgetankt worden door zo'n tankvliegtuig?

en dat rechtop is idd ook niks, maar ik vond de R1 net iets te extreem. vreemd eigenlijk, want ik vond die SP1 wel lekker zitten, en die scheelt kwa houding niet echt veel volgens mij, maar misschien kwam dat omdat ik daar mee rijplezier van had :) (hey ieder zn meug)
heb nu die TL, en die zit echt perfect, niet te extreem, maar toch flink sportief met die clipons onder de kroonplaat.
 
Volgens mij zit je met 1.90 niet echt lekker op een R1, althans ik zit er niet lekker op met mijn 1.85 maar dat kan net zo goed een kwestie van wennen zijn. De Gixxer past mij beter omdat je er iets hoger op zit en iets verder naar voren, maar het blijft persoonlijk. Maximum is volgens mij ook aardig richting de 1.90 en die hoor ik niet klagen over de zithouding vna de R1, of zou dat komen doordat ie meestal staat en de motor zelden met twee wielen aan de grond heeft?! :?
 
Op dinsdag 03 september 2002 23:26 schreef Gizzmo het volgende:Je moet er alleen niet te langzaam mee rijden, maar ach, daar heb ik hem ook niet voor gekocht.

Ik vind trouwens alles wat rechter zit tegenwoordig echt helemaal niets, alsof je op de plee zit te schijten.

:^ :}


Enne, ik zit met mn erges in de 190 ook makkelijk op mn R1...rijdt super *D
 
de zx9r staat bekend voor z'n minst sportieve zit van z,n klasse
Klopt, maar dat heeft mi alleen maar voordelen. Ik ben 1.90 en zit er heerlijk op, zeker met het verhoogde ruitje dat erop zit. 8-)

Daarnaast hou je de mannen en vrouwen op de R1 en gixxers echt wel bij in de bochten...heerlijke brommert ! :}
 
Ik ben ook 1.90 en zit prima op mun R1. Gisteren even op een blade '97 van een maat van me gereden, maar hier passen mun knieen niet "onder" de tank bij het schakelen en is ook veel "lomper" dan een R1. Over de andere kan ik niets zeggen.
Succes
 
Een fiets moet je gewoon passen, net als een pak. Een miniscuul R6-je past me eigenlijk beter dan de Suzuki GSXR. Ik heb enorm aan die zit moeten wennen. (is wel gelukt). Maar de stand van de voetsteunen, clipons, de vorm van de tank en de zit, het moet je net aanstaan. Ik ben 1m90, ook niet de kleinste dus, maar desondanks voel ik me op een R6 heel erg thuis. Vooral de vorm van de tank van de Gixxer was wennen. Ik heb behoorlijk moeten oefenen in het vinden van de juiste zit. Mijn ongeluk met de eerste Gixxer heeft volgens mij ook hiermee te maken.
Maar nu ben ik er gewoon aan gewend, heb geleerd hoe ik er gebruik van moet maken, en nu zit ik echt perfect, bochtjes (knietjes) en circuit-rondjes gaan uitstekend.

De Kawa zit ook goed; ZX9 en 6 scheelt naar mijn mening bijna niks. Ruime motor. beetje neutraler en minder extreem. Een RSV Mille, dat zit pas goed!!! En de beste kuip 9windbescherming) die je op een supersport tegen kan komen!

Dus, koop wat u past. (of wen eraan, net als ik...)

Grtzz HagaSan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan